op uwe velo blijven is één van de belangrijkste vereistes om te arriveren. Weinig remmen is een manier om nog rapper te gaan, en uw remblokskes verslijten niet. Besluit : had ik uw benen gehad, ik reed zeker in de eerste 50.uncle sam wrote:Hopelijk wil het materiaal en de conditie wat mee op deze tocht.
Kben de laatste paar tochten serieus op de sukkel aan het raken:
- herdersmarathon na 105km serieus op mn smikkel, benen versleten
- hagelandse chrono 10tal keer op mn smikkel, na 40km geen achterrem meer en derailleurwieltjes versleten + geen vertrouwen meer in afdalingen
Ik weiger af te stappen voor een afdaling :D, ma na de 10de duik over mijn stuur had ik er eff genoeg van.
(mijn schouder ook blijkbaar)
Alles hangt aan elkaar eigenlijk: modder --> achterrem versleten --> afdalingen met voorrem only --> op smikkel
Om zo pissig van te worden eh. Dan heb je eens een superdag (hagelandse 21avs na doorkomst 11km) en zit al de rest eff niet mee.
Ik haat deze modderperiode, denk dat ik eens zal moeten zien voor een mudbike met vbrakes ofzo.
Bestel alvast maar goed weer![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
22/06/2008 Kluisbergen - On2Wheels
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
Mispoes :)cowboy peter wrote:op uwe velo blijven is één van de belangrijkste vereistes om te arriveren. Weinig remmen is een manier om nog rapper te gaan, en uw remblokskes verslijten niet. Besluit : had ik uw benen gehad, ik reed zeker in de eerste 50.uncle sam wrote:Hopelijk wil het materiaal en de conditie wat mee op deze tocht.
Kben de laatste paar tochten serieus op de sukkel aan het raken:
- herdersmarathon na 105km serieus op mn smikkel, benen versleten
- hagelandse chrono 10tal keer op mn smikkel, na 40km geen achterrem meer en derailleurwieltjes versleten + geen vertrouwen meer in afdalingen
Ik weiger af te stappen voor een afdaling :D, ma na de 10de duik over mijn stuur had ik er eff genoeg van.
(mijn schouder ook blijkbaar)
Alles hangt aan elkaar eigenlijk: modder --> achterrem versleten --> afdalingen met voorrem only --> op smikkel
Om zo pissig van te worden eh. Dan heb je eens een superdag (hagelandse 21avs na doorkomst 11km) en zit al de rest eff niet mee.
Ik haat deze modderperiode, denk dat ik eens zal moeten zien voor een mudbike met vbrakes ofzo.
Bestel alvast maar goed weer![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn remblokjes verslijten juist door niet te remmen
Tis precies of er altijd soort van slijk+slijkwater schuurt en blijft kleven tussen schijf en blokken.
Wanneer ik dan eff goed rem ist terug beter... m.a.w. ik moet meer remmen
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
Moustache wrote:Ge moe nu ne keer kijken... Wie d'er hier straffe uitspraken doet. 't Laatst da'k gezien heb is toen dat ge met velo en al in den afgrond rolde. Ik denk niet dat ge d'er nog opzat...cowboy peter wrote:op uwe velo blijven is één van de belangrijkste vereistes om te arriveren.![]()
![]()
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Yep , het is geen gemakkelijke de burgemeester van Mont de l'Enclus maar met de zomer is hij toch wat meegaander. Ge moet het maar eens aan Jacques vragen die hier heel veel moeite voor gedaan heeft. Niettegenstaande zullen we alle voorzorgen die hij gevraagd heeft zorgvoldig uitvoeren. En gelukkig hebben we enkele privéeigenaars in Mtdlenclus die ons parcours doen kloppen (soms hebt ge een mooi stuk , maar er is altijd ne ingang en ne uitgang nodig ...).MUNARON wrote:En zijn jullie tot een overeenkomst kunnen komen met de lokale autoriteiten van Mont de L'Enclus???
Een stukje van maar 200m lang maar redelijk cruciaal is in gevaar wegens onverwacht bezoek :

Ergens anders hebben we in een afdaling nog een gat van 2m. breed, 1m diep dat opgevuld moet worden tenzij we er ne polsstok zetten , maar dat zou nogal moeilijk zijn met de mtb.