2010 antwerpen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Superkrisser wrote:Helemaal mee eens, maar hoe leg je dat uit aan de mannen van den Bond én van Golazo!

Het parcours is leuk om een half uurtje op te trainen. Daarna heb je het wel gezien. Er gaan zeker gevaarlijke omstandigheden ontstaan tijdens een race, hopelijk zonder zware gevolgen.

Moest iemand van Golazo dit lezen: jullie kunnen veel betekenen voor de Belgische MTB, maar niet zoals jullie nu bezig zijn. Ik wil gerust eens met jullie rond de tafel zitten om wat advies te geven en ik ken nog wel enkele experts.

Kris, stel is voor da ze ons een terreintje, ne bobcat en carte blanche geven?
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Goed idee! Kan jij met een Bobcat rijden?

Toch nog even over Golazo: Zoals ik al zei, kunnen ze een meerwaarde voor onze sport betekenen. Nu is dat nog niet het geval, maar ook Golazo wint er bij als wij content zijn he.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Ik ben toch al met ne Bobcat overkop gegaan.... :roll:

Ik snap niet dat Meirhaeghe mee dat parcours gebouwd heeft, waar zat dieje me zijn gedachten???
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

Image

:-D
sn42
Mountainbiker

Post by sn42 »

ik weet bij mij in de buurt een plekje waar ik een prachtig parcour kan bouwen maar weet niet hoe ik hier moet aan beginnen omdat te organiseren.
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

hier parcoursverkenning met bart de vocht

ze willen er zelfs een wereldbeker van maken! dan heb ik da toch liever in winterslag of malmedy!

http://www.atv.be/item/hangar-sport-6-mei-2010
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

sn42 wrote:ik weet bij mij in de buurt een plekje waar ik een prachtig parcour kan bouwen maar weet niet hoe ik hier moet aan beginnen omdat te organiseren.
Wanneer kunde?
Privédomeinen?
sn42
Mountainbiker

Post by sn42 »

geen prive domein maar valt wel te regelen denk,zal er eens achter horen
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

bosse wrote:ze willen er zelfs een wereldbeker van maken! dan heb ik da toch liever in winterslag of malmedy!

http://www.atv.be/item/hangar-sport-6-mei-2010
Staat ook bij de Ollanders op hun website :
VEEL singlatracks [-X

Meirhaeghe: 'Technisch parcours in Antwerpen'
Zondag wordt rond het Noordkasteel in Antwerpen met de Fidea MTB Cup Antwerpen de eerste wedstrijd van de gloednieuwe Belgacom Belgian MTB Grand Prix gereden. Filip Meirhaeghe tekende het parcours uit.

Filip Meirhaeghe. (foto belga)
"Toen ik werd aangezocht om eens een kijkje te gaan nemen in Antwerpen kwam ik hier alleen maar tussen bomen en struiken terecht", vertelt Meirhaeghe. "Hier er daar stond er wel een kruisje maar van een parcours was op dat moment absoluut nog geen sprake. Samen met de groendienst van Antwerpen is er heel wat tijd gekropen in het aanleggen ervan."

"Natuurlijk is dit geen parcours à la Houffalize. Je moet immers werken met de elementen die in de omgeving voor handen zijn. Lange klimmen zal je hier dus niet aantreffen", aldus Meirhaeghe. Maar toch mag het resultaat er zijn. "Het is een technisch parcours geworden met veel singletracks. De laatste jaren is het de tendens dat WB-parcoursen opnieuw technischer worden en net op het gebied van techniek ontbreekt het de Belgen momenteel", meent Meirhaeghe.

Ook UCI-coördinator Peter Vanden Abbeele was onder de indruk van het parcours. Antwerpen kreeg meteen UCI categorie 2 mee, iets wat normaal nooit gebeurt voor een eerste organisatie. En met de Canadees Geoff Kabush, vorig jaar nog winnaar van de WB-manche in Bromont, staat er voor de eerste editie onmiddellijk ook een grote naam op de affiche van de eerste wedstrijd van de Belgacom Belgian MTB Grand Prix.

"We hopen op een goede evaluatie van de renners en zullen op basis van hun feedback aanpassingen doorvoeren waar nodig", aldus organisator Luc Mattens. "Ambitieus als we zijn willen we volgend jaar verder groeien en een UCI-klasse 1 wedstrijd organiseren. In 2012, als Antwerpen Europese hoofdstad van de sport is, willen we onze kandidatuur stellen voor de organisatie van een wereldbekermanche", klinkt het ambitieus.
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Als je vlaanderen ook belachelijk wilt maken op mtb gebiet moet je zo verder doen ik kan in herentals een meer technish en zwaardere omloop maken er zijn toch genoeg alternatieve langdorp kluisbergen diest maasmechelen . Maar nee zoiets als averbode da kan gewoon niet en antwerpen is goed voor een wedstrijd van klein niveaux .
Post Reply