Crisp titanium (update pag. 16)
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
De vork zou makkelijk een skydecomp kunnen zijn, want eerst wou Darren geen vork meer maken. 't Is pas toen ik zei dat ik een vork wou in dezelfde kleur en stijl als de rest van de fiets dat hij bijdraaide.jimi wrote:die vork lijkt op een skydecomp;voor de rest schoon veloke;prijs ook wschl maar ah,eens het betaald is is het gratis
Ik heb er in elk geval geen probleem mee als het een Skydecomp blijkt te zijn of als ze uit dezelfde fabriek als de Skydecomp komt: het zijn standaard afmetingen, dus van maatwerk is nauwelijks sprake. Wel is er rekening gehouden met mijn opmerking dat ik liever een steviger vork had dan een echt lichtgewicht en verder vind ik dat ze zoals gevraagd wel past bij het frame.
Eens het betaald is zou het onderhoud zelfs goedkoper moeten zijn dan van mijn Stumpjumper FSR; da's dus nog beter dan gratis
Ik schat zo'n 8 a 900 gram, maar gewicht was niet echt een criterium bij de keuze van frame/vork. Bij de onderdelen zal ik hier en daar wel een paar grammetjes proberen te sparen, maar ik vind carbon bijvoorbeeld helemaal niet passen bij titanium._alain_ wrote:Heb je de vork gewogen?
Indien ja, wat weegt zo'n tita geval?
mijn Retrotec stalen geval weegt 990gr onafgezaagd,
behoorlijk licht vind ik voor een ijzeren ding.
En jammer genoeg vind ik de verschuifbare uitvaleinde's niet zo elegant passen bij de rest..
In mijn ogen is een EBB de mooiste oplossing,
maar gelukkig verschillen smaken
Ik geef je volkomen gelijk dat het verschuifbare deel van de achterpatten gewoon lomp is, en dan vooral aan de linkerkant. In het echt ziet het er iets 'eleganter' uit dan op de foto's, maar ik ga er van uit dat de externe Rohloff schakelbox en de schijfremmen de patten al minder massief zullen doen lijken. Puur technisch zou een EBB echter een iets minder goede oplossing zijn in combinatie met de Rohloff...
- MudHungry
- Mountainbiker
- Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan
Volgens mijn bescheiden edoch lichtelijk grafisch gevormde mening denk ik dat je veel aan elegantie zou winnen als de kleur nu eens wat fraaier zou zijn. Dat sec-witte van alu vergroot de contouren, in surplus als je dat naast titanium zet, dat door zijn kleur en glans altijd wat eleganter oogt dan dat het in feite is (te lang om onderbouwd uit te leggen, er bestààt weldegelijk kleur- en vorm-psychologie). Als je die patten zou anodiseren (al was het rood, om te matchen met je CK) zou je een héél ander beeld krijgen. Ik spreek me niet uit over de keuze van rood, ik heb het er de laatste tijd wel mee gehad, en jammer maar helaas, veel fietsen beginnen dan op een hoerenbarak te lijken. Laat dat je Crisp niet overkomen. Titaan is een moeilijke kleur, goud is een vaak gekozen optie, maar groen is er zeker zo mooi bij. Of blauw voor mijn part.qwan wrote:Ik geef je volkomen gelijk dat het verschuifbare deel van de achterpatten gewoon lomp is, en dan vooral aan de linkerkant. In het echt ziet het er iets 'eleganter' uit dan op de foto's, maar ik ga er van uit dat de externe Rohloff schakelbox en de schijfremmen de patten al minder massief zullen doen lijken.
Ach, als je zover gaat als dit, heb je denk ik schijt aan de mening van anderen. En je hebt gelijk: dit is JOUW fiets.
Last edited by MudHungry on Sat 27 Sep 2008 12:14, edited 1 time in total.
Zadelpen en zadel vind ik niet gaan (lijken me ook maar tijdelijk, om het ding vast te houden?).
[img]die%20vork%20lijkt%20op%20een%20skydecomp;voor%20de%20rest%20schoon%20veloke[/img]
De meeste Ti vorken hebben deze vorm, ze lijken allemaal op een DeKerf.
Het verschil Crisp-Skydecomp zou met 1 oogopslag op de lassen duidelijk moeten zijn.
En btw, het is jouW fiets
[img]die%20vork%20lijkt%20op%20een%20skydecomp;voor%20de%20rest%20schoon%20veloke[/img]
De meeste Ti vorken hebben deze vorm, ze lijken allemaal op een DeKerf.
Het verschil Crisp-Skydecomp zou met 1 oogopslag op de lassen duidelijk moeten zijn.
En btw, het is jouW fiets
- Wowtre
- Mountainbiker
- Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
ik dacht hier een moots zadel pen gezien te hebben, de foto lijkt me eerder op het terras in italie dus 'tzal idd wel tijdelijk zijnHubertje wrote:Zadelpen en zadel vind ik niet gaan (lijken me ook maar tijdelijk, om het ding vast te houden?)
dit snap ik niet, ik heb een EBB en de meeste mensen die ik ken met een Rohloff fiets ook ze rijden met hilset, idworks of cannondale en niemand heeft daar een probleem meeqwan wrote:Puur technisch zou een EBB echter een iets minder goede oplossing zijn in combinatie met de Rohloff...
vanwaar is de EBB "Puur technisch" een iets minder goede oplossing? zowel met EBB als met schuifpatten moet je regelmatig opspannen
ik zie het volgende verschil:
* schuifpatten: wielbasis varieert een paar mm
* EBB: possitie trapas varieert een paar mm
ik vind die schuifpatten trouwens niet echt de mooiste oplossing met die stelvijs en bouten en daarenboven lijkt het me nogal wat gepruts om bij te stellen
een ander vraagje waarom de kabels uiteindelijk toch langs onder? persoonlijk vind ik het mooier staan en die kabels onder den bracket lijkt wat "slordig"
heb je een fotooke van de crisp stuurpen van opzij? de voorkant is wel cool
Last edited by Wowtre on Sat 27 Sep 2008 11:59, edited 2 times in total.