Zo 12/09/2010 Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

Als men over deze tocht negatief kan doen, dan moet je het steken op het weer en de kleigrond (en dan vooral de combinatie van de twee).
De organisatie was perfect =D> (bewegwijzering, bevoorrading met afspuitstand, afspuitstand achteraf, ruime parking,...).
Volgend jaar kom ik zeker terug en hopelijk is het beter weer.
Nu nieuwe remblokjes steken, fietsje een stevige verwenbeurt geven en volgende week present in gelrode!!!
Hoeri
Mountainbiker

vettig

Post by Hoeri »

Prima tocht, we kwamen voor de 52 km en hebben ze ook gereden,we waren toch nat.
Spijtig dat ik met Racing Ralphkes reed,dacht nie dat het er zo vettig ging bijliggen,maar dikke bravo voor de organisatie,niks op aan te merken
Volgend jaar zeker terug
tokki afrit 16
Mountainbiker

Post by tokki afrit 16 »

Man, man, man..... wat een weer..... En zeggen dat alles gisteren zó goed was opgedroogd... draaien ze daar vanmorgen toch wel de hemelsluisdeuren open zeker? #-o :roll: :evil:
Waar het vanmorgenvroeg bij de eerste controles nog veelbelovend leek veranderde alles al snel in modderpoelen en beekjes #-o :roll:...
Grote bewondering voor de toch nog 825 ongelooflijk moedige bikers die vandaag kwamen opdagen om de erg kwade weergoden te trotseren... en zeker diegenen die uiteindelijk ook nog hun vooropgestelde afstand volledig uitreden (jazeker die waren er ook !) CHAPEAU !!! =D> =D> =D>
Jammer genoeg betekende dit weer ook erg veel mechanische defecten aan de fietsen... hopelijk vallen de kosten voor iedereen nog wat mee :oops:
Nu deze dag weer voorbij is kunnen we beginnen dromen van onze volgende, hopelijk DROGE [-o< editie van onze tocht volgend jaar. Indien jullie wraak willen nemen op de weergoden noteer dan alvast de 2de zondag van september 2011 in jullie agenda's zodat jullie de ware aard van onze tocht kunnen leren kennen... 8)

Nog eens aan alle moedigen onder jullie "BEDANKT EN CHAPEAU !!!" en hopelijk tot volgend jaar.... :lol: :bounce: :drunk:

Tokki
Negociator
Mountainbiker
Location: Trek 8000 - Niner Air 9 RDO - Cube agree GTC SL (race)

Toertocht 52km

Post by Negociator »

Na altijd blijven te steken op de toeren van 40 km hadden we ons voorgenomen om deze keer voor de 52 km. Op de splitsing van de 38km mijn twee kameraden effe moeten overtuigen maar dan toch 52km en ja we hebben hem uitgereden. Woehoe.

Toertocht was super georganiseerd. Echt chapeau.

Zelfde problemen met de fiets zoals zo vele.

Maarten, super dat je die laatste 8 km nog uitgereden hebt met absoluut geen remmen. =D>
redben
Mountainbiker

Post by redben »

Valpartij van collega en teruggedraaid.
Wil de volledige toer nog wel eens doen. Wil er iemand mij de GPS track overmaken?

Thx
BoXeR
Mountainbiker

Post by BoXeR »

deze morgen aangekomen om iets voor achten, en meteen regen. Ingeschreven voor de 52. koffieken besteld en wa zitten wachten op een STR delegatie. uiteindelijk dan alleen aangezet met den SS zo rond half negen denk ik. baggeren, baggeren, ik waande me even ploegende boer op zijn patattenveld. ik heb dan uiteindelijk de 38 gekozen op de splitsing. materiaal OK, da's 't voordeel van nen SS he. ik heb genoten van het modderbad en heb nadien nie alleen de bike afgespoten maar ook mezelf ..... cool 8)
puike organisatie en ja het weer .... daar kunnen we gelukkig niks aan veranderen 8)
perre
Mountainbiker

Post by perre »

Vanmorgen vertrokken voor de 52 spijtig genoeg op de 38 moeten gaan zoals vele zeker zonder remmen gevallen . Was wel super georganiseerd een bikewash aan de bevoorading was wel goed en nu zeker.Tot volgend jaar
SilverFokske
Mountainbiker

jawadde, zo vettig

Post by SilverFokske »

Om 6u menne nest uit. Shit: regen.
Zat al te twijfelen tussen deze en Weeld. Nadat het gestopt was met regenen, toch vertrokken naar hier (ook door het positieve bericht op 't forum).
Vertrokken om 8u20 voor de 52, en volledig uitgereden en gegleden.
Op de organisatie niks aan te merken. Zelden zoveel pijltjes en gevarenborden gezien. Behoedzaam gereden, want de laatste 15km geen achterrem meer. Zodoende nog 2 maal tegen de grond gekletst (best zacht hoor, die geel/bruine drets). En een massa modder in mijn ogen gespetst; lastig bij afdalingen.
De afspuitstand kwam goed van pas; ook voor mezelf. Volledige brandweerdouche gehad. Verder nog een super(hete) douche en ne bruine.
Conclusie: slecht weer voor 't fietske en de biker ( in 't begin toch); goed voor ene keer idd. Kan terug aan 't fietsonderhoud beginnen. Gainen/kabels mogen wel vervangen worden nu denk ik.
Achteraf best tevreden dat 'k de elementen nog eens getrotseerd heb.
tokki afrit 16
Mountainbiker

Post by tokki afrit 16 »

Chimaera wrote:waar komen de foto's die onderweg genomen zijn te staan ?
Foto's op http://www.everyoneweb.be/Afrit16BrandweerLeuvenMTB/

De rest volgt nog maar nu kruip ik in mijn beddeke...

Ciao

Tokki
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaai staat kniehoog in 't water en tussen nieuw patatjes

Post by StrammerMax »

Ik was vandaag extra vroeg opgestaan om op tijd in Heverlee te zijn. Buiten was het een beetje nat, niet de moeite, maar eens goed en wel onderweg op de snelweg gingen de hemelsluizen open. Rubber stuurde een sms dat hij rechtsomkeer gemaakt had. Ondanks het feit dat hij gezegd had niet te zullen starten indien het bij het vertrek al zou regenen, is nidecker toch mee op pad gegaan. Regen op zich houdt mij niet thuis, maar waar ik te laat aan gedacht had was het feit dat regen op klei de bodem hier doet veranderen in een vettige zooi. Zeer eigenaardig in deze streek. Vorig jaar de toer van Loonbeek gereden in dezelfde helse omstandigheden als vandaag en dit jaar diezelfde toer gereden bij mooi weer, en dat maakt een wereld van verschil! Waar je bij droog weer kan vlammen over harde grond, blijven er bij nat weer pakken modder aan je fiets hangen. Na vijf minuten hadden we bij de eerste off-road-strook al prijs en sleepten we al direct een paar kilo modder mee aan fiets en banden. De boer die aan ’t rooien was op z’n veld en droog in z’n tractor zat, zal raar opgekeken hebben van die bende die door de modder ploeterde en den deze die tussen zijn patatjes wandelde! Aan de eerste bevoorrading, waar ik peperkoek met slijk (van m’n handen) gegeten heb, kon je uw fiets wat afspuiten. Service van de brandweer!

De door rubber enige tijd geleden geadviseerde banden, een dikke Albert achteraan en een Nobby dinges vooraan, deden anders goed hun werk, want ondanks de slijktoestanden had ik zelden het gevoel van weg te glijden. Maar naar het einde toe heb ik toch geregeld stukken te voet gelopen omdat ik niet meer gerust was. Er was zelfs een helling waar ik te voet bijna niet op raakte. Door alle modder die aan m’n schoenen klitte schoof ik gewoon weer naar beneden. Attent als hij is heeft nidecker nog een paar jongens geholpen toen één problemen had met zijn voorrem en hij daar met z’n fiets omgekeerd in de modder stond! Dat gaf me de kans om even te rusten. Ik werd door die gasten weer ingehaald toen ik zwaar zwoegend een holle weg beklom, terwijl mijnen dikke Albert over de losliggende stenen en rotsjes rolde en ik de beslijkte rug van nidecker in de verte achter de top zag verdwijnen.

In plaats van de vooropgestelde 50 km zijn we aan de splitsing ook afgedraaid richting 38 km. Dat is niet van mijn gewoonte, maar anders waren we nu misschien nog niet terug geweest! Ik zat verveeld met het feit dat nidecker voortdurend moest staan wachten tot ik weer bijgebeend was. Daar zat ik meer mee in dan met het nat en de modder. Als ik alleen rijd dan doe ik er desnoods de hele dag over! Klimmen gaat traag en afdalen ook wegens niet gerust. Het zou geen deugd gedaan hebben van in een afdaling met m’n smoelwerk kennis te maken met de plaatselijke kasseitjes! Mijn bakkes is al lelijk genoeg, dus nog erger hoeft niet echt! Vijf gevarenbordjes met “Danger” en de mededeling “Glad” stemden me niet bepaald gerust, ondanks dikke Albert en Nobby dinges.

Na de splitsing kwamen we in een holle weg die eerder de allure had van een bergriviertje. We kwamen voorbij de bank waar rubber en Chimaera zaten toen ik hen ontmoette tijdens de toer van Wijgmaal van 18 juli. Toen had Chimaera het lastig, maar vandaag heeft hij zich blijkbaar niet laten doen met zijn 72 km modderdabben! Daar draaiden we het bos in om uit te komen in een singletrack vol diepe groeven. Daar was omzeggens geen pad meer te zien. Eerst door het water gereden, over stenen die je niet kon zien liggen, daarna een stuk te voet. Mijn fiets verdween op plaatsen tot boven de naven in het water. Net voor een tunneltje stond ik tot bijna aan m’n knieën in het water! Ook die hele tunnel stond vol. Ik heb toen aan nidecker gevraagd of wij ons ingeschreven hadden voor mountainbike dan wel voor kajakken! Het bos net voor het einde was mijn doodssteek! Met een fiets die ineens vijf kilo zwaarder werd door aangeklitte modder. Overal zat het tussen!

Na nog enkele vettige paadjes en een klimmetje over kasseitjes waren we weer aan afrit 16! Mijn vreugde was groot toen ik merkte dat de overvloedige waterstralen van de bikewash mijn fiets properder maakten dan hoe ik er mee gekomen was! Je moest wel zien van die slang onder controle te houden! Omdat er toch geen wachtenden waren ineens mijn bemodderde regenjas, schoenen en ledematen mee proper gespoten. Nog een frisdrank en een pistolet gegeten en nog een drankje aangeboden gekregen van Karel de Bierbiker, alias Carlito, die de 92 km vanochtend voor dag en dauw nog afgereden had! We komen elkaar al eens meer tegen op toertochten. Hij wist ons te vertellen dat dit hondenweer toch zo’n 500 bikers minder had doen afkomen. De douches van de brandweer waren mega: lekker veel en warm water! Ik ben er met tenue en al onder gaan staan!

Bij het weggaan eens in zo’n brandweerwagen gekeken en gemerkt dat naast die interventiewagens overal de pakken van de mensen die stand-by zijn naast het voertuig liggen, de broek over de laarzen! Klaar om in uw botten te stappen en uw broek op te trekken wanneer uitgerukt moet worden! Toch een merkwaardig beroep. Volgende zondag 19 september is het er opendeurdag.

Ik was heel content dat ik dank zij de forse bikewash en de megadouches thuis nog relatief weinig opkuis had. Het deed me m’n gevloek in de modder snel vergeten. Maar ik vrees wel dat m’n fietske eens binnen zal mogen voor nazicht nadat deze vandaag zo afgebeuld werd!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Kevin_V wil held worden! (Duchenne Heroes) * Papegaaien rijden voor Juliette * Buienradar Antwerpen Woensdrecht
Post Reply