17/05/08 Aalter-Lotenhulle

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Weer een tochtje waar zeer veel werk ingestoken is!!! =D>

Mij geamuseerd van begin tot einde met de bende.Jammer van de regen,(voor de inrichters). Volgend jaar terug volop zon en we zijn er zeeeeeker terug bij.

=D> =D> =D> =D> voor de inrichters.

Wel nog tot 2u zitten wachten op de "mietjes" die in steenhuise gereden hadden en dan nog ne keer hier gingen aanzetten........... :^o [-X
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

grote plateau wrote:Wel nog tot 2u zitten wachten op de "mietjes" die in steenhuise gereden hadden en dan nog ne keer hier gingen aanzetten........... :^o [-X
De mietjes zijn idd in steenhuize gebleven.
Horsepower
Mountainbiker

Post by Horsepower »

den mountenbiker wrote:veeteeterrilke schreef:

Het enige wat ik nog wil weten van de forummers hier is :
Wie heeft er ook nog zo'n jeuk aan zijn (scheen)benen????
De netels hebben mijn bloed alvast weer wat sneller laten stromen.

de netels de dader is het offroad stuk nr 17 voor de 2e stop
'k Stond aan de 2de bevoorrading als 37ste. Nog maar zo weinig volk gepasseerd en 't was al serieus schuiven en in de netels belanden (en of da jeukt ...). Amai voor de mannen die hier na de middag zijn gepasseerd #-o #-o
clubboys
Mountainbiker

Post by clubboys »

om 07.30 als eerste gestart voor de 65km (68km)
prachtige privebossen, leuke single track =D> =D>

de eerste 45km waren zeker te doen ondanks de regen.
de laatste 15km lagen er toch redelijk vettig bij, waarvan de laaste 8km afgebold met een zere onderrug :oops:

Amaai die netels, ik heb er nog last van op dit moment #-o

Wat een verschil met vorige week toen helemaal droog en stof gegeten,
nu helemaal nat en modder gegeten en dat voor een zomertocht #-o

bepijling en bevoorradingen (om de 15km eentje) dik in orde =D>

Bedankt Lotenhulle en tot volgend jaar
berendrieske
Mountainbiker

Post by berendrieske »

[quote="Horsepower"][quote="den mountenbiker"]veeteeterrilke schreef:

Het enige wat ik nog wil weten van de forummers hier is :
Wie heeft er ook nog zo'n jeuk aan zijn (scheen)benen????
De netels hebben mijn bloed alvast weer wat sneller laten stromen.

de netels de dader is het offroad stuk nr 17 voor de 2e stop [/quote]

'k Stond aan de 2de bevoorrading als 37ste. Nog maar zo weinig volk gepasseerd en 't was al serieus schuiven en in de netels belanden (en of da jeukt ...). Amai voor de mannen die hier na de middag zijn gepasseerd #-o #-o[/quote]

Na de middag gereden en khad al snel door dat m'n RR achteraan een domme keuze was. Prachtig parcours maar zou er zoveel meer van genoten hebben met het weer van vorige week. Snelheid kon er niet gemaakt worden, enkel oppassen dat je niet op je smoel belandde langs de vele akkers en velden.

Proficiat aan de parcoursbouwer voor dat ingericht privé bosje.
Kom zeker terug volgend jaar mocht het parcours droog liggen. 8)

ps: ook jeuk aan de scheenbenen
Zer0Gravity
Mountainbiker

Post by Zer0Gravity »

Prachtige TT ben ook maar eens afgekomen van Lissewege (West - Vlaanderen) :-D leuk parcours enz , was enkel nogal " ploeteren ". Op sommige stukken moest je werkelijk van MTB gaan omdat je der gewoon niet door geraakte.Maar goed , toch de 65 gereden (kwam terug bij voetbalveld , stond 70.4 op m'n " killometriek " maarja) ben toch fier op mezelf omdatk nog maar 5 maandjes mountainbike en nog maar 14 jaar ben :wink:.Enige nadeel vond ik ( dat heb je waarschijnlijk wel op iedere TT) m'n vader & ik kwamen van de baan af , en reden naast een boer z'n veld, stonden daar 2 mtb'ers met een fiets omgekeert naast de "baan", bleken een platte band te hebben en hun pomp was kapot. Zoveel mensen zijn er gepasseert en niemand stopte :-? . Gelukkig hadden wij er een mee anders stonden ze der misschien nog een uur.
oedieboy
Mountainbiker

Post by oedieboy »

Lichterveldenaere wrote:
oedieboy wrote: @Lichterveldenaere: "-waarom nog investeren in dure regenvesten, als een vuilzak ook gaat... "
Mijne maat stond er zo schoon mee + als ge uw frakske vergeten zijn, dan moete roeien met de riemen die ge ebt é!
Tvoordeel is, zekers bij zo'n weerke, ge komt thuis, doet uw kleren uit, stopt ze in de vuilniszak en hup weg ermee :-D
En heeft het gewerkt...

Wel bijzonder origineel gevonden.
Ja, da werkte. Jammer dat er geen foto's van genomen zijn....
Nu, we zullen hem er nog jaren mee uitlachen! :lol:
Jempy One
Mountainbiker
Location: genius 20, specialized epic comp '08, Cube Agree, Trek 4000

Post by Jempy One »

'k Stond aan de 2de bevoorrading als 37ste. Nog maar zo weinig volk gepasseerd en 't was al serieus schuiven en in de netels belanden (en of da jeukt ...). Amai voor de mannen die hier na de middag zijn gepasseerd #-o #-o[/quote]

Inderdaad... gestart om 14u voor de 65 km en 't was van begin tot einde een glijbaan. Bij momenten pauselijke neigingen gehad (i.e. het kussen van de grond). Bij een valpartij zelfs ferm mijn knie bezeerd. Kan die voor de moment bijna niet meer plooien..

Maar zoals gezegd... een dijk van een tocht...
wawa
Mountainbiker

Post by wawa »

Bravo bikers!! Met zo'n slecht weer toch 496 moedigen aan de start waarbij een heel groot aantal de 65 km aandurfden.
Donderdagnamiddag lag het parcours er nog stofferig bij... ; 48 uurtjes later toaal verzopen. Jammer voor 'de laatstarters': we hebben er 4 stroken na elkaar moeten uithalen omdat het totaal niet meer te doen was. Tijdens het wijzigen van het parcours is het natuurlijk nogal hectisch en soms verwarrend: mijn excuses daarvoor. Maar je mùoet op een korte tijd heel drastische maatregelen nemen. Plots moet je nieuwe splitsingborden uit je hoed toveren, een groot aantal pijltjes veranderen en ondertussen nog depaneren...
Nu goed: de meesten zijn heel tevreden en houden er natuurlijk rekening mee dat de weeergoden ons niet goed gezind waren. We hebben de regen van de voorbije drie jaar nu in één keer gekregen blijkbaar.
Wat de landbouwer betreft: ik denk dat het nog zal meevallen; de maïs was pas begin deze week gezaaid. Ik vermoed dat deze nog wel zal opschieten. Volgende week bekijken we de eventuele geleden schade. Desnoods geven we hem wel een vergoeding. Tenslotte hebben hem volgend jaar weer nodig hé.
Bikers, nogmaals bedankt voor de grote opkomst en de positieve kritieken. Dat geeft extra energie om zeker verder te doen!!
PS: 5de KermisVTT op zaterdag 6 juni 2009 Duid al maar met stip aan in je agenda!!
En nu ga ik slapen. 't Was een lange dag..
JustForFun
Mountainbiker

Post by JustForFun »

Hoe vettiger hoe prettiger!

Vandaag ook afgezakt naar Lotenhulle voor de kermis VTT en kermis hebben we gehad. Op bepaalde stroken was het schuiven van links naar rechts zoals op de eerste de beste roetsjbaan.

We (mijn echtgenote en ik) zijn pas om 13.50 gestart zodat het parcours er al lekker vettig bijlag. Het parcours was ronduit schitterend met veel off-road in privé-domeinen. Het vermelden waard: de technische singletrack ergens halverwege, het eindeloze stuk langs de E40 en het oerbos waar er veel de man met de hamer zijn tegengekomen. Ik vond het heel leuk dat de off-roadstroken genummerd waren en het waren wel echt serieuze stukken off-road. Op sommige TT's waar de off-roadstroken ook genummerd worden geeft men een strook van 100 m ook al een nummer. Hier was dat echt niet het geval.

De bevoorrading en de bepijling waren ook prima. Kortom, ik kan eigenlijk niets negatiefs opmerken over deze TT. Volgend jaar kom ik zeker terug, misschien om dan eens stof te eten in plaats van slijk.
Post Reply