Les cimes de Waimes 01/05/08
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Mister T.
- Mountainbiker
Vandaar ook het gebruik van het zeer literaire 'geradbraakt' in mijn vorige postjulie wrote:bovendien, die dunne bandjes, niet echt comfortabel.. dat ga je voelen als je voor 70km ga
Met een 1.8 op dat parcours... niet voor mij
Ik ga zoals DtD: dikke banden (Conti MK 2,2) op lage tot gemiddelde druk (1,8 bar). En zal dan nog zien tijdens de rit of ik moet lossen of bijsteken. (p.s.: ik weeg 79 droog aan de haak
Re: 2.25
62kg , 1,8 banden met 1,7barMister T. wrote:Al die dunne bandjes hierelji wrote:Vertel het mij aub.Sunn xtreme wrote:
je kan op geaccidenteerd terrein zelfs met een 1.7 of 1.6 rijden, als je de juiste band neemt en op de juiste druk zet. voor betere grip met die band bestaat er zelfs een oeroude truuk...
ik heb intussen beslist om voor met NN1.8 en achter SauserWind S-WORKS 2Bliss Tire van Specialized 1.8 te rijden![]()
Ofwel moeten jullie ongelofelijk licht wegen, ofwel over massa's techniek en geluk beschikken m.i.
Gezien het parcours en vooral de verwachte ondergrond (regen...), gezien de technische stukken, gezien het weer en omdat ik voor deze marathon toch niet volledig geradbraakt over de meet wil komen, ga ik toch een vlot bollende 2.2 leggen hoor...
Mocht ik met Schwalbes aan de start komen, is het voor mij twee keer NN 2,1. Liever voldoende grip dan elke helling twee keer te moeten rijden (doorslippende banden) en een spelende achtertrein over die wortels...
Maar goed, elk zijn meug zeker
Als we toch bezig zijn met bandenkeuze:
vooraan: NN 2.1
achter: Little Albert 2.1 snakeskin
tubeless, rond 2bar, met goe wat notubes melk erin (75kg)
Persoonlijk zou ik in de Ardennen nooit smaller gaan dan 2.1
Mor uiteindelijk gewoon er een lap opgeven en ni te veel wakker liggen over bandenkeuze. Ik zou eerder wakker liggen over de skipiste
grt
vooraan: NN 2.1
achter: Little Albert 2.1 snakeskin
tubeless, rond 2bar, met goe wat notubes melk erin (75kg)
Persoonlijk zou ik in de Ardennen nooit smaller gaan dan 2.1
Mor uiteindelijk gewoon er een lap opgeven en ni te veel wakker liggen over bandenkeuze. Ik zou eerder wakker liggen over de skipiste
grt
- Mister T.
- Mountainbiker
DdT wrote:Ikzelf: 1.55m groot, 135 kilo
Gebruik koersbandekes op speedcity's met 7 kilo druk
Niet overdrijven hé... ge zijt zeker 1.60m groot zunne
7 kilo... ge durft niet...
@Julie: trouwens, wel weer is het daar nu. Hopelijk beter dan hier (Zuid-W-VL), waar de regen met bakken uit de hemel valt...
- Lieferschein
- Mountainbiker
Post by Lieferschein »
1.6 of 1.8
Dat zou niet goedkomen bij mij. Naar de ardennen ga ik met +2.0
Zeker voor een afstand van 70 km.
Als ik hoor dat er hier bij zijn voor wie dit de eerste keer is zou ik in hun geval toch zeker geen 1.6 steken
Dat zou niet goedkomen bij mij. Naar de ardennen ga ik met +2.0
Zeker voor een afstand van 70 km.
Als ik hoor dat er hier bij zijn voor wie dit de eerste keer is zou ik in hun geval toch zeker geen 1.6 steken
stevige buien gisteren en nog een stevige bui vanochtendMister T. wrote:
@Julie: trouwens, wel weer is het daar nu. Hopelijk beter dan hier (Zuid-W-VL), waar de regen met bakken uit de hemel valt...
Gisteren viel het al met al nog mee in het bos, dit in het bos van Sart Tilman wel te verstaan. Als het nou niet meer teveel regent, dan gaat het nog wel meevallen.