06/07/2008 Otegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lucvdb
Mountainbiker

Post by lucvdb »

Vandaag de 50+ km gereden.
Ondanks mijn beperkte ervaring in toertochten met veel hoogtemeters is het zeer goed meegevallen. Alleen het Kluisbos zelf was af en toe te technisch voor mij... maar ik ben er toch heelhuids doorgeraakt.

De organisatie van de tocht was gewoon perfekt.
Na zo'n 40km, bij de beklimming van de zone 13 :( , (Vogelzang of zoiets) is mijn ketting gebroken. Ik ben terug naar beneden gegaan tot aan het begin van die strook en heb daar de pechdienst gebeld. We spraken af dat ik te voet terug zou keren naar het dichtsbijzijnde kruispunt. De camoinette was op dat moment echter in Ronse en het zou dus zeker nog een halfuur duren. Toen ik zo'n kwartiertje op het kruispunt stond kwam er een auto langs om even te checken waar ik stond. Nog een halfuur later arriveerde de camoinette en 10 minuten later was ik al terug aan het fietsen met een herstelde ketting. Chapeau.
panbiker
Mountainbiker

Post by panbiker »

vandaag ook de 55 km gereden en er toch zeer veel van genoten nogmaals bedankt aan die kerel die mijn ketting repareerde ,als je me ziet heb je nog een leffe :drunk: :drunk: tegoed,tocht viel zeer goed mee ,eerst een beetje baan maar met de patersberg en in kluisbos me goed geamuseerd =D> =D> goede organisatie =D> =D>

ps waar staan de foto's
Last edited by panbiker on Sun 06 Jul 2008 21:01, edited 1 time in total.
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Misschien in het begin idd een beetje veel asfalt, maar mij hoor je zeker nie klagen, goe weer, goe gezelschap, goe bevoorradingen, ............ ben zelfs speciaal bij de fotograaf platgevallen om toch maar schoon in beeld te komen #-o

Krierecrossers : =D> =D> =D> =D> =D>

Gr,
Casper :lol:
Crusader
Mountainbiker

Post by Crusader »

Het was een mooie toer, heb de 50 gereden maar had er 66(heen en terug naar huis inbegrepen) met een AVS van 21.5. :lol:

De streek is volgens mij goed benut geweest en de bevoorading was dik in orde .

Weet er iemand hoe het is afgelopen met die persoon dat van z'n oren aan het maken was in Avelgem aan de wegenis werken?
Hij beweerde niet meer te kunnen slapen door ons ( 10u15). :cry:

Tot volgens jaar denk ik..... :bounce:
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

Wat een mooie zondag, ideaal weer om te mtb-en
en dat deed ik (69 km) en mijn vrouw 50 km
dankzij de zeer professionele organisatie, op en top afgewerkt en vriendelijk,

de kluis laten liggen zou een zonde zijn, en wat tarmac mag er ook wel eens bij
thanks voor de mooie TT!
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

verslagsken op www.valcke-vanraes.be met de gebruikelijke gps en ngi files... :wink:
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

veeteeteetje wrote: Tot slot nog een woordje tot Lichterveldenaere :
Vandaag één TOF-lid gezien die in de categorie "plooiers" thuishoort.
Op de TOF-ers die de 55 deden valt dan weer niks op aan te merken.
Hen de laatste kilometer bijgebeend en nog nooit zo'n grote meute TOF-leden gezien. #-o
't Zullen wellicht de 35-ers geweest zijn, want er waren er maar 2 voor de 55. Verder 8 op de 72 en 10 op de 35. Op veel tochten zitten er veel TOF-ers, maar zelden in groep, wat dus deze keer wel lukte. =D>

Met een groepje van 10 (de 70 en 55) vertrokken aan een wat snel tempo (vooral daar het in het begin vlakker en meer verhard was). Door een kettingbreuk (met dank aan Jody voor het herstel =D> - ik moest van Ivan melden dat ge die Leffe nog te goed hebt) wel het tempo eruit gekregen, waarna het beter ging om de groep te volgen.

Uiteindelijk kon de grootste groep grotendeels samen blijven voor een leuke tocht. Misschien ietsje minder zwaar dan vorig jaar, maar voor sommigen was het al voldoende. Enkelen van ons groepje maakten voor het eerst kennis met de Patersberg en Koppenberg en heel wat mooie offroadstroken daar tussenin. Wel jammer dat er zoveel de Patersberg in de goot [-X beklommen. Na de laatste bevoorrading nog eens volop gas gegeven, waardoor ons avg nog een stuk omhoog ging.

Over parcours kan altijd veel gediscussieerd worden. Evenveel smaken als er personen zijn. Zelf vind ik dat je deze onmogelijk kan vergelijken met technischere tochten in andere streken zoals Ronse en Maarkedal of zelfs met Kluisbergen die er meteen kan starten, Evenmin te vergelijken met tochten die wel aan deze kant van de Schelde blijven. Van de West-Vlaamse tochten die de Kluis opzoeken vind ik deze samen met Heestert en Avelgem een van de beste. De twee andere liggen me misschien net iets beter, maar hier kunnen ze door de grotere afstand ook stukken aanbieden die de twee andere niet kunnen opnemen, wegens te ver. Het is een verdienste om elk jaar een deel van het parcours te wijzigen =D> .

Bij een goede vakantieregeling volgend jaar zeker terug.
Falco Peregrinus
Mountainbiker

Post by Falco Peregrinus »

Als eerste van alle Forumbikers vertrokken samen met Jorgy en Berten voor de 70km maar als laatste gearriveerd: helemaal niet in vorm, versnellingsbak achteraan naar de wup, dan lagers van trapper kapot zodat die moeilijk kon draaien, deukje in achterste velg en een lekke band. Moeten er nog kosten zijn?

En toch heb ik me weer te pletter geamuseerd... :bounce: :bounce: :bounce:
Last edited by Falco Peregrinus on Sun 06 Jul 2008 22:59, edited 1 time in total.
jimmyvlb
Mountainbiker

Post by jimmyvlb »

chapeau aan de organisatie.

parcours perfect uitgepijld en duidelijk aangegeven "offroad" zones.

De 70 km samen met mijn maat uitgereden aan een gemiddelde van 20km/h.

net aan de tweede bevoorrading ontdekt dat ik snakebite had opgelopen.
gelukkig hadden de vriendelijke dames daar aanwezig een binnenbandje en een pomp op reserve. Mijn dank daarvoor.

volgend jaar zijn we er zeker terug.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Tjonge jonge, lekker geslapen vannacht.
Was dit vrijdagnacht even anders. Zaterdagmorgen wakker geworden met een kater, terwijl mijn vrouw ’t Zoniënwoud aan het doorzagen was. Wat die de vrijdagavond allemaal naar binnen goot moet ik echt niet weten. De romantiek is al zo broos.
Nog minder moet ik weten wat ze weer allemaal verteld heeft. Het is toch geen waar, en zeker niet van dat kleintje.
Vanochtend als één van de eersten present in Otegem. Ideaal voor een troepenschouw.
F. Peregrinus met stokkebeentjes. De Cowboy in en aan de gebruikelijke kampioenentrui, annex nicotine.
Traxer, Hanzi en Gr Plateau alledrie zo scherp als een confituurtaartje op leeftijd.
VTTtje, zo wisten we, stond op uur. Vandaar dat hij zowel bij start als aankomst, als één van de laatsten arriveerde.
Moustache – aan zijn baardgroei te zien binnenkort bij een ander geloof – Orbea, Filip, Slijkske, Nonkel en mezelf zagen er als enigen fris genoeg uit, om eens met het Belgisch dames estafetteteam van stokje te wisselen.
En zo ging de bende op pad.

De tocht was top en ik herinner me vooral de aanwezigheid van Grote Plateau vanaf de eerste bevoorrading.
Onze beentjes gingen van dan af veel trager. We reden dan ook een blad en vier kransen hoger, happend als mijn oma haar goudvis indertijd, in zijn bokaal van Hak sperzieboontjes.

Een schoonen après en wasbeurt later, reed ons gezinnetje richting kust, op soldenjacht.
Ge weet, een beetje minder betalen is al eens een derailleurke meer.
Mijn instructies van vrouwlief waren heel duidelijk: “ Koopt u een paar hemden, want ik ben soms beschaamd”, en ik kreeg een eurobiljet toegestopt.
Gelukkig vond ik een zeer mooi gestreept hemdje. – 50%!!!. Een koopje, dus kocht ik er één in S, twee in medium, en ik kreeg nog wisselgeld terug. Missie volbracht.
Toen ik ze thuis uit de zak haalde was het weer niet goed. Begrijpe wie kan?

Ps: ik heb hier nog twee identieke blauw/wit gestreepte hemdjes aan -50%.
Post Reply