OS MOUNTAINBIKE zaterdag 23 AUGUSTUS

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Image
die 7.2 was met funny fred's, in de koers reed ze op rocket ron en racing ralph :wink:

http://weightweenies.starbike.com/forum ... p?id=27005
Baeske
Mountainbiker

Post by Baeske »

Ik denk dat we met Absalon de terechte winnaar hebben =D> =D>
Woont ook in de Vogezen, waar hij het perfect trainingsparcours heeft, hoogtestage met weining zuurstof, warmte, steile beklimmingen en technische afdalingen.
Prachtige techniek heeft die man =D> =D>
Peraud, onverwacht, maar heeft die niet getraind met Absalon? =D>
en dan de belofte Nino Shurter =D> =D> dat is de man voor de toekomst! Heeft mij al bekoord in Houffalize!

En dan onze Belgen?
Sven Nys, =D> =D> zeker een aanwinst in MTB voor ons landje, zal onze sport zeker meer in het daglicht brengen!
Roel Paulissen, =D> jammer maar geloofde te erg in zijn medaille kans en heeft zijn race te weinig tactisch afgesteld, toch bedankt Roel, je seizoen kan nu al niet meer stuk! =D> =D>
Filip, =D> je amuzeerde je op het parcours, was een plezier om je de technische afdalingen te zien doen, maar begin 2008 was een zeer zware periode voor U, bezie zijn palmares, Hij heeft de mountainbike sport gemaakt en op de kaart gezet =D> =D>

We hebben ons geamuzeerd tot en met, als Sven als 3de reed, de zaal ontplofte en met de wave erbij :drunk:

Bedankt aan de 73 supporters die het bijwoonden bij ons op groot sherm, en voor den apres hebben we .........goud!!! :drunk: :drunk: :drunk:
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Baeske wrote:Woont ook in de Vogezen, waar hij het perfect trainingsparcours heeft, hoogtestage met weining zuurstof,
Zo hoog zijn de Vogezen echt niet hoor...
Kr1stof
Mountainbiker

Post by Kr1stof »

pieterp wrote:
Baeske wrote:Woont ook in de Vogezen, waar hij het perfect trainingsparcours heeft, hoogtestage met weining zuurstof,
Zo hoog zijn de Vogezen echt niet hoor...
Hoogste punt is 1424m
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

Swannie wrote:Image
die 7.2 was met funny fred's, in de koers reed ze op rocket ron en racing ralph :wink:

http://www.cyclingnews.com/photos/2008/ ... BOG808-308

http://weightweenies.starbike.com/forum ... p?id=27005
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Geoff is 2x platgereden, ik denk dat die lichte Maxxisbandjes+Stan's een beetje overschat waren op het Pekingparkours.
Er waren nog een 5tal Stan gesponserde rijders die plat reden ........

Als ik me niet vergis reed Absalon met echte Tubless Hutchinsons???
(en als één van de weinigen met standaard materiaal)
Roel J
Mountainbiker

Post by Roel J »

Ik heb ervan genoten, mooi parcours en het moet zwaar geweest zijn.
Alleen die vreselijke regie en dat voor zulk een event.... :evil:

Ivm de koers, de volgende zaken:

Absalon is dus echt een maatje te groot gebleken. Proficiat voor hem!

Meirhaeghe is dus blijkbaar gestopt op hoog niveau, het weze zo en ik denk dat we hem mogelijk in 2009 nog in klassiekers zullen zien en dat hij dan de bike aan de wilgen hangt, mssn in Houffa, als laatste eerbetoon aan de fans?

Paulissen vond ik magertjes, vooral gezien de ervaring die hij toch heeft en dan zichzelf opblazen, da kan niet! Hij zou ook beter zichzelf wat verkopen, want al bij al is toch een topper....

Nys is de man v/d belgen. Dat men nu maar eens ophoudt met hem als "cyclcrosserke" te beschouwen. Hij heeft verdorie zelf voor een resultaat gezorgd, waar velen dachten dat hij dit niet zou kunnen. Hij zet MTB terug op de kaart! Respect is hier het enige woord voor.

Hij gaat er voluit voor, heeft de media mee, gunt ons een blik in zijn leven via boek en de reportage op Canvas enige weken terug en is nog iemand met resultaten ook.
Laten we hem bijstaan en steunen voor over 4 jaar. [-o<

Alleen zal hij dan de jaren ervoor meer MTB moeten doen, om geen energie te verspillen met inhalen, energie die hem nu de mogelijke medaille kostte?
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Sauser heeft laten weten er in 2012 in Londen niet meer bij te zullen zijn.

Meer info http://www.specializedfactoryracing.com ... l-thoughts

Christoph revealed to the media afterwards that he will not be in London 2012.
davy
Mountainbiker

Post by davy »

zaskar72 wrote: Sven zal nu de fakkel wel overnemen om onze geliefkoosde sport tot London2012 te promoten en das toch al wat we willen!? Aandacht...

Roel...tja hij heeft het toch uitgereden.
Sven heeft beste wedstrijd gereden op OS maar Roel mag je ook noemen als icoon voor het Belgische MTB want de OS is nu misschien een wedstrijd die hij minder goed verteerde maar hij is wel al werelkkampioen marathon hé. :-?
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Als nederlander wil ik toch even melden dat ik het voor Bart sneu vond dat ie eruit moest. Niet finischen in je laaste grote wedstrijd.

Jammer. Maar het is en blijft nog wel een tijdje een van de beste MTB'ers allertijde. Jammer dat we in NL (nog) geen opvolger hebben van dat kaliber.

Absalon was super zeg! erg knap doe het maar eens 40 graden geen wind en drukkend!
Post Reply