09/11/08 Amougies

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

[quote="marge Mij zien ze volgend jaar niet meer terug !!!! (ja voor die onnozele 70 meter klei). Hadden ze gewoon een lint gespannen waardoor je uiterst links moest door het slijk dan was alles berijdbaar geweest.
[/quote]

Awel, mij wel!!!!!! Die bewuste strook...tja, een lint spannen was voor mij niet nodig, want je zag het slijk al duidelijk liggen. Het juiste spoor zoeken was dan de boodschap! :wink: En in vergelijking met Middelkerke en Vlamertinge stelde dit echt weinig voor toch?

Ik heb me echt "gejeund"! :bounce: Het is een streek waar ik heel graag kom. Het komt er dan nog bij dat de voorspelde regen uit bleef en dat het meeste van het parcours echt goed te rijden was. Er zat inderdaad nogal veel road in, maar dat stoorde me totaal niet!
De organisatie was TOP : perfecte bepijling (weliswaar toch wel met een minder opvallende witte punt zodat je wel goed dicht moest komen om de juiste richting te zien), mooie bevoorrading met heerlijke muffins, veilige oversteekpunten, vlotte afspuitstand (we stonden wel in de modder; misschien volgende keer op houten paletten?), een warme douche (met wel een super klein straaltje), lekkere hamburger met een heerlijk warm soepje!

Bedankt Archiebunker en voltallige team voor de mooie organisatie!!! =D> =D> =D>
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Gisteren reed ik met Luckyluc, Rolling Stone en Etienne de prachtige tocht in Amougies. Pilot en Lichterveldenaere beschreven reeds uitgebreid het parcours. Persoonlijk vond ik het beter dan vorig jaar. Het was ook zeer goed opgebouwd met een eerder vlakke aanloopstrook (heel wat mooie off-road :drunk: ), een lang middenstuk waarin het klimwerk centraal stond =D> en een prachtige singletrack langs de beek om te eindigen =P~ . Blijkbaar zijn er nog altijd mensen die zich storen aan sommige asfaltstroken in wintertochten. [-X Als organisatoren (die de streek zeer goed kennen) deze keuze maken, dan zal dit op dat ogenblik meestal de beste oplossing zijn. De modderstrook moest er voor mij niet in, te meer omdat het stuk erna ook bijna niet te berijden was na de hevige regenval de nacht voordien. Aan de andere kant begrijp ik wel dat de glibberige km na het slechtste stuk voor enkele rijders (zonder vastgelopen wielen) een grote uitdaging vormde (nietwaar Luckyluc? :wink: ). Ik vermoed ook dat Archie getwijfeld heeft om dit stuk er in te stoppen. Op een bepaald ogenblik moet je natuurlijk een beslissing nemen en kan je niet voorspellen dat het 's nachts nog zo hard zal regenen. De slotsom is dat ik 54 van de 55 km enorm genoten heb van deze tocht. =D> =D> =D> . Ook de organisatie was opnieuw uitstekend. Archie en volledig team, bedankt en tot volgend jaar. =D> =D> =D> =D>
BrunoD
Mountainbiker

Post by BrunoD »

Mooie ballade, zekere moeilijke kust in singlespeed maar altijd op de fiets. Behalve aan het eind, na een afdaling in klei. :wink:

De vier Singlespeeder van Singlespeed-belgique
Image

reportage van André Tignon (foto's)
rolling stone
Mountainbiker

Post by rolling stone »

prachtige tocht van in het begin tot op het einde =D>
persoonlijk vond ik hem beter dan vorig jaar.
@ fritsie mooie foto van jullie drie op de site van André Tignon
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

rolling stone wrote:prachtige tocht van in het begin tot op het einde =D>
persoonlijk vond ik hem beter dan vorig jaar.
@ fritsie mooie foto van jullie drie op de site van André Tignon
'k Had hem reeds opgemerkt. Wij hebben je niet meer gezien op den après? Moest je vroeg thuis zijn? :off: Morgen ga ik waarschijnlijk naar Bruyelles.
kluisken
Mountainbiker

Post by kluisken »

k(l)eizwaar, maar oh zo mooi!!!!!!!
genoten van begin tot einde (hoewel dat einde er iets vroeger kwam dan verwacht)
Zowel het baaske als 't fietske hebben het geweten dat dit een prachtig lekker technisch moddertochtje was. Na 't spelen op de Kluis zag ik dat het genoeg geweest was, en zo besliste het alu-ros er ook over; chain suck à volonté--> eigenlijk mijn eigen schuld, daar ik dacht bij de laatste tocht: 't fietske ziet er nog zooooo vuil niet uit, en besloot om hem voor die ene keer toch maar zo op stal te zetten. [-X Om zo na nu na een 40-tal km. terug thuis te staan ;-)

Mannen, en vrouwen; ik kan enkel maar zeggen; doe zo voort, 't was magnifiek. =D>
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

Bedankt aan al de moedige deelnemers van deze toch wel zware editie.

Wij hebben gebrobeerd een goed berijdbaar parcours aan te bieden ook bij slechte weersomstandigheden, zoals nu trouwens het geval was. Ik denk wel, aan de commentaren te horen, dat wij daar in geslaagd zijn.
De meeste beklimmingen waren (gelukkig maar voor velen) verhard en dit heeft enerzijds te maken met de richting waarin wij reden en anderzijds met een aantal mooie onverharde stroken die nog uitsluitend door wandelaars mogen gebruikt worden en waar formeel toelating geweigerd zijn. Ik spreek hier oa. over twee stroken tussen Hotond en Kwaremont waar ge behalve op de wandeltocht van den "Omloop van Kluisbergen" gene gloeiende mens ziet gedurende het ganse jaar.
Het volledig verbieden van de dreef in het Kluisbos naar de Vierschaar in beide richtingen is een enorme belemmering voor het uit tekenen van het parcours gezien ge daardoor vanuit het midden van het bos, het bos slechts langs een kant meer kunt doorkruisen (nl. langs de Pensemont) en waardoor het moeilijk wordt om het bos optimaal te gebruiken zonder dat de deelnemers mekaar kruisen. Ook daar zijn wij in geslaagd denk ik daar wij behalve de holle weg naar de Vierschaar, die er momenteel onberijdbaar bij ligt sinds dat we niet meer achter de bomen kunnen rijden, zo goed als alles gebruikt hebben dat enigszins toelaatbaar was.
Wat die fameuze kleistrook betreft. We spreken hier over een baggerstuk van amper 70 m. Deze strook gaf aansluiting op een ander mooi offroadstuk die aanvankelijk wel berijdbaar was, maar door de regen van zondagnacht & morgen en de passage van honderden deelnmers steeds gladder is gaan worden. Al vermoed ik dat vermoeidheid (want deze passage zat bijna helemaal op het einde) zeker bij velen ook een rol zal gespeeld hebben. Bovendien zijn wij een van de oudste organisaties van de regio en leeft bij sommige leden het ouderwetse flandriegevoel (van Berten Vandamme en Roland Liboton) nog steeds. Maar geef toe, een strook als deze vindt ge regelmatig in andere TT's ook terug.

Bij deze maken wij afspraak volgend jaar op zondag 8 november voor een editie met opnieuw een ander parcours en waarbij met de minpunten van deze editie zeker rekening zal gehouden worden.
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

ijsbeerke wrote:Natuurlijk was het een prachtige rit , kan ook niet anders in deze omgeving, maar het kan niet zijn dat als ik morgen mijn vtt in de koffer steek en de blosoroute afbol ik een veel mooiere rit zal gereden hebben dan een georganiseerde toertocht van een club op de kluis.

julie stertplaats max 3km ligt van die van de toertocht van Ronse.
Wil ik wel even op reageren.

1. Bloso route Kluisbergen : in deze Blosoroute zit welgeteld 1 offroadbeklimming, met name de Calmont. Wij hebben deze dit jaar niet gedaan, wij hebben vlak na de eerste bevoorrading een klim gedaan waarvan de helft onverhard die daarmee evenwijdig loopt.
Deze beklimming, de klim naar de kapel in Zulzeke, de boerewegel boven de Kalkhovenstraat en de beklimming van het Kuisbos richting Vierschaar/Recreatie-oord brengt ons totaal toch op vier.
Maar ik begrijp u volkomen, meer offroad klimwerk is mogelijk maar niet altijd in deze tijd van het jaar.

2. Onze startplaats op 3 km van voetbalplein in Ronse ! Dat moeten dan toch wel zeer grote km 's zijn. 't Mag dan nog vogelvlucht zijn.
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

@Kluisken : en zeggen dat ik op de tweede bevoorrading tot twee uur heb staan wachten met nen Leffe. Ik heb hem dan maar zelf uitgedronken.

@Speedyke : ik denk dat gij bij het bovenkomen van de Kluisberg 200 meter te ver zijt gereden en onmiddellijk de beruchte kleistrook zijt ingevlogen. Boven de Kluisberg reden wij rond het toeristisch gebouw alvorens naar de toren te klimmen. Boven de Kluisberg links is immers een sans-unique geworden. Gij zult waarschijnlijk in de verte voor u andere bikers uit tegenovergestelde richting het privéstuk zien inrijden hebben. De twee afslagen lagen hoop en al 200 m van mekaar, maar het scheelt wel een lus van ca. 15 km. Er stonden nochtans twee pijltjes (weet dit zeker want zelf geplaatst).
Geen nood echter, we kunnen misschien in de toekomst eens samen het traject overdoen.
Speedyke
Mountainbiker

Post by Speedyke »

archie bunker wrote:@Kluisken :Geen nood echter, we kunnen misschien in de toekomst eens samen het traject overdoen.

ja zoals ik al dacht zal het zo wel iets geweest zijn spijtig maar zullen dat inderdaad keer doen :-D nogmaals proficiat voor de schone tocht (wat ik al reed :lol: )
Post Reply