Titanium - Topic

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Prutpot wrote:
roger wrote:Waar heb je dat frame gevonden?Zeer mooi,nu zijn ze met een carbon achterbrug.

Deze staat ook in men verlanglijstje.
Deze hing al 1 jaar bij barracuda tegen de muur. (- 45%)
Heb begin van het jaar tegen het vrouwtje gezegd,
als hij er na de vakantie nog hangt is het de mijne.
Ben eind september terug gekomen en hij hing er nog.
Nog eens gaan kijken, en niet mee genomen.
Tot het vrouwtje zei, ga je hem nu halen of niet.
Heb dus dit frame onder zware dwang moeten kopen se. :lol:
Min de 5% die ik aan de kassa kreeg heb ik den deze dus de helft van zijn oorspronkelijke prijs betaald.
En da allemaal om da ik moest van 't vrouwke.

Jan
Nochtans ga ik regelmatig naar Barracuda en nooit gezien.Wat hebt gij chance dat is echt een koopje.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Qprs wrote:
Wowtre wrote:
Qprs wrote: Softtail? Dat is toch gewoon een hardtail?
een frame met gebogen achterbrug, die van jou toch ook
Gebogen buizen maken het nog geen sofftail.
Een softtail heeft meestal geen scharnierpunten, maar wel een soort demper.

Een frame zonder achterdemper is een hardtail, al kan ik me voorstellen waarom je het softtail zou noemen :wink:
Mijn hilset softail (zo noemt dat ding nu eenmaal) flexte vertikaal behoorlijk, waardoor het best als softail kan aanzien worden.
De meeste softails hebben bij mijn weten als 'soort demper' een rubber blok. Kan je wat mij betreft net zo goed een titanium buis als veer gebruiken. Je paduano heeft trouwens een wishbone (veel stijver) aan de zitbuis, dat heeft de hilset niet.

De Ritchey plexus (waar dit ding van afgekeken is) wordt ook als softail aanzien..
Image
Qprs
Mountainbiker

Post by Qprs »

Oké, weer wat geleerd :)

Ik ging er vanuit dat een softtail pas een softtail is zodra er iets van een demper in zit, zoals dat rubber blok bij Moots, of een echte demper zoals in mijn Airborne had:
Image
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Qprs wrote:Oké, weer wat geleerd :)

Ik ging er vanuit dat een softtail pas een softtail is zodra er iets van een demper in zit, zoals dat rubber blok bij Moots, of een echte demper zoals in mijn Airborne had:
Image
Da´s nen full suspension man, vering vanvoor en vering vanachteren. 8-[
Qprs
Mountainbiker

Post by Qprs »

Schijfrem wrote:Da´s nen full suspension man, vering vanvoor en vering vanachteren. 8-[
Een fully heeft scharnierpunten ;)
Deze komt met 50mm veerweg inderdaad in de buurt van een fully, alleen ontbreekt het grote scharnierpunt bij de trapas. Dat voelt anders aan dan een full suspension of een hardtail frame.

Maar goed, hier is een frame al een softtail als het een beetje buigt. Dus dan zal een echte softtail wel een fully zijn? :lol:
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

Hubertje wrote:
Qprs wrote:
Wowtre wrote: een frame met gebogen achterbrug, die van jou toch ook
Gebogen buizen maken het nog geen sofftail.
Een softtail heeft meestal geen scharnierpunten, maar wel een soort demper.

Een frame zonder achterdemper is een hardtail, al kan ik me voorstellen waarom je het softtail zou noemen :wink:
Mijn hilset softail (zo noemt dat ding nu eenmaal) flexte vertikaal behoorlijk, waardoor het best als softail kan aanzien worden.
De meeste softails hebben bij mijn weten als 'soort demper' een rubber blok. Kan je wat mij betreft net zo goed een titanium buis als veer gebruiken. Je paduano heeft trouwens een wishbone (veel stijver) aan de zitbuis, dat heeft de hilset niet.

De Ritchey plexus (waar dit ding van afgekeken is) wordt ook als softail aanzien..
voila dat bedoel ik, en uiteraard veert dat niet zoals de moots met demper of een fully maar de gebogen achterbrug en de "flexibiliteit" van titanium (of staal) vangt trillingen op en zorgt zo duidelijk merkbaar voor meer comfort. Er bmestaan ook dergeliijke frames in ALU maar daar heb ik mijn bedenkingen mij
thomasi
Mountainbiker
Location: supersix evo, crisp29 ,29er rohloff,26inch rigid hardtail,29SSalsa E.M

Post by thomasi »

onlangs had ik het met crisp over gebogen seatstays.
Dit was zijn antwoord:

"I do not build “sweeping”> seatstays as you have described below. I have done research with a> mechanical engineer responsible for Ferrari/Maserati projects (he also is a> passionate bike frame designer) and he’s concluded that his calculations> show these types of constructions show negligible results. I still do s-bend> stays, just on two axis."
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

thomasi wrote:onlangs had ik het met crisp over gebogen seatstays.
Dit was zijn antwoord:

"I do not build “sweeping”> seatstays as you have described below. I have done research with a> mechanical engineer responsible for Ferrari/Maserati projects (he also is a> passionate bike frame designer) and he’s concluded that his calculations> show these types of constructions show negligible results. I still do s-bend> stays, just on two axis."
kan ik inkomen, zoals ik zei, het verhoogt het comfort omdat het trillingen opvangt maar het veert niet. Waarschijnlijk is het wel mogelijk om een verend effect te bekomen met speciaal ontworpen buizen

soit ik vind het mooi en comforabel, maar dat kan ook gewoon aan het Ti liggen
thomasi
Mountainbiker
Location: supersix evo, crisp29 ,29er rohloff,26inch rigid hardtail,29SSalsa E.M

Post by thomasi »

ik vind het ook ni mis.
Daarom stelde ik dit hem voor.
Ik ben benieuwd hoe comfortabel hij het frame zal kunnen maken dmv te spelen met de dikte van de buizen.
Maar ik denk dat ik nog serieus wat geduld zal moeten hebben.
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

met dank aan KLU voor de opbouw & custom wielen

Image

Image

titanium riser is in bestelling ... 6 weken geduld :-D & dan is ie af
Last edited by sTTevie on Sun 15 May 2011 09:53, edited 1 time in total.
Locked