Veel beterschap en hoop dat het gauw achter de rug is!uwe wrote:Ik ben dus rond 13.15 na een 5-tal kilometer op het einde van dat bos tegen de vlakte gegaan op de ijspiste. En ja, ik wist dat het glad en had mijn rijsteil aangepast, maar kon men bike toch niet niet houden om de een of andere reden. Slecht neergekomen op mijn pols. Gevolg, gebroken pols met dislocatie (precieze details weet ik echter pas volgende week). Opgehaald door de ambulance en zaterdagavond in het ziekenhuis van Diest geopereerd. Alles is nu terug in elkaar gezet met wat metaal... Winterseizoen is dus voorbij en de revalidatie kan beginnen
03/01/09 Diest
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Jolyrodger
- Mountainbiker
Post by Jolyrodger »
- Schijfrem
- Mountainbiker
Is eender wellke organisatie van een wintertocht verplicht fietsers, wandelaars, ...enz. te verwittigen voor de gevaarlijke weerstoestanden? Ik denk van niet. Dat ze dit wel doen is mooi meegenomen maar nogmaals, er is geen verplichting. De meteodiensten doen dit continu en iemand met wat gezond verstand zou toch stilletjes aan moeten weten dat er soms heel lokaal gevaarlijke toestanden heersen en dat continue voorzichtigheid geboden is.Het blijft natuurlijk op eigen risico maar de organisatie gaat toch mi niet volledig vrijuit hier , op zijn minst hadden ze kunnen waarschuwen of de ijspistes eruit halen ...
Net als met de auto: pas uw snelheid en rijstijl aan!
Dus:
Deze nacht voorspelt men sneeuw en morgen kan het heel gevaarlijk rijden zijn met de auto. Jullie zijn nu reeds gewaarschuwd, ga morgen met ulle zomerbanden (de meeste toch) niet tegen 120 km/u op de snelwegen rijden want dan gaan er brokken van komen. Ondanks dat het weer soms de laatste moment kan omkeren en plaatselijk voor gevaarlijke toestanden kan zorgen kan het zijn dat de strooidiensten niet overal alles vrij kunnen maken/houden.
Of gaan de strooidiensten, de weervoorspellers of de overheden ook schuld treffen als iemand wegschuift en brokken heeft?
- Dirk Coremans
- Mountainbiker
Post by Dirk Coremans »
Het is spijtig dat er mensen vallen, en het is nog een spijtiger als dit gebeurd door derden. Maar als je met dit weer gaat fietsen dan weet je dat je moet opletten, en dan ga je zelfs nog op je gezicht. Dit kan je niet verhalen op de organisatie, anders moet je op uw rollen gaan rijden, reisje boeken naar een warm land, of in je bed gaan liggen. Er zijn er ook mannen die het zoeken, de clubs die tegen elkaar een wedstrijdje gaan rijden op een TT, ik heb daar geen problemen mee als ze niemand niet hinderen, maar meestal. Pasop ik heb jammer genoeg ook al eens iemand in de kant gereden (soms denk ik dat veeeel techniek heb). Maar ik heb daar gasten naar beneden zien duiken aan de statie op den asfalt, je vraagt je gewoon af waar zouden ze ergens liggen
. En inderdaad ze lagen er, en dit alleen maar om haantjes verhalen te kunnen vertellen.
Als het slijk is, moet je toch ook niet gaan zeuren, het is te nat, te vettig, te droog, te steil, te lang, te kort. Het blijft een eindeloze discussie, niet tevreden over het parcours, vorig jaar was dit volgens mij voor 80% hetzelfde. Als je het niet leuk vind, ga dan gewoon ergens anders rijden.
Klein verslag geschreven op http://dmcmusic.blogspot.com/2009/01/tt ... nuari.html
Ik wens iedereen een spoedig herstel toe.
Als het slijk is, moet je toch ook niet gaan zeuren, het is te nat, te vettig, te droog, te steil, te lang, te kort. Het blijft een eindeloze discussie, niet tevreden over het parcours, vorig jaar was dit volgens mij voor 80% hetzelfde. Als je het niet leuk vind, ga dan gewoon ergens anders rijden.
Klein verslag geschreven op http://dmcmusic.blogspot.com/2009/01/tt ... nuari.html
Ik wens iedereen een spoedig herstel toe.
- Docteur Dérailleur
- Mountainbiker
Post by Docteur Dérailleur »
Oei, in mei lagen er in Cimes de Waimes wel wortelpaden op de afdaling. Hadden de organisatoren die stukken er niet beter uitgehaald?
Oei, een week later in Theux moesten we zelfs paadjes doen waar slechts één biker tegelijk op kon. Singletrack noemden ze zoiets. Totaal onverantwoord toch? Had de organisatie dit er niet beter uitgelaten?
In Averbode aan de vijvers ben ik met mijn fiets tijdens een bepaalden tt wel eens in de zandbak blijven steken. Waar blijven de excuses van de inrichters voor mijn ellende?
In Eupen heb ik mijn pols gebroken, in Jalhay ben ik overkop gegaan en mijn fiets naar de kloten geholpen (authentiek!!). Natuurlijk hoop ik als rasechte mtb-er dat genoemde tt's van de kalender gehaald worden.
Het vroor al een hele week en het wegdek was soms zeer glad. Weervoorspellingen geven nog meer vorst. Voor het Grasbos stond een plakkaat Gevaar, terwijl naast het asfalt er een perfect berijdbaar paadje was. Het gemis aan origineel parcours (toegegeven, niet te vergelijken met bijv. Demermarathon) werd gecompenseerd door het hoge techische gehalte en extra schaatsadrenaline. Als hardcore biker kan ik uiteraard niet anders dan hiertegen protesteren. Afschaffen die handel.
Volgend jaar ga ik op de kermis staan met een draaimolen met daarop mtb-s van alle merken. Dan kunnen al die neppers hier die klagen daarop komen zitten. Ik vraag weinig inschrijvingsprijs, je hebt geen vergunning nodig, qua bevoorrading zit je op de foor altijd goed en het risico op gevaar (en conditie) is nihil.
Voor zij die geen ironie verstaan : gewoon eens intikken op wikepedia!
Ps. ja, ik ben ook gevallen.
Ps. nee, ik ben niet van de organisatie
Ps. ja, het is niet de mooiste tt en nee, ge moet bij mij niet afkomen met sommige zever van wat ik hier al gelezen heb.
Oei, een week later in Theux moesten we zelfs paadjes doen waar slechts één biker tegelijk op kon. Singletrack noemden ze zoiets. Totaal onverantwoord toch? Had de organisatie dit er niet beter uitgelaten?
In Averbode aan de vijvers ben ik met mijn fiets tijdens een bepaalden tt wel eens in de zandbak blijven steken. Waar blijven de excuses van de inrichters voor mijn ellende?
In Eupen heb ik mijn pols gebroken, in Jalhay ben ik overkop gegaan en mijn fiets naar de kloten geholpen (authentiek!!). Natuurlijk hoop ik als rasechte mtb-er dat genoemde tt's van de kalender gehaald worden.
Het vroor al een hele week en het wegdek was soms zeer glad. Weervoorspellingen geven nog meer vorst. Voor het Grasbos stond een plakkaat Gevaar, terwijl naast het asfalt er een perfect berijdbaar paadje was. Het gemis aan origineel parcours (toegegeven, niet te vergelijken met bijv. Demermarathon) werd gecompenseerd door het hoge techische gehalte en extra schaatsadrenaline. Als hardcore biker kan ik uiteraard niet anders dan hiertegen protesteren. Afschaffen die handel.
Volgend jaar ga ik op de kermis staan met een draaimolen met daarop mtb-s van alle merken. Dan kunnen al die neppers hier die klagen daarop komen zitten. Ik vraag weinig inschrijvingsprijs, je hebt geen vergunning nodig, qua bevoorrading zit je op de foor altijd goed en het risico op gevaar (en conditie) is nihil.
Voor zij die geen ironie verstaan : gewoon eens intikken op wikepedia!
Ps. ja, ik ben ook gevallen.
Ps. nee, ik ben niet van de organisatie
Ps. ja, het is niet de mooiste tt en nee, ge moet bij mij niet afkomen met sommige zever van wat ik hier al gelezen heb.
Deze rechtbank in Nederland dacht er anders over : http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=AU3203Schijfrem wrote:Is eender wellke organisatie van een wintertocht verplicht fietsers, wandelaars, ...enz. te verwittigen voor de gevaarlijke weerstoestanden? Ik denk van niet. Dat ze dit wel doen is mooi meegenomen maar nogmaals, er is geen verplichting.Het blijft natuurlijk op eigen risico maar de organisatie gaat toch mi niet volledig vrijuit hier , op zijn minst hadden ze kunnen waarschuwen of de ijspistes eruit halen ...
Om het verhaal in een paar lijntjes samen te vatten : tijdens een MTB-tocht komt een deelnemer ten val op een ijsplek, met lichamelijke schade tot gevolg. De ijsplek was niet (of onvoldoende) aangeduid met gevaarsbordjes. Gevolg : de rechtbank beslist dat de organisatie te kort kwam, en voor de helft van de geleden schade dient op te draaien.
Oh ja, diezelfde organisatie in Nederland organiseerde normaal gezien gisteren (3 januari 2009) opnieuw een toertocht, maar hebben deze afgelast wegens te gevaarlijke weersomstandigheden (zie dit topic bij onze noorderburen : http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =5&t=52018).
Wat de tocht in Diest betreft : met dit weer kan het inderdaad gebeuren dat je links of rechts eens op een beijzelde plek terecht komt. Ik heb het dan ook de hele dag voorzichtig aan gedaan, en ben niet in de problemen gekomen op die afdaling (ben meteen rechts de kant in gereden).
Wat mij op die bewuste afdaling echter wel serieus degouteerde, was het feit dat 2 pipo's van de organisatie beneden aan die bergaf doodleuk foto'kes stonden te pakken van de deelnemers die op hun bakkes gingen, in plaats van zich bovenaan te plaatsen en de mensen aan te manen tot voorzichtigheid ! En plezier dat die mannen hadden !
Oh ja, die waarschuwingsbordjes, waar hingen die ? Ik heb ze in elk geval niet gezien ...
Amai, ben ik blij dat ik "slechts" de 30km heb gereden zaterdag...
Grasbos zat dus blijkbaar in de langste afstand?
Oneindige discussies hier denk ik, de ene vindt dat deze situatie de verantwoordelijkheid is van de organisatie, de andere vindt van niet...
De mannen die 's morgens het parcours controleerden (ik neem aan dat dit toch gebeurd is) hadden in ieder geval toen al "alarm" kunnen/moeten slagen).
Veel beterschap aan de "gewonden"!!!!
Ik ga hier in elk geval (indien mogelijk) volgend jaar terug komen rijden.
Grasbos zat dus blijkbaar in de langste afstand?
Oneindige discussies hier denk ik, de ene vindt dat deze situatie de verantwoordelijkheid is van de organisatie, de andere vindt van niet...
De mannen die 's morgens het parcours controleerden (ik neem aan dat dit toch gebeurd is) hadden in ieder geval toen al "alarm" kunnen/moeten slagen).
Veel beterschap aan de "gewonden"!!!!
Ik ga hier in elk geval (indien mogelijk) volgend jaar terug komen rijden.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Op het asfalt van het Grasbos zijn vele duizenden euro's gesmeerd ...
Iemand enig idee wat het dalingspercentage in het eerste stuk is?
Diegene die er geweest zijn weten waar het hier over gaat, diegene die <=30km reden, prijs jullie gelukkig.
Iemand enig idee wat het dalingspercentage in het eerste stuk is?