Za 04/12/2010 Sint-Joris / Beernem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Le President
Mountainbiker

Post by Le President »

Vandaag op pad geweest om 13:00 met de grote tetter en Fabian. Het was inderdaad een hele mooie rit en zeer goed berijdbaar. Het weer neem je erbij maar de snedige wind was wel heftig. De rit verliep al direct op een hoog tempo en ik had direct door dat er een koerske op til was. :wink:
Ik heb dan maar wijselijk gekozen onderweg voor de 42 :lol: .
Onderweg na een platte band terug gekomen bij de coureurkes en ben er ook achter gekomen dat de bobbonnetjes niet zo goed werken bij vriesweer :lol: .
Dan maar meegereden met hen en me zelfs in het bos op kop gezet en er ook achter gekomen dat je op snelheid in de bocht geen gas mag geven :lol: , maar nog nooit zo zacht gevallen .
Al bij al een hele aangename rit en was blij dat bij aankomst er nog waren met een platte tube :lol:
En chapeau voor de organisatie, de rit was af =D> =D>
Last edited by Le President on Sun 05 Dec 2010 11:11, edited 1 time in total.
Quattro
Mountainbiker

Post by Quattro »

Vanmiddag als één van de laatste vertrokken voor de 48km. Eerste deel heel mooi rijden. De wind was blijkbaar wat gaan liggen en van sneeuw ook geen last gehad. Alles perfect berijdbaar. Bepijling perfect. Bevoorrading perfect. Zelfs voor de laatsten was er nog warme soep. Nadien werd het zwaar. Heel veel ontdooiende singletracks, heel veel redelijk zware bossen. Het rijden door de sneeuw en de wind begon te wegen. Daarbij begon het ook nog voorzichtig donker te worden. Al lang niet meer zo afgezien. Gelukkig was het een prachtige rit!! Al veel in Beernem gereden, maar in de sneeuw was het toch weer heel anders.
Ik was heel blij toen ik na 45km het bord van Sint-Joris terug zag! Een offroad-gehalte van 97% is toch pittig hoor.

Inderdaad een dikke "dank u" aan de organisatoren om in zo'n weer zo'n rit uit te pijlen.

En wat die koude voeten betreft. Slechts 1 goeie oplossing: een deftig paar winterschoenen en geen problemen meer met overtrekken, waterdichte sokken of plastiek zakken:
http://www.evanscycles.com/products/nor ... %20celcius
(bij deze webshop ook een hele goeie service gehad!)
Conoscitore
Mountainbiker

Post by Conoscitore »

trekhetjenietaan wrote:Voor de gasten met koude voeten: vanmorgen voor de eerste keer gereden met van die handverwarmers die ik op skireis gebruikt in mijn schoenen: super! je weet wel van die zakjes die bij contact met zuurstof warmte afgeven. wel niet op je vel aanbrengen, maar gewoon in je schoen ... en gas geven!
Waar kan je die kopen?
blackie
Mountainbiker

Post by blackie »

Gisterenmorgen na veel twijfel dan toch vertrokken naar Beernem. De rit naar daar (met de auto) viel mee. Eens aangekomen eerst ingeschreven en daarna de fiets uit de auto, kledij aan en vertrokken.
Ik was alleen op pad. Iets verder kwam ik bij enkele bikers maar die reden te traag voor mij. (meestal is het omgekeerd). Nog iets verder terug iemand tegengekomen die meer mijn tempo reed, hier zou ik kunnen aanklampen want alleen is me te gevaarlijk op zo'n parcour. 5OOm verder hadden we de splitsing voor de grotere en kleinere afstanden.....lap, ik terug alleen. Dan toch verder tot aan de bevoorrading. Ondertussen tevreden over de bosjes, wegeltjes maar die hoopjes opgewaaide sneeuw bleken toch gevaarlijk. Eens de snelheid te hoog lag op de sneeuw bleek een slippertje dan ook niet ver weg #-o
Aan de bevoorrading vriendelijke bediening en 2 ex collega's tegengekomen. Na een korte stop dan met Bart en Alex verder gereden. Bart bleef achter en ik stoempte me bijna dood achter Alex. Wat voor hem op het gemak was was voor mij "in't rood". :oops:
Wel tof dat hij telkens wachtte op mij. We hebben onszelf dan achteraf ook nog de nodige vitaminen (lees leffe) bezorgd.

Twas een toffe rit en de afwezigen hadden ongelijk.

ivm met die plastiekzak tussen 2 kousen: mijn voeten waren nog bevroren :evil:

@ Alex: ik kon nog net PAF zeggen :lol:
ikkenik
Mountainbiker

Post by ikkenik »

hoeveel hebben er de rit gereden?
Koenego
Mountainbiker

Post by Koenego »

Gisteren rond 13h00 ook vertrokken met collega erika baaiker voor de 48 km. Dit was een heel mooi ritje, het was de eerste keer dat ik hier kwam rijden maar twas moeite waard hoor!!!
De afwisseling tussen paadjes, singeltracks, bos, weg was prachtig en die sneeuw maakte van dit alles nog mooier zodat we aan 97% offroad kwamen :lol: .
goede bevoorrading, goed uitgepijld, alles was dik in orde =D> =D> =D> .
aangekomen met 48 km en av van 20,7 op de teller!
De afwezigen hadden groot ongelijk, Tot volgend jaar!!!
trekhetjenietaan
Mountainbiker

Post by trekhetjenietaan »

Conoscitore wrote:
trekhetjenietaan wrote:Voor de gasten met koude voeten: vanmorgen voor de eerste keer gereden met van die handverwarmers die ik op skireis gebruikt in mijn schoenen: super! je weet wel van die zakjes die bij contact met zuurstof warmte afgeven. wel niet op je vel aanbrengen, maar gewoon in je schoen ... en gas geven!
Waar kan je die kopen?
Ik heb er aan de kassa in de decatlon van brugge zien liggen - ik heb ze niet in detail bekeken, maar ik vermoed dat die ook ok zijn. Wat ik heb noemt: Grabber - handwarmers. Veel warmte toegewenst ...!
Turfke
Mountainbiker

Post by Turfke »

[quote="blackie"]. ..

ivm met die plastiekzak tussen 2 kousen: mijn voeten waren nog bevroren :evil:
quote]

ah neen hé Blackie, een plastiek zak over één kous, niet tussen 2 kousen hé :P :P
Maar zoals ik hier lees zal de kerstman ondertussen ook wel weten wat te deponeren onder de kerstboom ... die er trouwens al staat, laat maar komen dus :bounce: :bounce:
Diamond
Mountainbiker

Post by Diamond »

filmke van de mtb rit sint joris:

met dank aan de "figuranten".

kijk en geniet!
yellowscream
Mountainbiker

Post by yellowscream »

hi,
ik was er ook gisteren.
wie was er die op het parcour in het bos naar het einde toe die foto's genomen heeft?
zou deze wel graag eens zien!

wat de rit betreft was alles super
prachtig parcour
super organisatie
Post Reply