NN2.1 voor en achter
- gekocht voor de modder, heeft prima grip daar
- enkel vooraan nog niet helemaal gerust, vooral bij bochten.
Ik zoek nu zomerbanden/droger weer, voor de periode die er zit aan te komen. Banden die wat beter bollen. Suggesties altijd welkom. En vooraan liefst wat grip, vooral in snelle bochten.
- Hutchinson Python?
- Racing Ralph?
- Smart Sam?
- Nog iets anders (hoor positieve dingen over Geax)?
Banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Geert-Jan
- Mountainbiker
Ja, race kings van conti... brede en zeeeer goed bollende band als't droog is, in't slijk is't gene goeie...zikje wrote:NN2.1 voor en achter
- gekocht voor de modder, heeft prima grip daar
- enkel vooraan nog niet helemaal gerust, vooral bij bochten.
Ik zoek nu zomerbanden/droger weer, voor de periode die er zit aan te komen. Banden die wat beter bollen. Suggesties altijd welkom. En vooraan liefst wat grip, vooral in snelle bochten.
- Hutchinson Python?
- Racing Ralph?
- Smart Sam?
- Nog iets anders (hoor positieve dingen over Geax)?
- mini bergaffer
- Mountainbiker
Post by mini bergaffer »
Ik rijd zelf ook met een Barro maar zo'n 2.3 is wel heel breed.
Ik heb die daar bij Bikesport zien liggen en de verkoper raadde me dan ook aan om de 2.1 te nemen voor gewone all-round band.
Zijn echt super banden, ik had zo een beter voor de winter gestoken i.p.v. erna.
mb
Ik heb die daar bij Bikesport zien liggen en de verkoper raadde me dan ook aan om de 2.1 te nemen voor gewone all-round band.
Zijn echt super banden, ik had zo een beter voor de winter gestoken i.p.v. erna.
mb
ik zou ze willen kopen om in de ardennen rond te rijden. lijken mij daar zeer goed uit de voeten te kunnen...mini bergaffer wrote:Ik rijd zelf ook met een Barro maar zo'n 2.3 is wel heel breed.
mb
ik rij ook met de 2.1 versie. maar mijne achter band is bijna aan vervanging toe. daarom dak het vraag.
- Lampion
- Mountainbiker
- Location: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006
Ik ben 100% leek als het over banden en dergelijke gaat, ... wat moet ik kopen om een degelijke band te hebben voor allround gebruik?
Tevens zou ik ook willen weten wat ik nodig heb om tubeless te kunnen rijden, hoe dit praktisch in elkaar zit en of dit wel aan te bevelen is (cfr extra gewicht edm).
Tevens zou ik ook willen weten wat ik nodig heb om tubeless te kunnen rijden, hoe dit praktisch in elkaar zit en of dit wel aan te bevelen is (cfr extra gewicht edm).
-
Twido
- Mountainbiker
- Location: thompson razer 2007, magura 33, rockshox reba race,xt groep,xtr wielen.
Voor: Rocket ron 2.1
achter RR 2.1
Ben uiterst tevreden over de Rocket ron, veel grip in droog en modder en zeer licht en weinig rolweerstand.
Enkel in zeer losse ondergrond (geen losse zand want dat gaat wel goed) spelden ,hummus , bosgrond kan hij iets minder grip vertonen maar ik vind hem zeker beter dan een NN.(levensduur kan ik nog niet echt beoordelen maar vind ik toch onbelangrijk. nu ongeveer 400km mee gereden)
De RR is uitstekend bij droog weer maar iets minder qwa grip in de modder al heb ik er de hele winter mee door geploeterd en zelden in de problemen geraakt.
Zoek eigenlijk nog een ideale zomerband vanachter (iets smaller dan de RR)
achter RR 2.1
Ben uiterst tevreden over de Rocket ron, veel grip in droog en modder en zeer licht en weinig rolweerstand.
Enkel in zeer losse ondergrond (geen losse zand want dat gaat wel goed) spelden ,hummus , bosgrond kan hij iets minder grip vertonen maar ik vind hem zeker beter dan een NN.(levensduur kan ik nog niet echt beoordelen maar vind ik toch onbelangrijk. nu ongeveer 400km mee gereden)
De RR is uitstekend bij droog weer maar iets minder qwa grip in de modder al heb ik er de hele winter mee door geploeterd en zelden in de problemen geraakt.
Zoek eigenlijk nog een ideale zomerband vanachter (iets smaller dan de RR)
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
Lees de post er boven : Geax Barro Mountain 2.1 gewoon perfecte allrounder.Lampion wrote:Ik ben 100% leek als het over banden en dergelijke gaat, ... wat moet ik kopen om een degelijke band te hebben voor allround gebruik?
Verkrijgbaar zowel in gewone als tubeless versie en als tussensoort de TNT.
Alternatief voor de Barro is voor mij de Continental Mountainking :
iets minder goed voor de regenperiodes, iets beter voor de ardennen ritten.
- mini bergaffer
- Mountainbiker
Post by mini bergaffer »
En rapper versleten.Dr.Gonzo wrote:Alternatief voor de Barro is voor mij de Continental Mountainking :Lampion wrote:Ik ben 100% leek als het over banden en dergelijke gaat, ... wat moet ik kopen om een degelijke band te hebben voor allround gebruik?
iets minder goed voor de regenperiodes, iets beter voor de ardennen ritten.
mb