Waar de nieuwe Xking van continental Te koop?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

Ik ga hier Notubes niet verdedigen, maar bij né goeie LBS vind ge toch meerdere producten in de rekken, bij de mijne staan er voor het ogenblik welgeteld 4 !!! Of ze allemaal evengoed verkopen is een andere zaak.

Dus, zeggen dat de consument niks kent is nogal grof tov "wij" en de meeste "goeie LBS's"

Zijn product "aanprijzen" 'k heb daar niks tegen, zolang het openlijk gebeurt.
Wat blijkbaar met die "producten" niet gebeurt, allé tenzij ge die uitdaagt.
Bij deze oproep aan de pro's wilt ge echt "pro" overkomen een avatar of handtekening met vermelding van uw status kan gn kwaad en is een must tov wij uw potentiële klanten.

Anderzijds, als "ze" het niet doen, dan gaan wij het aan de klok hangen. :wink:
stevicwonder
Mountainbiker

Post by stevicwonder »

die x-king banden is dat een goede allround band ik ben opzoek na een goede allround band liefst continental
tips ???
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Bulkie wrote: Racing Formula heb ik nog nooit gezien, geen idee. Ik VERMOED dat dat gewone NoTubes is, waarvan je alvorens te schudden wat 'melk' afgiet, zodanig dat de concentratie aan kristallen (die voor de dichting zorgen) groter wordt. Maar die 'melk' houdt het boeltje goed vloeibaar zodanig dat het niet uitdroogt. Probeer gerust maar even, ik verkies lange zekerheid :-).
Kan ik moeilijk geloven dat je dat als vertegenwoordiger / competiterijder niet kent. In Houffalize zie je niks anders bij de profs. Op elke bus NoTubes staat er een label 'Racing Formula' opgeplakt.

De info hierboven gepost heb ik trouwens destijds gevraagd op het NoTubes messageboard, klik. Het is wel degelijk een ander product.

De Racing Formula is trouwens voor 7.14 euro extra bovenop de normale prijs te koop op de webshop van Erwin Bakker

Zoals hierboven aangehaald, sluit ik mij volledig aan bij het feit dat het 'grote publiek' hoofdzakelijk NoTubes kent. Da's toch zo klaar als een klontje?
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Ben overgestapt naar nozisch en ben hier zeer content van.
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Wat bedoel je met allround?
Ik hoop hem tegen dat ik hem heb toch "allround" te gebruiken. Zowel de tochtjes in Vlaams Brabant als de Ardennen.
Nu in de winter als acterband in de zomer gaat hij dan naar voor en komt de RK terug achteraan.
stevicwonder wrote:die x-king banden is dat een goede allround band ik ben opzoek na een goede allround band liefst continental
tips ???
R1Phrankey
Mountainbiker

Post by R1Phrankey »

Mijn ervaring is dat NoTubes de X-king wel dicht krijgt, maar die X-king is aan de flank zo dun dat er spontaan gaatjes ontstaan, die de NoTubes vervolgens weer netjes afdicht.

Ik heb vooral problemen bij 1 X-king en dan vlak boven het Conti logo op de band, de overgang van flank naar noppenprofiel. Blijkbaar een lokaal zwak punt over een korte lengte van de band.
De gaatjes zijn binnen no time weer dicht, maar dan ontstaat er een stukje verder weer een gat.

No Tubes prima, maar X-king Supersport is brol.
Twijfel ernstig aan andere banden, Geax Saguaro of zo.
stevicwonder
Mountainbiker

Post by stevicwonder »

-JP- wrote:Wat bedoel je met allround?
Ik hoop hem tegen dat ik hem heb toch "allround" te gebruiken. Zowel de tochtjes in Vlaams Brabant als de Ardennen.
Nu in de winter als acterband in de zomer gaat hij dan naar voor en komt de RK terug achteraan.
stevicwonder wrote:die x-king banden is dat een goede allround band ik ben opzoek na een goede allround band liefst continental
tips ???
zowel in de winter als in de zomer hier in de kempen en in de ardennen
ianaprilia
Mountainbiker

Post by ianaprilia »

Ik ben klaar om de NoZisch eens te proberen, na een aantal jaren notubes, en ja, niet al teveel problemen mee gehad, maar toch een aantal keren gemerkt dat het minder werkte, bij wegnemen van de band was het inderdaad nog vloeibaar, maar de kristallen die het werk moeten doen waren gewoon allemaal samengeklonterd... ook een paar keer gehad dat de band aan de flank werd ingeduwd door een steen en dan is het inderdaad pffffffffft en direct plat...
Laat de Nozisch maar een film leggen en alles wat bijeen houden, kan maar alleen betere resultaten geven volgens mij...
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

mcoen wrote:
The Doctor 46 wrote:Ik dacht dat de race versie speciaal gemaakt was om tubeless te rijden. (tubeless ready). Blijkbaar niet als ik de commentaar is zo lees. Dacht
na mijn Geax barro's TNT de Xking is te proberen maar nu ben ik serieus aan het twijfelen.
Dat had ik ook begrepen. Nog wat opzoekwerk gedaan en blijkbaar geeft vooral Notubes problemen. Dienen Nozisch besteld en hopelijk lukt het daar wel me. zal hier wel iets laten weten.
Had dit topic hier ook gevolgd en zaterdag met veel schrik m'n nieuwe X-kings beginnen monteren op ZTR Olympic velgen. Het gaat hier over de racesport versie.

2 schepjes notubes erin, sopje op de flanken, compressor erop en plop vast. 1 minuut werk. Nadien de nieuwe MK hetzelfde verhaal.

Na een kwartiertje nog eens bijpompen en alles zo weggehangen.

's Morgens stond de Xking opnieuw plat, de MK was beetje gelost maar niet extreem.

Nog eens bijgepompt en toertje gaan rijden. Nu blijft alles mooi op druk.

Door de flanken kwam idd een beetje notubes doorgebruist, maar was niks in vergelijking met wat je ziet op een Schwalbe of een supersonic van vroeger.

Dus begrijp de meeste commentaren hier niet goed, bij mij ging het vlotjes.

Al wil ik de nieuwe Nozisch ook wel eens testen natuurlijk, wss krijg je je banden er dan op door gewoon zelf te blazen :-)
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

gisterenavond mijn achterband tubeless gemaakt met de Nozisch, risico niet genomen ineens de 2 wielen te doen.
Wiel eruit, Notubes eruit, alles afgekuist, afgedroogd en droog gespoten met de compressor en daarna nog een half uurtje alles laten liggen.
Kwestie van alles goe proper en droog te hebben.
Daarna gemonteerd zoals altijd, sopje op de randen. Band erop gelegd, 100 ml Nozisch erin, band verder gemonteerd en met de compressor druk erop.
plopperdeplopperdeplop en de band op druk.

Wiel nog eens goe rond gedraaid om alles te verdelen en effe gewacht. langs de zijkanten kwam er nog wa lucht uit. Wiel op de kant gehouden en nog eens volledige rond gedraaid en alles dicht. Wiel 5' op elke kant laten liggen voor te monteren.

Deze morgend direct gaan kijken en ja hoor band staat nog altijd op dezelfde druk :-) vanavond het voorwiel.

buiten het kuiswerk was de klus op 10' geklaard
Post Reply