No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
r1sthebest
Mountainbiker

Post by r1sthebest »

Je moet normaal géén velglint gebruiken bij een ust wiel omdat het al een wiel voor een tubeless band is. Ik had er geen enkel probleem mee met de michelin's. Ik heb nu voorlopig de Maxxis' crossland's er terug opgestoken voor de zomer en de druk blijft constant. Ze staan wel zéér hard omdat we maandag de 105km van de blaarmeersen op de weg gereden hebben. En niets van drukverlies.
Groetjes
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

Als ge zo'n fleske notubes vloeistof koopt, kunt ge dan die vloeistof rechtstreeks vanaf da fleske in uwe band doen door uw ventiel, of moet ge daar zo een speciaal bijvulfleske voor kopen?
Speed
Mountainbiker
Location: Turner Sultan & 5.5Spot, Nicolai Helius RC, Liteville 101, Kona kula29, Trek 5200

Post by Speed »

Schwalbe Nobby Nic En Racing Ralph 2.25 evolution met twee kopjes notubes. Niet op te pompen zonder kompressor, als ze eenkeer opgepompt zijn blijven ze goed op druk
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Eerst een velglint erin.
Band aan 1 zijde erop leggen.
2 kopjes spul erin gieten.
Andere zijde van de band erop leggen.
Met de compressor oppompen
klaar.

Op de website van Stans no tubes is een filmje te zien.
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Deze zomer ga ik met huurfietsen werken in Spanje.
Ik vroeg me af of het geen goed idee zou zijn om de binnenbanden met wat No Tubes vloeistof te vullen...
Aangezien je heel wat plat kunt rijden in het warme Zuiden, dacht ik aan deze oplossing.
De voordelen waar ik aan dacht:
- minder lekrijden, minder stoppen onderweg
- de frequentie waarmee je daar lekrij, zou de prijs van vloeistof die van de binnenbanden inhalen.
- comfort voor de klanten omdat ze niet telkens gehinderd worden door een band
- iets toffer voor de begeleider (ik dan) omdat deze dan niet om de haverklap een platte band moet herstellen...

Maja, dit moet natuurlijk lukken. Dan dit dus met No Tubes vloeitstof of zal dat met een andere moeten? Zoja, dewelke? (rekening houden met factor prijs/kwaliteit)

Een tweede vraag; kunnen de No Tubes velglinten ook gedemonteerd worden om later dan op andere velgen te plaatsen??? Zonder enige schade?

Greetz,

Julien.
tpl
Mountainbiker

Post by tpl »

dan vraag ik me af of je echt notubes velglint MOET gebruiken.

Ik heb notubes uitgetest en heb toen m'n velg luchtdicht gemaakt met ducktape en isolatietape....en dat werkte perfect.

Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf wat je budget hier voor is.

Bestaan er trouwens geen biba's met antilekvloeistof in? Heb hierover al iets gelezen op het forum geloof ik (hier of bij onze nederlandse vrienden)

Belangrijk detail, met wat voor flats krijg je daar meestal te maken? Als het over doornen gaan dan is notubes of dergelijke wel een oplossing.

Als het meestal over gescheurde banden gaat door scherpe stenen of rotsen dan gaat het een plakkerige boel worden vrees ik
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

neenee, het zullen vooral doornen zijn.
Nu ben ik wel nog aan het bezien hoe ik die vloeistof er in kan spuiten...
Meestal moet dat met demonteerbaar ventiel zijn... Da vindt ge nie zomaar. Een binnenband wordt dan ook meteen ietsje duurder.

Greetz,

Julien.
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Ben net terug van een vierdaagse in duitsland.We zijn wat hoogte meteres gaan doen in de eifel streek.We hebben het op een beschaafde 200km en 3800hm gehouden.Aangezien mijn huidige bandjes de conti's twister ss zijn met latex vloeistof van NoTubes,stond ik een beetje sceptisch tegenover mijn keuze.Dit omdat ik mij heb laten vertellen dat de ondergrond nogal uit veel losse stenen en gladde boomwortels bestaat.Ik had mij dan ook al wel voorzien van de nodige reserve banden(conti explorer's,speci fast-tracks,miche xls,geax mezcal's)Na de eerste rit zijn de conti ss zeer goed meegevallen.Hier en daar had ik een beetje last om mijn lijn te volgen in een afdaling,maar nooit zo erg dat ik in gevaar kwam.Bij de klimmekes durfden ze op een natte ondergrond wel eens door te slippen,maar weer,zonder een voetje te hoeven zetten om evenwicht te zoeken.Dit gebeurde dan wel op een helling van meer dan 20% en een ondergrond bestaande uit vochtige bladeren en rotsen.
Dus kort en krachtig kan ik enkel zeggen:
Het is een prachtige en doeltreffende zaak geweest om mijn tubeless wielen te vervangen door een lichter/beter setje.Ik heb deze dagen 0 lekken of scheuren gehad en geen enkele dag mijn banden hoeven bij te pompen.Ik had ze wel maar op 2bar druk gezet.
Groetjes,
$mokeyJoe
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

wacko007 wrote:neenee, het zullen vooral doornen zijn.
Nu ben ik wel nog aan het bezien hoe ik die vloeistof er in kan spuiten...
Meestal moet dat met demonteerbaar ventiel zijn... Da vindt ge nie zomaar. Een binnenband wordt dan ook meteen ietsje duurder.

Greetz,

Julien.
Hang je wiel aan bv. je stuur,zodat deze "vrij" hangt in de lucht.Leg je band langs de eene kant volledig rond de velg.Draai het wiel zo dat de soupape bovenaan is.Leg nu de andere kant van de band om de velg tot onderaan.Ledig nu 1 tot anderhalf schepje latex in de band.Draai je wiel 180graden zodat de soupape nu onderaan is en leg je band volledig op de velg.(liefst met je handen,indien niet mogelijk gebruik alleen plastieken lepels!)Probeer je band zeer snel op druk te zetten!(voetpomp of compressor) tot aan max. dat er aangegeven is op de band.Schud nu het wiel heen enweer om alle eventueele gaten te dichten met latex.Laat de druk weer af op de gewenste druk en hopla! :wink:
Groetjes,
$mokeyJoe
Steven®
Mountainbiker

Post by Steven® »

Simp wrote:Als ge zo'n fleske notubes vloeistof koopt, kunt ge dan die vloeistof rechtstreeks vanaf da fleske in uwe band doen door uw ventiel, of moet ge daar zo een speciaal bijvulfleske voor kopen?
Gewoon rechtstreeks in doen, bijvulflesje is niet echt nodig. Er zit normaal ook een maatschepje bij elke bus vloeistof. Ik doe het product wel nooit erin via het ventiel, gewoon band er eventjes af en bijgieten.
Post Reply