Zo 24/04/2011 Aarschot :: Zomertoertocht Goorbikers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Astamoës
Mountainbiker

Post by Astamoës »

Met de fiets van thuis gekomen over de oude spoorlijn Aarschot- H'tals en dus geen trubbles met omleidingen. Thuis had ik 120 op de teller. Tussen BV 1 en 2 was het nodig om de bandenspanning wat te minderen om de stofhellingen op te geraken. Ik was bergaf ook al 3 keer op mijn bakkes gegaan wegens voorwiel dat wegschoof. Enfin, ne kompel was er proper naast... Na de 60 (was wel stuk langer volgens mij) heb ik nog rap even de kidstoer gereden.
De bepijling was idd voor verbetering vatbaar en dat is een serieus understatement. Daar ergens in Gijmel werd er op een bepaald moment stevig spookgereden en dat is verdomd gevaarlijk. Niet alleen zijn die pijltjes in de zon moeilijk te zien (naar welke kant wijzen ze?), er hingen er op bepaalde plekken veel te weinig en te laat. Verkeerd rijden is op zich niet zo erg maar het leidt tot gevaarlijke situaties en dat vind ik niet bon.
In ieder geval; ik ben de helling aan Bar Extreme nog nooit zo snel opgevlogen.
Al bij al was het echt tof. Hier en daar nieuwe paadjes ontdekt hoewel ik de streek nu toch al heel goed begin te kennen.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Mooie tocht, maar de bepijling liet op sommige stukken toch te wensen over. Pijltjes te laag bij de grond : als je in groep rijdt zeer lastig met enkele bruuske remmers voor je tot gevolg (zeer gevaarlijk). Bovendien niet op sommige plaatsen niet eenduidig waardoor we één keer te vroeg afdraaiden en één keer te ver. Volgende editie aandachtspunt :wink:

Goed geamuseerd, thanks !

ps : staat de uitslag van de trekking van de Gorilla Challenge ergens online?
Dame blanche
Mountainbiker

Post by Dame blanche »

madskatingcow wrote:ps : staat de uitslag van de trekking van de Gorilla Challenge ergens online?
http://www.gorilha.be/index.php?option= ... &Itemid=60

Hier :-)
soapwater
Mountainbiker

Post by soapwater »

Prachtig toerke, 40km, wegens andere verplichtingen in de namiddag.
Zoals eerder vermeld hier, de pijltjes waren inderdaad moeilijk zichtbaar, te laat geplaatst of volledig verdwenen.
Enkele keren hard moeten remmen, terugdraaien en bijna-aanrijdingen gehad.
Verder niks dan lof, mooie streek, tot volgend jaar!!
Wat die sluikstorter betreft, SHAME ON YOU...[-X Ik ben onderweg trouwens ook een binnenband tegengekomen in het midden van het pad. Hoe moeilijk is het toch om je afval mee te nemen? Enkele rotte appels die de anderen een slechte naam bezorgen :( Heb toch een beetje respect voor de medemens en de omgeving.
DudeWithBike
Mountainbiker
Location: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Post by DudeWithBike »

Schitterende toer! Moet wel de bemerkingen ivm de pijlkes een beetje bevestigen, ben zelf niet mis gereden maar wel enkele keren moeten stoppen omdat ik het pijltje linksaf of rechtsaf te laat gezien had.

Enfin, niet mis gereden, dat denk ik toch maar ben eigelijk niet zeker. Had er uiteindelijk 67 op de teller terwijl ik de toer van de 60 aan't doen was. Klopt dit?

Mercikes en tot volgende keer!!
mahna-mahna
Mountainbiker

Post by mahna-mahna »

prachtige TT
uiteindelijk ook op 60 + 14 km uitgekomen
mafrix
Mountainbiker

Post by mafrix »

Zalige tocht en wat een weer,
De 40 gereden, en overal pijltjes tegengekomen dus no probs
:-D
Tamara Wuyts
Mountainbiker

Botsing

Post by Tamara Wuyts »

Hoi,

Ik was vandaag toevallig voorbijrijdster, met de koersfiets, van de toertocht. Daar waar de het parcours de straat over diende te steken ( aan de molen in Langdorp ) kwam ik onzacht in aanvaring met één van de MTB'ers.
In alle commotie en verwarring ben ik de gegevens vergeten te vragen van de MTB'er.
Kunnen jullie even terug contact met me opnemen?
Davodin
Mountainbiker

Post by Davodin »

zaalige single tracks, wanneer is deze toertocht volgend jaar, dan kan ik de datum al vastzetten ;)

(ook enkele pijltjes gemist hoor, plotseling heeeel veeeeel tegenliggers, dus dat kon niet kloppen)
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

madskatingcow wrote:ps : staat de uitslag van de trekking van de Gorilla Challenge ergens online?
hier

Ik heb alvast niets gewonnen :-?
Post Reply