Bank Degroof prefeert aandelen van Dexia en Fortis boven die van KBC wegens 'waarderingsredenen'. Dat blijkt uit een nieuw rapport.
bron: www.tijd.be van 20/08/08
leuk om net zoals Terzake af en toe eens wat berichten van enkele maanden geleden te quoten
maandag begin ik te kopen op de beurs: olé
hopelijk brengt de G7 geen oplossing en zakken ze nog wat verder
financiële crisis
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
- Dickie
- Mountainbiker
Als de G7 geen oplossing vinden dan zul je geen aandelen meer kunnen kopen.flupke73 wrote:Bank Degroof prefeert aandelen van Dexia en Fortis boven die van KBC wegens 'waarderingsredenen'. Dat blijkt uit een nieuw rapport.
bron: www.tijd.be van 20/08/08
leuk om net zoals Terzake af en toe eens wat berichten van enkele maanden geleden te quoten
maandag begin ik te kopen op de beurs: olé
hopelijk brengt de G7 geen oplossing en zakken ze nog wat verder
De handel zal dan opgeschort worden wegens totale collaps.
De aanschuivende rijen voor soep, alla jaren 30, komen dan dichtbij...
die G7 meeting is een flop geweest, ze zitten nog altijd 'behind the curve' (al is er weinig 'curve' aan een meltdown) in plaats van ervoor...Dickie wrote:Als de G7 geen oplossing vinden dan zul je geen aandelen meer kunnen kopen.
De handel zal dan opgeschort worden wegens totale collaps.
De aanschuivende rijen voor soep, alla jaren 30, komen dan dichtbij...
zowel de dow in de jaren dertig als de nikkei in 1990 rallieden eens ze zowat de helft van hun waarde verloren hadden (vooraleer verder te dalen)
ze hadden een zware recessie ingecalculeerd (vgl met 1973), maar geen depressie
als we geen kentering krijgen, deze week, moet je niet beginnen kopen
dan zitten we in 'uncharted territory', nooit gebeurd in de geschiedenis...
dan duiken we regelrecht de wereldwijde depressie in en moet je rekenen om de stilstand van de wereldeconomie, sluiten beurzen, banken, ...
zelfs overheidsobligaties van landen als Duitsland en Frankrijk komen dan in gevaar, het kost nu al meer om de schuld van de VS te verzekeren dan die van ... Mc. Donalds...
waar kun je je geld dan wel veilig 'parkeren'? ik denk in goud, cash en in aandelen van grote bedrijven met weinig schulden en veel cash
http://www.guardian.co.uk/business/2008 ... editcrunchWe are staring into the heart of darkness. This week will be the most crucial for the world economy in most of our lifetimes. I don't believe this is hyperbole; the shocks dealt to the financial system have been outrunning adjectives and headlines. It is on the brink of wholesale collapse and the authorities have a very short time to come up with co-ordinated and credible measures to pull back from the abyss.
http://www.frontlinethoughts.com/pdf/mwo101008.pdf
http://online.wsj.com/article/SB1223682 ... 08_mostpop
http://online.barrons.com/article/SB122 ... ba_mp_view
- WT6
- Mountainbiker
Wanneer je in januari 2007 voor € 1000,-- aandelen hebt gekocht van Dexia
heb je vandaag nog € 36,--
Wanneer je in januari 2007 voor € 1000,-- aandelen hebt gekocht bij Fortis
heb je vandaag nog € 18,--
Wanneer je in januari 2007 voor € 1000,-- aandelen hebt gekocht bij Agfa Gevaert
heb je vandaag nog € 100,--
Wanneer je echter dit jaar voor € 1000,-- volle bakken Leffe hebt gekocht
en dus voor € 1000,-- verzopen hebt, heb je vandaag nog statiegeld ter waarde van € 390,--
Dus : de hele dag in de luie stoel naar de TV kijken, met een leffe in je hand levert het meeste op!
Proost!!
heb je vandaag nog € 36,--
Wanneer je in januari 2007 voor € 1000,-- aandelen hebt gekocht bij Fortis
heb je vandaag nog € 18,--
Wanneer je in januari 2007 voor € 1000,-- aandelen hebt gekocht bij Agfa Gevaert
heb je vandaag nog € 100,--
Wanneer je echter dit jaar voor € 1000,-- volle bakken Leffe hebt gekocht
en dus voor € 1000,-- verzopen hebt, heb je vandaag nog statiegeld ter waarde van € 390,--
Dus : de hele dag in de luie stoel naar de TV kijken, met een leffe in je hand levert het meeste op!
Proost!!
de meeting van de euro groep was dus een stuk productiever dan die van G7,
't komt er eigenlijk op neer dat 'Big Bank' in de US, bij monde van Paulson ex ceo van Goldman Sachs, van geen semi-nationalisering wilde weten (en al helemaal niet van het afschaffen van bonussen en gouden parachutes)
maar daar is nu dus verandering in gekomen, door 't voorbeeld van de Britten en van Europa, en ook omdat we op de rand van de afgrond stonden
't komt er eigenlijk op neer dat 'Big Bank' in de US, bij monde van Paulson ex ceo van Goldman Sachs, van geen semi-nationalisering wilde weten (en al helemaal niet van het afschaffen van bonussen en gouden parachutes)
maar daar is nu dus verandering in gekomen, door 't voorbeeld van de Britten en van Europa, en ook omdat we op de rand van de afgrond stonden
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Een serieuze vraag dan, ik zag in het nieuws dat 1 aandeel 0,88EUR staat. Als die aandelen opnieuw beschikbaar zijn op de markt, is het dan interessant om er te kopen? Of Is dat echt definitief gedaan?
Nog zo'n vraag, die Ijslandse kroon? Stel dat je daar nu voor 5000EUR van koopt? Is dat dan interessant om later weer in te ruilen? Of is dat ook verloren geld?
Ik ken daar totaal niets van dus voor 't zelfde geld schiet ik hier ne serieuze kemel...
Nog zo'n vraag, die Ijslandse kroon? Stel dat je daar nu voor 5000EUR van koopt? Is dat dan interessant om later weer in te ruilen? Of is dat ook verloren geld?
Ik ken daar totaal niets van dus voor 't zelfde geld schiet ik hier ne serieuze kemel...
fortis zit met veel cash maar ook met nogal wat 'toxic waste' op zijn boekenfreezy wrote: Dus ge kunt bij mij thuis op café komen betalen mee Fortis aandelen!!In de hoop dat ze dan stijgen!!
![]()
Een serieuze vraag dan, ik zag in het nieuws dat 1 aandeel 0,88EUR staat. Als die aandelen opnieuw beschikbaar zijn op de markt, is het dan interessant om er te kopen? Of Is dat echt definitief gedaan?
ik denk dat het speculatief zeer interessant is nu, want de aandelenmarkten zijn imo klaar voor een spectaculair herstel, de komende weken
wat die IJslandse kroon betreft, weet ik het niet, een aankoop in IJslandse kroon, van IJslandse aandelen zou zeer interessant kunnen zijn, want de IJslandse aandelenmarkt is ook gecrasht, doet denken aan Argentinië, een paar jaar geleden
als je wil speculeren, kun je het ook met iets eenvoudigers doen,
dit bvb., stijgt (of daalt) twee keer sneller dan de nasdaq:
http://finance.yahoo.com/q?s=qld