07/08/2009 (nachttocht) en 09/08/2009 Vlezenbeek

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

deze voormiddag was ik ook in vlezenbeek. Iets voor 8 de start genomen met Traxer, Hanzi en uncle Sam voor 90 mooie kms (uncle had nog wat extra training nodig :^o en heeft de 110km gedaan). Een mooi glooiend landschap met verrassend veel offroad. Toffe passage door de waterbak (op 't achterwiel :drunk: ). Na de eerste 20km was 't iets vlakker zoadt we de grote molen iets vaker konden ronddraaien, maar na km50 kwamen er 20 lastige met veel hoogtemeters en enkele korte steile klimmetjes. Hierna was het uitbollen naar de finish waar een frisse bruine op ons wachtte.

Uiteindelijk bleken de 90km slechts 85km te bedragen, die we in 3u45 afhaspelden.

We zijn opnieuw klaar om volgende week Poperinge te doen (voor mij slechts 85km, aangezien ik daags erna estaimbourg (70km met 3x st aubert en enkele leuke aangelegde parcourskes) wil gaan rijden

Image

een leuke passage die je moeiteloos kon nemen op't achterwiel =D>
Last edited by cowboy peter on Sun 09 Aug 2009 22:18, edited 4 times in total.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Toen we vanuit het verre West-Vlaanderen, volgens het gps, 4km van de Nederweg 55 in Vlezenbeek waren, piept grootstad Brussel in haar volle glorie naast de Ring.
Mijn vermoeden van een multiculturele grootstad urban-jungle mountainbiketocht wordt sterker.

Wat volgt is haute-cuisine op mtb vlak:
Een idyllische startplaats met puik en vriendelijk onthaal.
Vervolgens de weide in voor 60km puur genot. 590 hoogtemeters. Heerlijke panorama’s wisselen elkaar af, continu verbonden door slingerende paadjes en single-tracks.
Geen high-tech en andere adembenemende toestanden zoals we in Frankrijk gewoon zijn. Maar heerlijk biken in een verrassend mooie omgeving. Eénmaal onbegrijpelijk onderuit op een wispelturige single-track.. Mogelijk iets teveel genoten van de omgeving.
Voldaan & tevreden nog ééne gedronken op de binnenplaats. Veel volk, een rustige sfeer.

Multi-cultureel zat ik een beetje op mijn honger tot ik op de aprés eindelijk een donkere medemens zag. Een goeiedag later bleek dit de Heer Peeters uit Lennik te zijn. Net terug van 4 weken Grand Canaria. De multi-culturele sector heeft duidelijk het mtb overgeslagen.

Komen we volgend jaar terug: zeker weten.
Lisa reed de 60km aan een Avg van 18.3, en was in de wolken.
Moustache komt ook maar hij weet het nog niet. Net als een paar andere mannen uit het A & B team.
Misty
Mountainbiker
Location: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012

Post by Misty »

Ook nog eens afgezakt naar Vlezenbeek.....denk men 6de maal 2x voor de 110km ! Alles was dik in orde op één puntje na.....bewaakte fietsstalling desnoods aan 0,5€ want vandaag was ik zonder de bike-copains dus alleen om de bike in het oog te houden tijdens inschrijving en erna braadworst Leffe.....ben daarom maar onmiddelijk naar de auto gegaan ! En ik denk dat er zo meer zijn als ik ! Maar vogend jaar ben ik er terug !

Misty,
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Motorbiker wrote:Moustache komt ook maar hij weet het nog niet. Net als een paar andere mannen uit het A & B team.
Ik weet het nu wel... voor volgend jaar. Is de datum al bekend? Dan gooi ik hem op de kalender #-o
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Om 9:00 vertrokken voor de 90 km.

Leuke inschrijflocatie. Overal erg vriendelijke Hoebelbikemedewerkers.
Prima bepijling, slechts één keer gemist, er stond daar geen pijl voor de bocht.
Prima bevoorrading, wel pas aan de 3de bananen, aangezien ik daarop overleef tijdens een TT niks te vroeg.
Zeer afwisselend parcours =D> , veld en boswegels, singletracks, vanaf de 50 km zaten er echt wel steile stukjes in. Ik wist niet dat er in die streek zoveel afwisseling zat.

Op de afdaling met de boomstammen ging mijn bikemaat Sik ferm onderuit (en paar minuten later trouwens nog een biker, Magi leer ik uit zijn post). Aan de aankomst is hij nog ingepakt aan de Rode Kruispost en naar het ziekenhuis gebracht, gelukkig viel het mee.

@Magi : de medebiker met de opmerking van het grenzen leren kennen was ik 8). Ik zal je via pb nog een foto bezorgen van de twee gekwetsten aan de 3de bevoorrading die wat zielig staan te kijken in afwachting van de verzorging :-D .
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Moustache wrote:
Motorbiker wrote:Moustache komt ook maar hij weet het nog niet. Net als een paar andere mannen uit het A & B team.
Ik weet het nu wel... voor volgend jaar. Is de datum al bekend? Dan gooi ik hem op de kalender #-o
Gooi hem maar op de kalender! Nog niet direct een 'frigo-rit' maar close. =D> Samen met Uncle Sam, Hanzi en Cowboy Peter van deze rit genoten. Onze italiaan van dienst koos, verkeerdelijk, voor de 110 terwijl de rest van ons de 90 verkozen. Dit is duidelijk een cowboy streek met enkele technische stukjes ('moeilijk' was heerlijk), puike afdalingen en "lekker lopende beklimmingen die je op macht kan nemen" (quote Cowboy Peter) #-o Bepijling was prima net als de bevoorradingen. Volgend jaar waarschijnlijk terug, maar eerst een ander positie voor mijn benen kiezen, want die hebben nu neiging om te verkrampen... :oops:
Schoupabiker
Mountainbiker
Location: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel'21 - MSC Zion Tandem

Post by Schoupabiker »

Ik heb ook de 110 km (allé volgens mijn tripmaster ook 105) gebolt.
Allemaal dik in orde, misschien in mijn jeugdig enthousiasme wat hard van stapel, maar na 50 km kunnen aanpikken bij een koppel die het net iets beter doseerden - was net perfect voor mij.
Bevoorradingen in orde, en mixt parcours voor ieder wat wils, maar waarom moeten die zwaarste hellingen altijd op het einde zitten :lol:

Een opmerkingske, die kamikazes op hunne koersvelo op de Lostraat en Eksterenstaat waren niet echt van plan een biker te laten oversteken #-o - dat was waarschijnlijk niet voorzien dat die daar zouden passeren.

Was de eerste test van de Rize en dik in orde :bounce: :bounce: :bounce:
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Even getwijfeld om de verplaatsing te doen naar't Pajottenland,hoewel deze al lang,nog één keertje, op't verlanglijstje stond!
Gisteren de ganse dag last van de Mexicaanse buikgriep :wink: ,vandaag een jaar ouder nog voor de start! #-o
Dan getwijfeld tussen de 60 en de 90,gezien de mooiste stukken op de 90,uiteindelijk vertrokken op de 90,maar tijdens
de rit uiteindelijk toch 110 gevolgd,daar het in't begin vrij vlot bolde! #-o
k'Moet eerlijk zeggen dat er precies ieder jaar minder bos-passages bijzijn en meer graswegel-passages en road?
Ben wat later gestart en na halverwege was het wel al heel kalm op't parcours,waardoor vrij veel alleen gereden.
Heeft ook zijn voordelen want je verbrand uw benen niet zo rap aan een matig tempo'tje!
Ben uiteindelijk juist 5 uur onder weg geweest en was op't einde terug automatisch op het begin van't parcours verder gereden! #-o
Tot aan de spitsing 40-60-90-110,toen viel mijnen euro,dat ik er nog een rondje aan't bijdoen was! #-o
Het parcours vond ik goed,doch niet super,de omkadering is zoals altijd super in orde! =D>
Misschien nog eentje volgend jaar,bij leven en welzijn??
Oja,dit nog,Lindemans is een fantastische brouwer en sponsor! =D>
Slick
Mountainbiker

Post by Slick »

Alles dik in orde daar in Vlezenbeek

Gezellige drukte aan de start op een aparte lokatie.

Direct ondervonden dat de klimbenen van dienst moesten zijn, geen te extreme beklimmingen zodat een demarage nog altijd mogelijk was.

HOEBELS, nog nooit van gehoord, maar bij ons heet dat BULTEN, enfin, het technische parcours vlak voor de 1ste bevoorrading (bloemwinkel) kon tellen kwa fun. Op de hoebels de "Sven Nys techniek" toegepast.

Kortom, genoten van de volle 60km (avs 18km/u, met mijn vrouw in het wiel)
mervin_vi
Mountainbiker

Post by mervin_vi »

Vandaag ook afgezakt naar vlezenbeek voor de 60km samen met mijn bikepartner luky.
Fantastche rit; mooi en verrassend parcours,kheb 60 km(57 op de teller) genoten !
Wel twee maal gevallen,waarvan 1 keer id prikkeldraad #-o =D>
Bij deze wil ik ook graag de bikecollega bedanken die me geholpen heeft de prikkeldraad uit mn been te prutsen :oops:
Gevolg: kheb een paar mooie scharten op men been maar ja ik zie het als strijdwonden :lol: 8) :lol:
Kortom volgend jaar ben ik er weer bij!!!!
Post Reply