Za 30/04/2011 Wortegem-Petegem :: 1meitocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Prachtig ritje gereden =D>
Enkele nieuwe stukjes daar in den Donk gereden :bounce:
@ Winnitou: ge hebt deze winter idd. niet stilgezeten, zal af en toe nog es aldaar afdraaien en ze helpen 'open' houden :wink:
In de Spitaalbossen pijltje gemist en extra km gereden, maar da was niet erg.
Bouvelobos was een toppertje, toch wel lastig met bijna 70 km op de teller.
Wat de km betreft, ik had er ook meer, bijna 83...
Van mij mag je ook gerust wa meer vragen, een derde bv. zou idd. nie misstaan voor de grootste afstanden.
Prachtige locatie om achteraf nog enen (lees meer) te drinken, genietend van het zonnetje, het gezelschap en de geleverde inspanningen.
Ben benieuwd of jullie volgend jaar nog meer uit jullie hoed kn. toveren ?
'T zelfste is meer dan genoeg zulle, maar ge moet u niet inhouden :wink:
5peedy
Mountainbiker

Post by 5peedy »

Ook terug van een prachtige tocht. Heb de 65 km gekozen en had uiteindelijk een kleine 67 km. Ik zou bijna denken aan bovenstaande commentaren dat ik een lus gemist heb.

In ieder geval was het een prachtige tocht. Heb er van genoten en had nog overschot op het einde. Zelf had ik ook wel een extra bevoorrading kunnen gebruiken. Het was lang wachten op de 2e bevoorrading na die lange bosstrook. Ben toen ook zonder drank gevallen en heb het toch effe lastig gehad. Na de 2e bevoorrading kwam ik er gelukkig terug door.

Toch een =D> =D> voor de organisatoren.
wiene
Mountainbiker

Post by wiene »

:-) Prachtige gevarieerde tocht, de afstanden waren wel heel verschillend volgens het plan #-o de 65 km gereden en had bij aankomst 70 km, blijkbaar had niemand de juiste km's, een bevoorading meer op de lange afstanden zou inderdaad beter zijn, kom volgend jaar zekers terug, :-)
hieno
Mountainbiker

Post by hieno »

De 75 gereden (die er op mijn teller ook exact 75 waren). Mooie rit zoals elk jaar. Heeeel lang en mooi droog stuk bos (fantastisch). Goede organisatie. Bevoorrading ok, maar bananen waren wel nogal groen !
Volgend jaar zeker terug aanwezig.
tekikke
Mountainbiker

Post by tekikke »

Juist terug van de 75km. mooie tocht! (79km op de teller en gps).

Winnetou, als je nog nooit vervloekt bent geweest.... bij deze!!!
(maar achteraf bekeken, t'was mooi :) )
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker

Post by Dieter ex Mx-er »

super tochtje, 83km fun en heel de weg goe gezelschap =D>
Magi
Mountainbiker
Location: Ne zwarten, vond ik mooi...daarom, maar toch een specialized!

Post by Magi »

veel is al gezegd, knappe tocht, op ' t gemakske tasje koffie, speculoosje,
organisatie die er mag zijn,
en weeral goe weer besteld door die mannen,
aan Greet van den toog, bedankt voor het extra boke en enameke voor mijne maat die zijn kaartje kwijt was (beloofd is beloofd)
tot de volgende
louis
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Mij hier ook heel goed geamuseerd...
Was van plan om naar hier te komen voor de 75, maar uiteindelijk één strook links laten liggen (letterlijk en figuurlijk). Uiteindelijk toegekomen na 66.4 km wat redelijk klopt in mijn ogen. Daarna nog met de bike naar Tiegem, waardoor ik aan 77 km kwam (inclusief de 2 km bij het naar de start komen van bij mij thuis).
Heel schone organisatie, bevoorradingen waren voldoende uitgerust, al mocht er met dit weer inderdaad misschien een extra bevoorrading zijn. De afstand tussen de eerste en de tweede was inderdaad ook redelijk groot...

Parcours was, zoals gewoonlijk hier, volledig af! Bepijling was goed!

Een paar gekwetsten gezien, eentje aan den Donk die weer naar beneden gerold was, maar zijn maat stond erbij en wij konden, na vragen naar de toestand, weer doorrijden.
Verder nog 2 gekwetsten aan den arrivee gezien, waaronder de voorzitter van de Krierekrossers, hopelijk zonder veel erg want nen boomstronk in uw liesstreek...

Wat ik wel erg vond, heb zelf met pech gestaan (in Bouvelobos mijn remblokken verloren en na zoeken weer teruggevonden en moeten vastbinden met een touwtje), zonder veel erg weliswaar, maar van de meer dan 30 bikers die er passeerden was er welgeteld enen die vroeg of alles in orde was en of ik alles bij had... Jammer... Ikzelf vraag meestal wel hoe het is als er iemand pech heeft, gewoon uit vriendelijkheid...

Mannen, zeker en vast tot volgend jaar!

Het filmke volgt nog...
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Just terug thuis met in totaal op de kop af 90km, verplaatsing naar de start inbegrepen (+/- 5.5km) dus totale afstand op mijn Vista moet iets van 78 à 79 km zijn.
Heb op diezelfde Vista 980 hm. Dit lijkt me wat veel, maar aan de andere kant voelen de benen gelijk ze 950hm gedaan hebben. Zijn er nog met hm resultaten?
Donk was prachtig, al denk ik dat ik 2 bomen niet gezien heb :lol:
Spitaalbossen zijn gekend van 2 weken geleden, maar het Bouvolobos, man, man, man, Dit,is echt mountainbiken! Hier zat alles in: lange klimmen en afdalingen, technische stukken en stukken waar bijna niet boven te geraken was. Erg lastig (zeker na 70 km) maar o zo mooi.
Daarna, om toch maar iets van kritiek te geven, vond ik de 2 extra beklimmingen van Grijsloke geen meerwaarde. Niemand zou geklaagd hebben als er na het bos direct, via enkele veldwegen, naar de finish gereden zou worden.
Extra bevoorrading? Misschien enkel voor wat water, voor de rest had ik niets te kort en voorzie ik toch altijd dat ik wat druivesuiker in mijn zakken heb.
De benen waren vrij goed vandaag en denk zelf dat ik eigenlijk overal net iets over mijn limieten ben gegaan #-o .
Vermoeid maar tevreden terug thuis. :drunk:
Bepijling en organisatie was top, dus doe zo voort gasten =D> =D> =D>
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Rock Rider wrote:Wat ik wel erg vond, heb zelf met pech gestaan (in Bouvelobos mijn remblokken verloren en na zoeken weer teruggevonden en moeten vastbinden met een touwtje), zonder veel erg weliswaar, maar van de meer dan 30 bikers die er passeerden was er welgeteld enen die vroeg of alles in orde was en of ik alles bij had... Jammer... Ikzelf vraag meestal wel hoe het is als er iemand pech heeft, gewoon uit vriendelijkheid...
Da begint precies een ziekte te worden bij de Steenbakkers :lol:
Ne keer aan meneer doctoor vragen als daar geen vaccin tegen bestaat :wink:
Post Reply