Killers @ Kapellen: laatste stand van zaken p.6

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

DePedaal wrote:
crosserke1987 wrote:gebeurd precies overal met die draden. Hier in Dworp, (beersel) had ik de staaldraad juist op tijd gezien, ze stond gespannen op borst-hoogte.
Reed met veel geluk niet te snel. Hier is het in een stukje bos, privé naar het schijnt waar een wandel en fietpad doorlopen. soms gaan bikers of zelf spelende kinderen wat meer op de zijkanten fietsen of wandelen ( is namelijk een diepeweg ) omdat dat net ietls leuker is.

Ik weet bijna met zekerheid dat het door de eigenaar van dat stukje privé bos (naar zijn zeggen) is gedaan. want nu liggen er allemaal takken en struiken zodat je toch niet doorkan. echt ne zak, die kerel, en strafste van al, hij is zelf mountainbiker. leeftijd ergens in de 40, zou denken dat die al wa verstand hebben.

Kan je even vermelden waar dit juist was? Wij rijden soms ook langs die kanten.
+1.

Waar in dworp is deze kabel gespannen? Ik heb echt geen zin om avonturen zoals Guido of Silent Driver mee te maken. De persoon die de kabel heeft gespannen kan mss een mountainbiker zijn maar hij is in de eerste plaats een onverantwoorde klootzak. Dit verdient een aangifte bij de politie.
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Ik ben twee jaar geleden op vakantie in frankrijk door een schuingespannen prikeldraad gereden gevolg hele hand van pols tot en met halve arm open omdat je er niet overheen afvliegt maar nog een meter schuin afremt.

Omdat het bij een boeren erf was had ik mijn twijfels of het bewust was gedaan omdat er een soort doorloop voor koeien was gemaakt echter weet ik dat niet zeker.

Wel aangifte gedaan op mijn beste frans (lees engels)
Snellen Erre
Mountainbiker

Post by Snellen Erre »

Is er nog iets uit de bus gekomen Guido?
Nog draden tegen gekomen?

Vroeger gingen wij altijd vissen daar of zwemmen als 't goe weer was en wij zijn regelmatig moeten gaan lopen voor de kerel die daar eigenaar/opzichter is.
De plaats waar die draden waren gespannen is dat nog altijd onderdeel van fort van de Ertbrand? (aan de laatste splitsing hielden wij altijd rechts aan ipv links, heb er dus geen idee van). Als dat het geval is, dan verschiet ik er niet van!

Spijtig dat er wat controle is nu, anders konden we de weg naar de boobytraps bobbytrappen. Bestaat er een mobiel apparaatje om 240V op een ijzerdraad te zetten? 8)

Kapellen zou beter een eigen bruggeske over de vaart zetten daar zodat iedereen tenminste normaal kan oversteken en een deftig toerke kan wandelen/fietsen zonder de para te moeten uithangen om over die afsluiting te geraken. (of een gat in de draad knippen maar is die mens schijnbaar niet gelukkig mee)

Heb het een paar maanden geleden trouwens zelf ook nog meegemaakt maar dan in 't militair domein juist over de grens.
1 voordeel: de draad was niet zo hoog gespannen dus met de fiets kon je daar gewoon over rijden.
1 nadeel: ik was te voet
Ik verdenk er nog altijd 1 of andere overijverige hollandse GI van
Post Reply