MOOIE RIT!!!
we begonnen met een single-track met heel veel bultjes : leuk. Dan had je nog een gemakkelijke single-track en oude spoorweg kwam je in het bos weer op de basislus. Dan kwam een zéér moeilijke weide. Bos, nog een weide en een kerkwegel weer tot bijna terug bij de start. bos en weer eens een weide. We gingen daarna over de E40 en had al meteen een single-track. we gingen via nog een weide naar de bevoorrading;
na de bevoorrading hadden we direct 3 single-tracks na elkaar. Na rondtouren op asfalt, veld en verharde wegels begonnen we aan lus 2. Deze tourde meer op de boswegen. Af en toe wat modder. Na een zeer gevaarlijke oversteek zijn we even verkeerd gereden. Na de E40 hadden we een single-track en een beetje verderop nog 1. Zo kwamen we aan de 2e bevoorrading.
Nu ging het eerst over veldwegjes en dan heel de tijd asfalt tot aan de aankomst.
Ik heb toch nog enkele negatieve puntjes.
-ik vind dat er op sommige plaatsen seingevers moesten staan.
-de pijltjes hingen soms wat te laat of hingen er te weinig.
-is het niet mogelijk om die 1e single-track op het einde te doen; (het was echt niet leuk met al dat volk)
al bij al : een mooie rit[/b]
Zo 02/01/2011 Snellegem :: Bos Rally
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
gunterbiker
- Mountainbiker
- sliekfretter
- Mountainbiker
- Location: Ghost HTX 5 LC , Storm Nalu beach bike en BXT Carbon beach
Post by sliekfretter »
ik heb 1450 deelnemers gehoord in de zaal , Kilted Biker zal ons wel het juiste aantal doorgeven , super TT zoals elk jaar daar in Snellegem , heb me gejeund , zeer leuke bospassages en de weide was eens int rood gaan om er door te ploeteren ,vond ik wel eens leuk ,één enkel minpuntje de douches , kleedkamers zijn wel klein maar daar kan de organisatie niets aandoen hé, chapeau aan de organisatie
,
- horny devil
- Mountainbiker
Post by horny devil »
vandage ook afgezakt naar snellegem voor de 54 km te rijden die uiteindelijk maar 50 km bleken te zijn .ofwel heb ik ergens gemist
nu jah ik vind dit de mooiste van de streek
. voormij moeten de weides er ook nie inzitten maar gow ja is ook eens leuk
. negatief vond ik dat er teveel spuiten aangesloten waren op 1 darm waardoor er wat weinig druk was , in de douches ook weinig druk maar niet overal blijkbaar
, WAT IK ECHT NIET BEGRIJPEN KAN : waarom vinden er het nodig om ook hun schoenen mee te nemen in de douche
ze zullen dan verwonderd zijn dat er ineens geen meer voor handen zijn zeker . anders machtige rit jongens
.En ooknog iets wanneer sommige gewassen zijn ,zijn er nog enkele die het nodig vinden om hun mtb kleren af te kuisen aan de propere kleren van andere 
- Falco Peregrinus
- Mountainbiker
Post by Falco Peregrinus »
Weer een tochtje om de vingers af te likken.
Spijtig genoeg de 46 km gereden en niet de volle afstand. Geen tweede splitsing tegen gekomen.
Hier de sfeerfoto's van de Forumbende: http://picasaweb.google.com/werner.degr ... 7582404066
Van 2 personen ken ik de naam niet. Kan iemand helpen bij foto 13 en 17?
Hier de sfeerfoto's van de Forumbende: http://picasaweb.google.com/werner.degr ... 7582404066
Van 2 personen ken ik de naam niet. Kan iemand helpen bij foto 13 en 17?
Last edited by Falco Peregrinus on Sun 02 Jan 2011 16:08, edited 2 times in total.
- veldegemnaere
- Mountainbiker
Post by veldegemnaere »
ben ook gemist er stond daar een bende van 10 klungels voor het spitsing bord aan beisbroekbos
- tipi
- Mountainbiker
Fastegem
Lekkere tocht gereden, was mijn eerste tt en zal niet de laatste zijn
Alleen jammer dat ik in die tweede weide niet tijdig uit mijn pedaal kwam door een vastgelopen voorganger waardoor mijn knie keihard tegen mijn stuur ging
Chapeau voor de organisatie, twee goede bevoorradingen
Alleen jammer dat ik in die tweede weide niet tijdig uit mijn pedaal kwam door een vastgelopen voorganger waardoor mijn knie keihard tegen mijn stuur ging
Chapeau voor de organisatie, twee goede bevoorradingen
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
Hier deze morgen ook gestart en mij goed geamuseerd! Schitterend parcours, goed berijdbaar, leuke bospassages,...
Gestart met enkele steenbakkers, daarna mijn karreke aangehangen bij de Forumbende...
De twee velddoorsteken waren inderdaad redelijk sompig, maar blijkbaar had men er deze week aarde opgevoerd... jammer, maar daar kan de organisatie niet aan doen...
Verder het stukje crossparcours in het begin, da was inderdaad misschien beter naar het einde toe, wanneer er al een grotere schifting gekomen is in het deelnemersveld, dan kan iedereen meer zijn eigen tempo rijden zonder veel te moeten wachten.
Pijlkes waren inderdaad soms laat...
Voor de reste

Gestart met enkele steenbakkers, daarna mijn karreke aangehangen bij de Forumbende...
De twee velddoorsteken waren inderdaad redelijk sompig, maar blijkbaar had men er deze week aarde opgevoerd... jammer, maar daar kan de organisatie niet aan doen...
Verder het stukje crossparcours in het begin, da was inderdaad misschien beter naar het einde toe, wanneer er al een grotere schifting gekomen is in het deelnemersveld, dan kan iedereen meer zijn eigen tempo rijden zonder veel te moeten wachten.
Pijlkes waren inderdaad soms laat...
Voor de reste