13/12/2008 Moen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Martin
Mountainbiker

Post by Martin »

vorig jaar van de partij, en meer dan tevreden huiswaarts gekeerd ,nu wat op de sukkel met de knieën. Als ik kom is het voor de lange afstand, dus graag een laatste update van de staat van het parcours. Hopelijk tot zaterdag.
Tetter
Mountainbiker

Post by Tetter »

De tetters komen inderdaad naar Moen. Volgens de laatste info van de grote tetter zijn we om 9u30 aan de start met 3 mannnen en 2 vrouwen. De 47km staat op het programma, maar dat zal sterk afhangen van de staat v.h. parcours. Hopelijk vanavond meer info daaromtrent. Als onze ladies het zien zitten gaan we voor de volle pot, Bientje moet wel op tijd bij den coiffeur geraken en ik op tijd, en in degelijke staat, op mijn werk. We moeten nog een aprés hebben, anders is de rit niet waardig afgesloten!
E605
Mountainbiker

Post by E605 »

Zaterdag wordt het eens Moen..Nog nooit gereden.
:roll: Klinkt goed.
MUNARON
Mountainbiker

Post by MUNARON »

nonkie wrote:ik kom ook zeker af naar deze klassieker.
heb nog maar één editie gemist en dat was deze van vorig jaar door rugproblemen maar dit jaar zijn we er weer bij :bounce: :bounce:

Ola Nonkie ontwaakt!
nonkie
Mountainbiker

Post by nonkie »

MUNARON wrote:
nonkie wrote:ik kom ook zeker af naar deze klassieker.
heb nog maar één editie gemist en dat was deze van vorig jaar door rugproblemen maar dit jaar zijn we er weer bij :bounce: :bounce:

Ola Nonkie ontwaakt!
jazeker en kmoe zeeeeer dringend iets aan mijn konditie doen #-o
vandaar da ik wakker geschoten ben
gu
Mountainbiker

hey

Post by gu »

De "Topclub" Waregem zal ook aanwezig zijn......hopelijk met een 7tal leden.
Zal zeker aanwezig zijn zaterdag tussen de leden.....onze nieuwe voorzitter "opatje".......en hopelijk doet hem niet teveel aan "opatje doen"
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

casper wrote:
Rock Rider wrote:
the grandmaster wrote:
Den groten dust zal zeker al gelest zijn in da parochiezaaltje van Moen :wink:
Maar wil zekers ook eens da cafeetje bezoeken. Naar t schijnt staat er daar nog ne echten oude Wurlitzer (juke-box).Naast het biken mijn tweede hobby/passie.
Ligt da cafeetje ver van het inschrijvings-zaaltje?

da cafeetje ligt op ongeveer 10 minuten wandelafstand van onze zaal...
Dus da is zeker goed te doen van bij ons hé...
:wink:
Is zelfs geen 10', begod 5'
Café 'Bij Julo' is gelegen in de 'Ter Moude' straat, de straat die langs de kerk gaat, ongeveer halverwege aan de linkerkant !!
Dat van die Wurlitzer kan ik niet bevestigen maar gezien het karakter van 't café kan ik het mij wel voorstellen [-o<
Misschien best om je wagen proberen te parkeren op de parking achter 't staande beeld aan de kerk in Moen en niet aan't voetbalveld, dan heb je alles op wandelafstand binnen bereik : den 'TAP', douches FC Moen, en Julo's en kan je ook nog mossels gaan eten in 't oud gemeentehuis :wink:

Gr,
Casper :-D
Bedankt voor de efficiente info.
Kom zekers af voor een namiddagje sportief en toeristisch Moen.
Start waarschijnlijk om 13u00 (die raketten die 'de vroegen' doen, zullen nie mee te lokken zijn naar da cafeeke :P )
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Beschrijvingske van de 47Km :

Starten doe nwe natuurlijk in den 'TAP'.
Na een kleine kilometer fietsen we de vaart over en trekken we langs den achterkant van de firma Bekaert naar de eerste off-raod strook langs het kanaal.
Zo biken we naar de 'Trimaerzoate'. Wat verder slaan we links af, een off-road ommetje via de 'Bouvrie' om dan terug op de 'Trimaerzoate' uit te komen.
Een kleine 500m verder slaan we rechts een singletrack in die licht omhaag gaat naar St-Denijs !
Om langs St-Denijs te gaan nemen we gebruik van enkele tegelpaadjes om boven aan de weg St Denijs - Kooigem.
De volgende 2 off-road stukken heb je de keuze : je kan ze via de weg nemen, of echt off-road, eerst het Grandvalbos; waar er een stukje inzit dat heeeel moeilijk zal zijn en het 2de aan de Zwijnshoek, mooi stuk maar misschien een beetje nat ??
Vervolgens biken we naar de Tonte, Geitenberg, we steken de N50 over en we bereiken de eerste BV.
Na de BV gaan we richting Belleegembos, eerst beklimmen en dan off-road naar beneden en tussen de villa's terug naar boven.
Terug de N50 over en we duiken via de kasseien naar den Beerbos.
Daar wacht de volgende off-road strook. Via nog enkele off-road stroken biken we al klimmend naar 'Den Uil'.
Linksaf en nog wa paadjes verder biken we via een singletrack het Mortagnebos binnen en bij het buitenkomen wacht ons het cyclocrossparcours!!
Na het draaien en keren klimmen we richting Hoogstraatje, alwaar we links een privé off-roadstrook nemen.
Na nog wat flink klimmen komen we aan de bevoorrading, dit jaar gelegen op het hoogste punt van onze tocht : nl molen 'Ter Klare'.
Onmiddelijk na de BV gaat het dalend off-road naar het 'Trekreurke' om aldaar de off-road klim van de Boereleute aan te vatten.
Bovengekomen gaan we links en wat verder terug off-road dalend naar den 'achterhoek'.
Na nog wat klimwerk nemen we de duik naar het kanaal dat we volgen tot aan het St-Pietersbrugje.
We steken het kanaal over en maken ons op voor de finale : de 'talud' en de stroken off-road langs de vaart.
Zo kunnen we de laatste off-road strook aanvatten met Moen recht voor ons.
Nu nog 300m en we zijn er !!!

Gr,
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

casper wrote:Beschrijvingske van de 47Km:
=P~ =P~ =P~
Alleen nog hopen dat mijn fiets boer mijn velo in 1 dag weer aan de praat zal krijgen [-o<
Ik was beter wat vroeger met kuisen begonnen #-o
duwerke
Mountainbiker

Post by duwerke »

casper wrote:Beschrijvingske van de 47Km :

Starten doe nwe natuurlijk in den 'TAP'.
Na een kleine kilometer fietsen we de vaart over en trekken we langs den achterkant van de firma Bekaert naar de eerste off-raod strook langs het kanaal.
Zo biken we naar de 'Trimaerzoate'. Wat verder slaan we links af, een off-road ommetje via de 'Bouvrie' om dan terug op de 'Trimaerzoate' uit te komen.
Een kleine 500m verder slaan we rechts een singletrack in die licht omhaag gaat naar St-Denijs !
Om langs St-Denijs te gaan nemen we gebruik van enkele tegelpaadjes om boven aan de weg St Denijs - Kooigem.
De volgende 2 off-road stukken heb je de keuze : je kan ze via de weg nemen, of echt off-road, eerst het Grandvalbos; waar er een stukje inzit dat heeeel moeilijk zal zijn en het 2de aan de Zwijnshoek, mooi stuk maar misschien een beetje nat ??
Vervolgens biken we naar de Tonte, Geitenberg, we steken de N50 over en we bereiken de eerste BV.
Na de BV gaan we richting Belleegembos, eerst beklimmen en dan off-road naar beneden en tussen de villa's terug naar boven.
Terug de N50 over en we duiken via de kasseien naar den Beerbos.
Daar wacht de volgende off-road strook. Via nog enkele off-road stroken biken we al klimmend naar 'Den Uil'.
Linksaf en nog wa paadjes verder biken we via een singletrack het Mortagnebos binnen en bij het buitenkomen wacht ons het cyclocrossparcours!!
Na het draaien en keren klimmen we richting Hoogstraatje, alwaar we links een privé off-roadstrook nemen.
Na nog wat flink klimmen komen we aan de bevoorrading, dit jaar gelegen op het hoogste punt van onze tocht : nl molen 'Ter Klare'.
Onmiddelijk na de BV gaat het dalend off-road naar het 'Trekreurke' om aldaar de off-road klim van de Boereleute aan te vatten.
Bovengekomen gaan we links en wat verder terug off-road dalend naar den 'achterhoek'.
Na nog wat klimwerk nemen we de duik naar het kanaal dat we volgen tot aan het St-Pietersbrugje.
We steken het kanaal over en maken ons op voor de finale : de 'talud' en de stroken off-road langs de vaart.
Zo kunnen we de laatste off-road strook aanvatten met Moen recht voor ons.
Nu nog 300m en we zijn er !!!

Gr,
Dit ziet er de max uit maar is alles nog een beetje te doen met manieren
Post Reply