Sven Nys: MTB en cross combineren

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

ik blijf niet langs de kant negatief zeuren
maar als ze veranderingen willen aanbrengen moet het de sport te goede komen
dit is nu niet echt het geval
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Dat ze al beginnen met de mountainbikers toe te laten op de cyclocross en ieder de keuze te laten in de keuze van fiets.Eerst en vooral zouden er al meer vertrekkers zijn op een cyclocrosswedstrijd daar waar er nu maar een dertigtal starters zijn.Dat moet nu niet persé in een superprestige of op een gazet van Antwerpen trophee maar eventueel bij de B-crossen en zien wat daar dan de opkomst zal zijn en daarop misschien verder evolueren naar de toekomst.
Kwestie van de mountainbikers wat in conditie te houden in de winter is het ook niet slecht.
Method
Mountainbiker

Post by Method »

roger wrote:Dat ze al beginnen met de mountainbikers toe te laten op de cyclocross en ieder de keuze te laten in de keuze van fiets.
Dat komt niet goed. Volgens mij maakt het de wedstrijd alleen maar gevaarlijker. Als je met 2 koerssturen tegen een komt is er niet veel aan de hand. Maar als je met een MTB stuur tegen een koersstuur tikt, is degene met de crossfiets toch snel uit balans. Heb ik uit eigen ervaring al gemerkt.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

manitou. wrote:ik blijf niet langs de kant negatief zeuren
maar als ze veranderingen willen aanbrengen moet het de sport te goede komen
dit is nu niet echt het geval
weten we nog niet.
het enige dat er gebeurd is, is een uitspraak, vanuit een idee.
de zaak is zelfs nog niet in ruwe schets getekend, laat staan al dieper op nagedacht. ideeen zijn altijd schitterend, maar de uitwerking ervan is vaak amper tot niet realiseerbaar.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

roger wrote:Dat ze al beginnen met de mountainbikers toe te laten op de cyclocross en ieder de keuze te laten in de keuze van fiets.
dat was heel wat jaren terug het geval.
teneerste gingen er nogal wat tege nde grond in de start bij ineenhaken . met koerssturen is die kans kleiner.
ten 2de hadden die met een mtb stuur op een aantal stukken een sterk voordeel (je kan veel harder trekken bergop)
3e is dat je een vorm van koervervalsing krijgt.

om die redenen heeft met het verboden.

en qua aantrekkingskracht...oogde het echt belachelijk.
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

sunn xtreme wrote:
teneerste gingen er nogal wat tege nde grond in de start bij ineenhaken . met koerssturen is die kans kleiner.
ten 2de hadden die met een mtb stuur op een aantal stukken een sterk voordeel (je kan veel harder trekken bergop)

maar omgekeerd mag wel
spijtig genoeg :evil:
ik zou zeggen gelijk voor de wet
geen cyclocross fietsen toegestaan bij het mountainbiken
Alpine
Mountainbiker

Post by Alpine »

Ik vind mountainbiken en cyclocross twee verschillende dingen.
Ik weet dat Sven Nijs graag ze samen zou zien omdat hij weet dat hij in alle twee dan kan schitteren maar zo werkt het niet.
Die parcours waar zei met cyclocross op rijden zijn niet de reden waarom ik met mountainbike begonnen ben.
Het moet steile bergen en steile afdalingen zijn met rotsen en veel technischer dan een cyclocross parcour.
Op zo'n parcour rijden ze direct lek en wij wisselen niet elke toer van fiets maar rijden tot het einde door.
Het is mooi wat ze kunnen maar het gaat er bij veldrijden meer om hoe snel ze het kunnen en wie er eerst af valt.
Mountainbike zou ik ook liever elke zondag op tv zien maar niet samen met cyclocross en op een heel ander parcour.
Niet zo simpel voor dat te filmen en we je zou dan al minstens naar Ardennen moeten gaan.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

manitou. wrote:
sunn xtreme wrote:

maar omgekeerd mag wel
spijtig genoeg :evil:
ik zou zeggen gelijk voor de wet
geen cyclocross fietsen toegestaan bij het mountainbiken
vind ik ook.
erg veel mtb renners zijn tegen die toestand.
maar de UCI weigert van die kant wel het reglement strikt naar de eigenschap van de sport toe te passen, zoals in veldrijden wel gebeurd.
velen hebben een vermoeden, dat ze daarmee zogenaamd de deur op een kier willen laten voor veldrijders....
alsof deze sport anders geen veldrijders aan de start zou krijgen #-o
ik denk bij strikte toepassing (mtb voor mtb wedstrijden) dat er juist meer veldrijders gaan meedoen, omdat de uitdaging groter word.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Alpine wrote: Niet zo simpel voor dat te filmen en we je zou dan al minstens naar Ardennen moeten gaan.
mja.. dat is niet de reden, wel een flauw excuus.
in Spanje, Italie, vooral Zwitserland en Oostenrijk kunnen ze een mtb wedtrijd volledig live uitzenden en doen ze dat regelmatig.

in dit apeland kan dat niet.
en wel omdat ze niet eens erover willen nadenken hoe het gaan aan te pakken.
in principe kost dat geen euro meer, alleen wat meer moeite.
als je ziet hoeveel cameras ze op een onozel veldritparcours gebruiken (vaak zijn die totaal onaantrekkelijk) en wat geld dat wel kost......

nee. de echte reden is, dat het geen enkele euro opbrengt !!!
geen sponsor met kapitaal, geen uizendrechten die geld opbrengen en vooral winst maken, en ga maar door...
dat is de reden... maar ipv de waarheid te zeggen, zitten ze rond de pot te draaien en zoveel zaken te verzinnen dat ze het zelf vergeten.
Herrijgers is bijna zeker dat het kan, maar die zei zelf ook : wie gaat dat betalen? want in de mtb zit geen geld, en amper sponsors met groot kapitaal.
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

sunn xtreme wrote:
Alpine wrote: Niet zo simpel voor dat te filmen en we je zou dan al minstens naar Ardennen moeten gaan.
mja.. dat is niet de reden, wel een flauw excuus.
in Spanje, Italie, vooral Zwitserland en Oostenrijk kunnen ze een mtb wedtrijd volledig live uitzenden en doen ze dat regelmatig.

in dit apeland kan dat niet.
en wel omdat ze niet eens erover willen nadenken hoe het gaan aan te pakken.
in principe kost dat geen euro meer, alleen wat meer moeite.
als je ziet hoeveel cameras ze op een onozel veldritparcours gebruiken (vaak zijn die totaal onaantrekkelijk) en wat geld dat wel kost.......
Wat live verslag van mountainbikewedstrijden betreft, ik kan jullie alvast melden dat het Benelux kampioenschap live zal uitgezonden wroden op Sporza.
Post Reply