Zo 10/01/2010 Herentals

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
GZN
Mountainbiker

Post by GZN »

Vandaag vol goede moed met bike vertrokken, echter in eerste instantie al van eigen oprit geschoven, tot aan onze vertrekplaats "gesukkeld" en dan maar besloten om terug naar huis te keren. Twee die-hards zijn toch vertrokken en wij met z'n 4-en zijn dan maar met auto tot in Herentals gereden. Paar pintjes gedronken en zo toch onze bijdrage aan deze tocht geleverd. Volgend jaar zijn we er terug, en bij leven en welzijn dan met de MTB.
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

twee jaar geleden deze tocht gereden : toen vond ik het al vaak een agressieve bedoening. Precies niet veel veranderd : afsnijden, schelden, wielen schuren, zelfs vechten...

natuurlijk zijn dit maar de excessen hé (hoop ik toch)
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

Mss heb ik het fout, want ik MTB nog niet lang, maar de sfeer op een VTT bij de Vlaamse Wielrijdersbond voelt steeds veel aangenamer aan dan bij een VTT van Wielerbond Vlaanderen
sparkx
Mountainbiker

Post by sparkx »

Wat mij hier dikwijls stoort als ik sommige reacties hier op het forum lees is dat de snellere rijders hier altijd worden uitgejouwt voor rotte vis. beschouw mezelf ook als iemand die graag vlot doorrijd en toch over wat techniek beschikt, ik probeer met iedereen rekening te houden, maar de laatste tijd heb ik schrik om ook nog maar aanstalten te maken om iemand voorbij te steken als ik die reacties hier lees. Wederzijds respect en geen gekke inhaalmanoeuvres. En als je vriendelijk opzij gaat, of toch tenminste je lijn houd, dan kunnen de snellere rijders ook passeren en heeft iedereen een fijne voormiddag.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Wel, ook ik heb die agressie vandaag weer ervaren. Heb deze vorig jaar ook gereden en toen viel het ook echt op, het is niet iets wat ik me inbeeld. Wat is dat toch met Herentals ?
Anyway, organisatie was tip top, parcours ook, alleen een beetje spekglad.
carbo
Mountainbiker

Post by carbo »

ik heb in totaal 6 km gereden,schuiverken gegaan en als gevolg de derailleurpat af he :evil: leuk is anders!
Steenrijen
Mountainbiker

Post by Steenrijen »

Zéér schone TT gereden! (niet de snelste.. maar zeker een van de leukste van de laatste maanden) Het was ijzig met plaatsen. Aan Sus pad was het zelfs spekglad,.. maar ogen openhouden, verstand gebruiken, en dan lukt dat wel.
Door bevriezing mijn cassette vanachter vast gevroren.. dan maar maar een kilometer gelopen tot aan de bevoorrading. Aldaar met met kokend water de zaak terug ontdooit . Waarvoor dank aan de bereidwillige dame van de lekkere soep. :-)
Lust
Mountainbiker

Post by Lust »

In de winterperiode kom je dat geroep, geruzie en dat uitjouwen t.o.v. snellere bikers wel meer tegen. Dat is niet een streekgebonden, maar wel een seizoensgebonden verschijnsel.

Eeb echte MTB-er doet zoiets niet. Hij is meestal meer individualistisch ingesteld; leef en laten leven. Maar zeker niet te beroert om een medebiker te helpen, als het kan.

In de winter rijdt er ook een ander soort wild in het bos, dat zich in de zomerperiode meestal in groep verplaatst. De gedragsregels bij deze soort zijn 'anders'.
Diegene die roept of op zijn mist commentaar heeft, is meestal ook niet alleen (hij voelt zich sterker), en reageert meestal uit onmacht.

Gewoon negeren.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Nog ff en we zitten terug wekelijks aan de andere kant van het land.
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Geen agressie ondervonden,echter wel nen hele ambetante mens (waar je agressief van zou worden).
Ik roep:"Kom langs links!"
Wat doet die?Juist ja,naar links.
Effe terug in't spoor raken en even later roep ik nogmaals:"Kom langs links!"
Antwoord die:"Ja daar ging ik ok just rijden."
Ben voorbij gestoven en even met m'n hoofd geschud.
Paljaske...
Post Reply