05/07/2009 Oud-Heverlee Meerdael Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

Ik moet zeggen toch ne knappe tocht. Meer kasseien gezien dan op de ronde van vlaanderen. Zelfs in het midden van een bos lagen er #-o
Maar het was de moeite om te komen. Alleen die vliegen kunde daar niks aan doen :P , weer een paar vitamientjes binnen gekregen. :P
Heb de 65km gedaan en ben ondanks de zeer goede pijlen toch verkeerd gereden met als gevolg 70km op de teller.

En die zandbak op het einde was een makkie (links tegen de draad op het kantje), gene last van gehad
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Dreamer wrote:Zijn er ergens foto's genomen?
Ergens aan het bord 'laatste 5 Km' stond er toch ene te knipperen (en 2 km verder mijn ketting in stukken vaneen #-o )
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Voor de eerste keer afgezakt naar Oud-Heverlee om te genieten voor de mij onbekende streek. De vrienden verkozen Otegem, ik wist wel beter.

Na een trouwfeest gisterenavond, zeer korte nachtrust en een kwartier zoeken naar de juiste weg naar Oud-Heverlee (godverd***** omleidingen tot 2x toe), rond 8h aangekomen. Na inschrijving en verplichte toiletstop werd ik vriendelijk aangemoedigd door een knappe deerne aan de start. De rit kon al niet meer stuk, want pas na 10km kregen we de eerste m asfalt onder de wielen.
Het is duidelijk dat het stuk voor de 1ste bev bedoeld is als opwarmer, want ik bleef op mijn honger zitten qua speelbosjes en technische stukken...

Dit werd nadien ruimschoots goedgemaakt, evenals het aantal hm schoot de hoogte in. Als zwitserse berggeit, deze keer met kleine oogjes weliswaar, was het geen probleem om alle beklimmingen te overwinnen.
Tempo zat goed, hr ook, enkel de maag begon tegen te pruttelen.
Kon geen hap binnenkrijgen, enkel zo'n dorst dat ik wel de zee kon leegdrinken. Zweten, man man!
Persoonlijk mooiste stukjes tussen km 70 en 75 =D>

De laatste 15km werden de benen plots terug beter (jaja, als het einde nadert geeft dat toch een extra motivatie, zeker na 3h nachtrust), gas open en geven tot aan de meet.
Zand is mijn fav ondergrond en zeker als dit gecombineerd wordt single tracks :drunk:

Prima toer en zeker tot volgend jaar.
Zoals eerder gezegd vond ik vandaag maar 1 minpunt: de signalisatie naar de startplaats, evt vanaf de E40 zou welgekomen zijn. TomTom kan niet goed overweg met een dubbele omleiding #-o

Oja: 'GM marathon biker', aangename kennismaking :wink:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Wat is dit toch een prachtige streek he :)
het eerste deel van de tocht zwaar afgezien, geen benen door antibiotica kuur en de warmte hielp ook niet. Maar na halfweg en de prima bevoorradingen ben ik er stillekes doorgekomen en op het einde sloeg zelfs de turbo terug aan.
Thanks to the Downhill Bikers voor een prachtige tocht in mijn eigen streek.
Verslagje als van gewoonte op m'n BLOG.
En aan iedereen die ik onderweg tegen kwam, merci voor de groeten, groeten terug en tot de volgende ..

gps cijfertjes, 99.2 km en 1400 hoogtemeters.

ps= geen fotograaf gezien.. ik dacht dat em in Pecrot ging staan zoals verleden jaar ?
hillmaster
Mountainbiker

Post by hillmaster »

Heel leuke toertocht.Alleen jammer dat bij het inschrijven mijn drinkbus gepikt is.Enkel drinken bij bevoorradingen.Jammer dat er zo'n oneerlijke mensen zijn.
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

Slome speedy wrote:
Nazgul wrote:
Slome speedy wrote:Vandaag na een maand of 2 de koersvlo nog eens aan de haak gehangen en afgezakt naar oud heverlee. Ineens ingeschreven voor de 100 km kwestie van er rap terug in te komen.
De benen draaiden goe, alleen technisch blijft het toch een geklungel bij mij. Gelukkig was het niet al te technisch en wat aanschuiven op de single tracs(zodat da gelkungel wa minder opvalt) en kon er verder goe gevlamd worden.
Al bij al zeer content over de prestatie 103 km tegen 23.3 gem en 1370 hm rijker.
Op het laast toch nog ff gedemonstreerd (in m'n belgische 3 kleur tenue) hoe je door de zandbak vlamt, want da kan ik wel.
Perfect bepijlde toer zoals naar vaste gewoonte, proficiat met jullie organisatie en tot volgend jaar.
Alleez, ge hebt dan toch het parcours gevolgd. Ben je op tijd thuis geraakt? :wink:

Ik heb je aan de bevoorrading de tip gegeven om verder over het parcours te rijden ipv over de weg
Volgens mij hebt gij nen andere voor.....
das dan heel toevallig, diene had ook nen driekleur aan en had ook nen trek8500 :lol:
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Zelf heb ik de 47 gereden na een beperkte nacht door een trouwfeest.

Ook al was ik niet al te fris heb ik toch nog kunnen genieten van een geweldige tocht. Lekker technisch op en neer met genoeg (niet alcoholische) drank aan de bevoorrading ;)

Volgend jaar zeker terug!
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Proficiat aan de organisatie,ze hebben praktisch de max uit de regio gehaald.Vanaf de 2° bevoorrading tot het einde waren de meeste hoogtemeters en vooral de streek rond Huldenberg was niet te onderschatten.
Op het einde had ik het toch wat moeilijk door gebrek aan kilometers(kwetuur hand)maar ben vooral blij dat men hand praktisch voledig genezen is.
Met op en af goed voor 116km en rond de 6 uur gereden.
Bevoorradingen waren prima en zelfs de isotonische drank kwam van het vat,nog nooit meegemaakt.

Tot volgend jaar en hopelijk in dezelfde weersomstandigheden.
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Is er ergens nog een meter kasseien daar in de streek die we NIET gedaan hebben ??? :roll:
Als ik de positieve comments hier lees, dan kan ik enkel maar erkennen dat de lat niet voor iedereen even hoog ligt he :-)
Wij vonden er echt niet veel aan ; kasseien en veldwegen en in totaal ongeveer een 10-15 km knap mtb-parkoers. Een parkoers waar IK bijna 23 avs haal ; da kan gewoonweg nie zwaar zijn :lol:
Maar alle, positief blijven, een goede training van 102 km met 1280 hms.
Organisatie : dik ok, niks op aan te merken =D>
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

GPSteven wrote:... en zeer technische single-tracks, ...
#-o heu ? is dat sarcastisch bedoeld ? of hebt gij een andere tocht gereden ? :roll:
Post Reply