Vandaag ook de 65 afgehaspeld. Eerst nog een andere binnenband moeten steken voor ik kon vertrekken. Sjaans dat we een nieuwe kregen bij de start. Een km na het befaamde bruggetje in Wofsdonk mijne maat zijn ketting in de lengte 180° gedraaid. Raar, nog nooit gezien, 5 schakels er tussen uit, jawel 5, een powerlink ertussen en voor de rest geen problemen meer gehad. Een andere maat bij een stom bochtje na een klim verkeerd over een wortel gereden en met zijn hoofd tegen een muur met als het einde voor hem als gevolg. Twas niet al te erg maar doorrijden was toch afgeraden. Voor de rest mij wel goed geamuseerd maar ook toch meer modder gezien dan verwacht. Er zat één serieuze baggerstrook in. 6x rondtrappen en maar 1m verder zijn, dat was wel een beetje te erg. Meer op het einde toe een bagger afdaling waar mijn wielen 2x besliste van een andere richting te kiezen. Maarja... De douches hebben mij wel verrast. Dat waren de beste douches in een aanhangwagen die ik ooit heb gehad. Krachtig en warm, dat maak je maar zelden mee.
Allé een dikke merci aan de organisatie en hoogst waarscheinlijk tot de volgende keer.
19/04/2009 Rillaar
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Trekkie 800
- Mountainbiker
- Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9
Na wat treuzelen wegens de regen toch de nachtrit gedaan met een paar andere gasten van MTB Team Langdorp. Ik vond vooral het stuk voor de bevoorrading super, ik realiseerde me toen dat het van de beginjaren van de chrono geleden was dat ik nog eens hier tussen rillaar, messelbroek en testelt geweest was. fijn fijn fijn, vooral zo in den piekedonkeren.
Na de bevoorrading werd ik verrast door een prachtige afdaling die ik niet kende, net naast de klim die we elk jaar doen/deden met de hagelandse chrono. iel iel interessant...
Hoewel het in het veld heel vettig lag, toch (zo goed als) overal kunnen oprijden met een python, al stond de vering van mijn (nieuwe) fully iets te zacht, maar dat was dus eerder een voordeel dan een nadeel. Beentjes zijn wel nog niet hersteld van de cape epic, maar dat zal wel komen.
Spijtig genoeg nog een vervelend ongeval op 1 km van de finish, iemand van ons zwaar overkop gegaan met toch wat schade aan lijf, leden, fiets en lamp. Zjust op de moment dat er geen offroad meer was, stoem stoem stoem...
Na de bevoorrading werd ik verrast door een prachtige afdaling die ik niet kende, net naast de klim die we elk jaar doen/deden met de hagelandse chrono. iel iel interessant...
Hoewel het in het veld heel vettig lag, toch (zo goed als) overal kunnen oprijden met een python, al stond de vering van mijn (nieuwe) fully iets te zacht, maar dat was dus eerder een voordeel dan een nadeel. Beentjes zijn wel nog niet hersteld van de cape epic, maar dat zal wel komen.
Spijtig genoeg nog een vervelend ongeval op 1 km van de finish, iemand van ons zwaar overkop gegaan met toch wat schade aan lijf, leden, fiets en lamp. Zjust op de moment dat er geen offroad meer was, stoem stoem stoem...
-
Palmboy
- Mountainbiker
Vandaag 92km op de teller, maar mijn lichaam is er nog niet aan gewend. Beetje afgezien thuisgekomen.
Ook twee mensen geholpen die gevallen waren; één meiske die in de tegengestelde richting langs de Demer wilde rijden, uitweek voor mountainbikers en daarbij ten val kwam. Was misselijk, maar kon na een tijd rustig verder rijden. Ook de knie deed pijn.
Na de bevoorrading iemand over zijn stuur zien gaan en op de schouder terecht gekomen. Kon na de eerste pijn op eigen kracht terug naar de bevoorrading rijden om daar opgepikt te worden door de organisatie.
Voor de rest prachtige tocht!!!
Ook twee mensen geholpen die gevallen waren; één meiske die in de tegengestelde richting langs de Demer wilde rijden, uitweek voor mountainbikers en daarbij ten val kwam. Was misselijk, maar kon na een tijd rustig verder rijden. Ook de knie deed pijn.
Na de bevoorrading iemand over zijn stuur zien gaan en op de schouder terecht gekomen. Kon na de eerste pijn op eigen kracht terug naar de bevoorrading rijden om daar opgepikt te worden door de organisatie.
Voor de rest prachtige tocht!!!
- UltimaVez
- Mountainbiker
Niet dat we hiervoor biken maar ik had voor jullie 10de feesteditie stiekem gehoopt op jullie "disco" bevoorrading van vorig jaar compleet met discobal; belichting en rookkanon
maar nu nog verder aangevuld met 2 gogo danseresjes... Helaas niets van dit alles dit jaar!
Vandaag de 45km komen rijden en goed geamuseerd, blijft een stevig van alles wat tochtje met de nodige kuitenbijters erin. Op sommige stukken echte plakmodder, lekker stoempen. Btw, de bevoorrading vandaag was dik in orde en ook dankbaar gebruik gemaakt van de repair stand. Tot de volgende!
Vandaag de 45km komen rijden en goed geamuseerd, blijft een stevig van alles wat tochtje met de nodige kuitenbijters erin. Op sommige stukken echte plakmodder, lekker stoempen. Btw, de bevoorrading vandaag was dik in orde en ook dankbaar gebruik gemaakt van de repair stand. Tot de volgende!
-
joeke
- Mountainbiker
Hallo,Palmboy wrote: Ook twee mensen geholpen die gevallen waren; één meiske die in de tegengestelde richting langs de Demer wilde rijden, uitweek voor mountainbikers en daarbij ten val kwam. Was misselijk, maar kon na een tijd rustig verder rijden. Ook de knie deed pijn.
>
Kan het zijn dat je dat meisje het noodnummer hebt gegeven?
Er is een meisje binnengebracht die omver was gereden door MTB-ers.
Anderen hebben het noodnummer bezorgd.
Bij deze wil ik een oproep lanceren dat men zich kenbaar maakt wanneer iets voorvalt. Zo kunnen de documenten van de verzekering ingevuld worden en verloopt de rest zonder problemen.
Indien je je niet kenbaar maakt, blijft er enkel gemor achter en wordt het steeds moeilijker voor de organisatoren om zulke mooie tochten aan te bieden. En ja uiteindelijk straf je jezelf.
Zelf heb ik eindelijk nog eens kunnen genieten na een polsbreuk. Het is nog niet volledig geheeld, maar het kriebelde te veel. Dus niet te zo en me goed gemauseerd.
Bedankt en tot de volgende.
Groetjes,
Joeke
Groetjes,
Joeke
- Ivanhoe el biker loco
- Mountainbiker
Post by Ivanhoe el biker loco »
Vandaag ook afgezakt tot in Rillaar. Vertrokken thuis 20km ongeveer, daar aangekomen gekozen voor de 65km! Het was echt een toffe tocht met alles erop en eraan. Plezante singeltracks, echte kuitenbijters mede dankzij de modder op sommige, leuke prive stukken erbij tussen, paar technische passages! Uitstekende bevooradingen vooral de rijstvlaai bij de tweede
, goede bepijling, goed aangegeven waar dat het gevaarlijk was! Het was echt tof. Proficiat voor de organisatie!
Ik had in totaal iets meer dan 100km als ik terug thuis aankwam met een avs van 21! Ik was moe maar voldaan, ze zien me zeker nog terug daar!
- Mr. Stitchen
- Mountainbiker
Post by Mr. Stitchen »
Deze morgen vertrokken naar Rillaar, om daar mijn 2e Marathonnetje van het jaar af te haspelen. Bij het inschrijven ondervond ik meteen het positieve probleem van de binnenband: ik kreeg em bijna niet op zak, vanwege te kleine zakjes op de rug. Na wat gepruts, dan toch maar op weg geraakt.
Het was meteen duidelijk dat het op vele plaatsen enorm glad zou zijn door de vettige toplaag. Desondanks vlotte de tocht langs mooie veldwegen, pittige klimmetjes en enkele leuke privéstukken. De klimmetjes waren de moeite, alsook de bijhorende afdalingen.
De gehele organisatie leek me prima in orde. Ferm werk mannen!
Het was meteen duidelijk dat het op vele plaatsen enorm glad zou zijn door de vettige toplaag. Desondanks vlotte de tocht langs mooie veldwegen, pittige klimmetjes en enkele leuke privéstukken. De klimmetjes waren de moeite, alsook de bijhorende afdalingen.
De gehele organisatie leek me prima in orde. Ferm werk mannen!