Mvg Bjorn
Ardennes Trophy (La Reid- Theux) 24/05/2010
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
Bjorn van op de Kraanberg
- Mountainbiker
Post by Bjorn van op de Kraanberg »
Sportief gezien vond ik het een mooie wedstrijd en het ging zeer goed ... tot de laatste helling vanuit Spa naar de aankomst ... volledig leeg! De laatste km was een HEL! 
Mvg Bjorn
Mvg Bjorn
- Wacko007
- Mountainbiker
Na de voorlaatste klim, volgde een afdaling op een breed pad. Aan het einde van dat pad kon je op een T-stuk kiezen tussen links en rechts.
De afpijling was op die plaats helemaal niet duidelijk. Overigens het enige punt waar er enige twijfel kon zijn. Prima afpijling voor de rest van het parcours!
Indien je even de plaats inspecteerde kon je vaag een pijl ontdekken en uit de brede kant afleiden dat het daar naar rechts was... Ikzelf ben gelukkig door niemand misleid en heb zo slechts 5 sec verloren.
De mensen die links afgeslagen zijn, kwamen op een afgepijlde route van de dag ervoor. Die ging inderdaad langs Spa en daarmee met een serieuze omweg terug in La Reid.
91km zonder verkeerd te rijden.
Greetz,
Julien.
De afpijling was op die plaats helemaal niet duidelijk. Overigens het enige punt waar er enige twijfel kon zijn. Prima afpijling voor de rest van het parcours!
Indien je even de plaats inspecteerde kon je vaag een pijl ontdekken en uit de brede kant afleiden dat het daar naar rechts was... Ikzelf ben gelukkig door niemand misleid en heb zo slechts 5 sec verloren.
De mensen die links afgeslagen zijn, kwamen op een afgepijlde route van de dag ervoor. Die ging inderdaad langs Spa en daarmee met een serieuze omweg terug in La Reid.
91km zonder verkeerd te rijden.
Greetz,
Julien.
zwaaaaaaar afgezien vandaag! nergens misreden 
en uitgereden. Te weinig gedronken, had het heel zwaar tussen km 40 en 60.
maar er dan terug doorgekomen. een km of 2 na de laatste bevoorrading mijn voorrem nr de kl.... daar toch een 10 tal minuten verloren en maar zonder voorrem uitgereden, gelukkig geen technische afdalingen meer in het laatste stuk.
een prachtige rit, maar voor mezelf een stukske te zwaar! ook de warmte speelt nie echt in mijn voordeel.
tot Langdorp.
en uitgereden. Te weinig gedronken, had het heel zwaar tussen km 40 en 60.
maar er dan terug doorgekomen. een km of 2 na de laatste bevoorrading mijn voorrem nr de kl.... daar toch een 10 tal minuten verloren en maar zonder voorrem uitgereden, gelukkig geen technische afdalingen meer in het laatste stuk.
een prachtige rit, maar voor mezelf een stukske te zwaar! ook de warmte speelt nie echt in mijn voordeel.
tot Langdorp.
Ook 104km ipv 90km
Ipv de verhoopte 5h grens te halen (wat normaal net ging gelukt zijn), afgeklokt op 5h50.
Jammer, maar twas een goeie uithoudingstest, das zeker
@El Baelos, khad et zelfde gevoel, bergop liep het voor gene meter, gelukkig kon ik veel goedmaken bergaf
Had beter zaterdag de 65 of 80km gereden ipv 105km.
Ipv de verhoopte 5h grens te halen (wat normaal net ging gelukt zijn), afgeklokt op 5h50.
Jammer, maar twas een goeie uithoudingstest, das zeker
@El Baelos, khad et zelfde gevoel, bergop liep het voor gene meter, gelukkig kon ik veel goedmaken bergaf
Had beter zaterdag de 65 of 80km gereden ipv 105km.
oproep aan alle bikers die hier gereden hebben.op kilometer 87 ongeveer was er een collegabiker zo vriendelijk om een co2 patroon met ventiel om te vullen te lenen met als bedoeling dat ik het bij aankomst aan hem zou terug bezorgen.heb hem echter na lang zoeken niet gevonden.het enige dat ik weet is dat hij met een opel zafira rijdt.hijzelf was vrij groot en gezegend met weinig haar.is er iemand die deze persoon kent gelieve hem op de hoogte te brengen zodat ik zijn spullen kan terug bezorgen.bedankt.
was supertochtje,nergens verkeerd gereden maar wel 4x plat gereden.
er zijn zo van die dagen hé.
grts,B.
was supertochtje,nergens verkeerd gereden maar wel 4x plat gereden.
er zijn zo van die dagen hé.
grts,B.
- Simpson
- Mountainbiker
Ongeval
Zelf niet meegereden , doch daarstraks verontrustend telefoontje van maat gekregen : de bike met de Specialized rode alu S-works is een van mijn beste maten en bike-partner . Is afgevoerd naar het hospitaal in Verviers , vanavond overgebracht naar Turnhout . Er werd gesproken over 3"gebroken" nekwervels , doch zijn frans is niet opperbest . Ik hou geinteresseerden graag op de hoogte en dank de mensen die hem hulp boden .
Vandaag maar wijselijk mijn startnummer van de 90 ingeruild voor één van de 70. Slechtere conditie en de warmte zouden mij alleen maar dood doen. Zoals steeds een prachtig parcours met de nodige kuitenbijters en dito afdalingen. Bergaf gingen de meesten mij gezwind voorbij maar dat kon ik gelukkig bergop goedmaken. Ieders zijn ding hé. Bevoorradingen waren top en ook de afpijling was bij mij nog duidelijk zichtbaar. Na 5 deelnames ken je het parcours dan ook al een beetje. Een dikke pluim voor die gast met een 29' met vaste vork, singlespeed en dunne bandjes. Respect!
Minder fijn zijn weeral de verpakkingen en de binnenbanden die her en der naast het parcours liggen.
Blijft voor mij een bron van ergernis.
Tot in RDHF. Aan de gekwetste biker veel beterschap gewenst. Het ligt soms op een lein plaatske.
Minder fijn zijn weeral de verpakkingen en de binnenbanden die her en der naast het parcours liggen.
Tot in RDHF. Aan de gekwetste biker veel beterschap gewenst. Het ligt soms op een lein plaatske.
Last edited by Vedette on Mon 24 May 2010 21:55, edited 1 time in total.
-
Bjorn van op de Kraanberg
- Mountainbiker
- Dogma
- Mountainbiker
Hoi manne, ik kan spreken over de kerel met de Specialized die in de afdaling gevallen is. Hij was samen met mij en nog een kameraad. We hebben een dagje spoed achter de rugEl Baelos wrote:Ik ben in die afdaling waar die ene jongen was gevallen tegengehouden door een Franstalige biker op een Moots die op weg was terug naar boven om de hulpdiensten te halen.Yalta-cruiser wrote:Heb me ingeschreven voor de 50 (i know...) maar geen enkel probleem gehad.
Knap parcours, puur genieten, geen platte banden en bevoorrading ok.
Vraagje, kent er iemand de 2 personen die op deze afstand met de 100 naar huis zijn gebracht?
1 reed op een speci, alu m5, en zijn helm was net als met een bijl in 2 geslagen.... heb bij hem gewacht tot hulpdiensten verwittigd waren en dit na 20 km.
2de was uit de bocht gegaan en zijn gezicht in de pinnendraad geplant. Ambulance was ter plaatse.
Hoe erg zijn ze gesteld?
Iig. voor herhaling vatbaar.
Toen hij zag dat ik een gps had hield hij me tegen en hebben we de exacte gps-coordinaten doorgebeld naar de organisatie.
Ben niet blijven staan bij het ongeval omdat er al wat bikers rond stonden, maar even later hoorde ik de 100 arriveren, dus dat was ok.
Na onderzoek in de spoed zijn er drie nekwervels die gebroken waren vastgesteld (C1,C6 en C7). Wegens gebrek aan talenkennis is het vrij moeilijk om goede verstaanbare info te krijgen. Om 19u is hij dan van Verviers naar Turnhout gebracht met de ambulance.
Ik zou bij deze iedereen die geholpen heeft collega bikers, mensen v/d organisatie en ziekenhuis personeel willen bedanken voor de hulp.
ook den dezen had prijs, na een perfecte race tot ongeveer 5 km voor de aankomst samen met velen die ik volgden en velen die mij volgden blijkbaar de verkeerde afslag genomen. Byebye perfecte race ! Wat +/- 5u20 had kunnen worden is er na 108 km 6u20 gebleken. ipv na 90 km boven in La Reid te staan stonden we in het centrum van SPA !
Die kalklijnen en pijlen mogen er zijn maar moeten zeker gecombineerd worden met bordjes.
Als je 20€ inschrijving betaald dan mag je omp zijn minst een degelijk uitgepijlde wedstrijd verwachten.
De Herdersmarathon van zaterdag is alvast een voorbeeld hiervan en dit voor 5€.
Organisatorische gemakzucht om enkel met kalklijnen te werken.
ps. veel beterschap voor de onfortuinlijke Specialized-renner.
Die kalklijnen en pijlen mogen er zijn maar moeten zeker gecombineerd worden met bordjes.
Als je 20€ inschrijving betaald dan mag je omp zijn minst een degelijk uitgepijlde wedstrijd verwachten.
De Herdersmarathon van zaterdag is alvast een voorbeeld hiervan en dit voor 5€.
Organisatorische gemakzucht om enkel met kalklijnen te werken.
ps. veel beterschap voor de onfortuinlijke Specialized-renner.