edge 800 .... ?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
ThaDoc
Mountainbiker

Post by ThaDoc »

Ief wrote:de mijne is volgens mij op ne maandag gemaakt. de workouts waar ik ne tijd terug overhad blijven een probleem. en nu heb ik een probleem met het uploaden naar garmin conect.

Sommige activiteiten konden niet worden geüpload. Klik op de koppeling "Mislukt" om de foutmeldingen weer te geven en probeer het opnieuw

en als ik ze handmatig wil uploaden krijg ik deze melding. Sommige activiteiten konden niet worden gemaakt.

heb hem al terug gereset en terug geupdate

Ief
Ik geloof dat dit probleem reeds omschreven werd op het forum van Garmin. Daarvoor kan je hier terecht: https://forums.garmin.com/forumdisplay.php?f=245

hanske636 wrote:Ik heb de functie 'Auto Scroll-snelheid' uitgeschakeld.
Het enige dat ik denk dat er verband mee zou kunnen hebben. :roll:
Klopt! :-D
hanske636
Mountainbiker

Post by hanske636 »

ThaDoc wrote:
hanske636 wrote:Ik heb de functie 'Auto Scroll-snelheid' uitgeschakeld.
Het enige dat ik denk dat er verband mee zou kunnen hebben. :roll:
Klopt! :-D
Inderdaad. Vandaag was het 'probleem' opgelost. :lol:
Ief
Mountainbiker

Post by Ief »

ThaDoc wrote:
Ief wrote:de mijne is volgens mij op ne maandag gemaakt. de workouts waar ik ne tijd terug overhad blijven een probleem. en nu heb ik een probleem met het uploaden naar garmin conect.

Sommige activiteiten konden niet worden geüpload. Klik op de koppeling "Mislukt" om de foutmeldingen weer te geven en probeer het opnieuw

en als ik ze handmatig wil uploaden krijg ik deze melding. Sommige activiteiten konden niet worden gemaakt.

Ief
Ik geloof dat dit probleem reeds omschreven werd op het forum van Garmin. Daarvoor kan je hier terecht: https://forums.garmin.com/forumdisplay.php?f=245

met garmin conect te herintalleren gaat het uploade nu wel, althans een deel van de files. maar geeft dus nog altijd een foutmelding: Het systeem accepteert een van uw bestanden niet. Vraag Ondersteuning om assistentie. ik kan nu wel vrage om deze files (en dat zijn er ondertussen drie van de vijf). om deze te fixsen. maar dit zal dus nog dikwijls voorvallen. heb dus geen goesting om telkens de mensen daar lastig mee te vallen. of moet ik telkens de files naar garmin sturen. tot dat ze nieuwe fimware hebbe da is ook geen werken vind ik.

ik heb hem nog maar twee weken maar ben het ondertussen redelijk beu...
Ief
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Ief wrote:
ThaDoc wrote:

Ief

met garmin conect te herintalleren gaat het uploade nu wel, althans een deel van de files. maar geeft dus nog altijd een foutmelding: Het systeem accepteert een van uw bestanden niet. Vraag Ondersteuning om assistentie. ik kan nu wel vrage om deze files (en dat zijn er ondertussen drie van de vijf). om deze te fixsen. maar dit zal dus nog dikwijls voorvallen. heb dus geen goesting om telkens de mensen daar lastig mee te vallen. of moet ik telkens de files naar garmin sturen. tot dat ze nieuwe fimware hebbe da is ook geen werken vind ik.

Ief
waarom hecht je er zoveel belang aan om alles op garmin connect te plaatsen?
is alles opvolgen op je pc op trainingcenter niet voldoende?
Ief
Mountainbiker

Post by Ief »

Beny wrote:
Ief wrote:
ThaDoc wrote: Ik geloof dat dit probleem reeds omschreven werd op het forum van Garmin. Daarvoor kan je hier terecht: https://forums.garmin.com/forumdisplay.php?f=245

Ief
waarom hecht je er zoveel belang aan om alles op garmin connect te plaatsen?
is alles opvolgen op je pc op trainingcenter niet voldoende?
omdat ik niks rechtstreeks naar training center krijg. ik krijg een melding: er is een probleem met deze garmin-toepassing. er staat dan dat je dit log bestand naar garmin moet sturen. heb dit ook al een paar keer gedaan.

ik kan het wel uitlezen in traingcenter maar moet dus via garmin conect het TCX bestand downloaden. en dan gaat het wel. en zo moet ik het ook doen met mapsource en basecamp maar dan het GPX bestand.

in het begin toen ik de 800 had ging dit allemaal zonder probleem.

Ief
GreenTaurine
Mountainbiker

Edge 800

Post by GreenTaurine »

Ik vind het een supertoestel, beter dan mn Edge 605, ....kortom een aanrader!

Maar ik had wel verwacht van Garmin dat het scherm qua pixels een beetje meer naar HD zou gaan.

Er is maar 1 negatief punt: Het aanraakscherm is gevoelig voor krassen.
Toen ik een keertje ging rijden in slechte weersomstandigheden, modder en regen, werkt het toestel prima met handschoenen, maar toen ik thuiskwam stelde ik heel lichte krasjes op! :evil:

Snel opgelost...heb me van die beschermfollietjes gekocht die je op een Iphone kan plakken...nooit geen krasjes meer ...goed idee hé :P
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Edge 800

Post by madskatingcow »

GreenTaurine wrote:Snel opgelost...heb me van die beschermfollietjes gekocht die je op een Iphone kan plakken...nooit geen krasjes meer ...goed idee hé :P
Ahmaai, er bestaan toch slimme mensen, lol :-D
MirFlash
Mountainbiker

Re: Edge 800

Post by MirFlash »

GreenTaurine wrote:Snel opgelost...heb me van die beschermfollietjes gekocht die je op een Iphone kan plakken...nooit geen krasjes meer ...goed idee hé :P
Bestaat ook specifiek al "gesneden" op maat voor de Edge 800, zoals zoiets voor de 500, 705 bestaat.

Ga je bij 3M, daar bestaan verschillende types, en zelfs één dat reeds gekraste display gaat "korrigeren".
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

Wat is zo de minimum stuurpen lengte om de edge 800 goed te kunnen plaatsen?
Ik zit hier met een 90mm, en ik heb zo de indruk dat dit niet gaat passen... :roll:
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

La-Pierre wrote:Wat is zo de minimum stuurpen lengte om de edge 800 goed te kunnen plaatsen?
Ik zit hier met een 90mm, en ik heb zo de indruk dat dit niet gaat passen... :roll:
ik denk van wel
bijkomend heeft de houder een beetje hoogte waardoor je boven vijsjes en nokken van stuurpen uitkomt
Post Reply