02/03/2008 TT Anzegem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
naar jaarlijkse gewoonte was anzegem opnieuw genieten. Na een zeer rustige start, langzaam aan het tempo beginnen opvoeren tot de eerste bevoorrading. Na de bevoorrrading nog een tandje bij, tot na het boevelobos een lichtjes geirriteerd vtt-tje opdracht gaf om te vlammen, kwestie van een overmoedige Tobi op afstand te houden. Na een hergroepering op de 2de bevoorrading kregen we nog enkele klimmetjes waar jodelaitie flink doortrok (precies zijn benen teruggevonden). Parcours was toch iets zwaarder dan verwacht, en na Koksijde gisteren protesteerden de benen op het grasveld voor het laatste bos. En zo ben ik op enige afstand binnengekomen.
Besluit van de dag: mooi parcours, goede bepijling en bevoorradingen. Hier en daar toch wat sukkelende bikers gezien op de meest onbegrijpelijke plaatsen. Als ze nu nog leren dat de beste weg niet altijd rond de plassen is komt alles wel goed.
Besluit van de dag: mooi parcours, goede bepijling en bevoorradingen. Hier en daar toch wat sukkelende bikers gezien op de meest onbegrijpelijke plaatsen. Als ze nu nog leren dat de beste weg niet altijd rond de plassen is komt alles wel goed.
deze morgen gestart voor de 55
maar na 30km kreeg ik toch wel een klopke zeker
en dan maar besloten om de 40 te doen
achteraf gezien er goed aangedaan
mooie maar zeer lastige tocht door de strakke wind
en de zware modderstroken
5 euro vind ik ook wel wat veel
misschien korting geven aan de vergunninghouders
voor de rest goede organisatie en goede bepijling
bikewash niet gedaan wegens te druk
bedankt en misschien tot volgend jaar
achteraf gezien er goed aangedaan
mooie maar zeer lastige tocht door de strakke wind
bedankt en misschien tot volgend jaar
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Deze morgen werd ik wakker met een pijnlijke rug. Dat was lang geleden. Ik herinner me nog het vele vrijwilligerswerk tijdens de voorbije stormnachten. Zo redde ik drie jonge deernes. Uit een kerktoren, een ondergelopen kelder, en een minaret.
Daar de eerste en derde freule - na enig onbaatzuchtig maar krachtdadig levensreddend hefwerk - een vent in een jurk bleken te zijn, verklaard mogelijks mijn rugpijn. Maar zeker het angstig en met opengesperde ogen, badend in het zweet, wakker worden.
Tijd voor een mountainbike tocht. Sinds lang nog eens gestart met mijne maat, motorbroeder van weleer.
En met wie ik eind 2004, de mountainbike ontdekte. Zij het in zijn geval, minder enthousiast.
Gestart rond 8u45 voor een rustige rit. Heel rustig.
Niettegenstaande mijn gezel lichamelijk gemodelleerd werd, conform de Griekse mythologie. En logischerwijze véél meer musculair potentieel heeft.
Bleek echter al gauw, dat ondergetekende de kanjer van de twee was.
ALmighty (zijn nick van indertijd), voor elke kilometer zijn onstuimige maar weliswaar ongetrainde zelf, had zijn conditie iets te optimistisch ingeschat.
Ondertussen wisselde de tocht heerlijke bospassage’s, paadjes, doorsteken en winderig verhard, evenwichtig af.
Ik was in mijn nopjes. Zeus daarentegen miste per minuut, meer en meer vermogen. Naar het einde toe, en met een trapfrequentie van drie tot vier, werd het pijnlijk. Vooral ter hoogte van mijn nek… van om te kijken. Nog trager en het werd surplace.
Geen wonder dat de blonde Grimbergen en Hotdog de spreekwoordelijke engeltjes waren.
Time: 2.25.57 Dist: 42,4 Avg: 17,4 MaxSp:41,2 T°: 11°C
Daar de eerste en derde freule - na enig onbaatzuchtig maar krachtdadig levensreddend hefwerk - een vent in een jurk bleken te zijn, verklaard mogelijks mijn rugpijn. Maar zeker het angstig en met opengesperde ogen, badend in het zweet, wakker worden.
Tijd voor een mountainbike tocht. Sinds lang nog eens gestart met mijne maat, motorbroeder van weleer.
En met wie ik eind 2004, de mountainbike ontdekte. Zij het in zijn geval, minder enthousiast.
Gestart rond 8u45 voor een rustige rit. Heel rustig.
Niettegenstaande mijn gezel lichamelijk gemodelleerd werd, conform de Griekse mythologie. En logischerwijze véél meer musculair potentieel heeft.
Bleek echter al gauw, dat ondergetekende de kanjer van de twee was.
ALmighty (zijn nick van indertijd), voor elke kilometer zijn onstuimige maar weliswaar ongetrainde zelf, had zijn conditie iets te optimistisch ingeschat.
Ondertussen wisselde de tocht heerlijke bospassage’s, paadjes, doorsteken en winderig verhard, evenwichtig af.
Ik was in mijn nopjes. Zeus daarentegen miste per minuut, meer en meer vermogen. Naar het einde toe, en met een trapfrequentie van drie tot vier, werd het pijnlijk. Vooral ter hoogte van mijn nek… van om te kijken. Nog trager en het werd surplace.
Geen wonder dat de blonde Grimbergen en Hotdog de spreekwoordelijke engeltjes waren.
Time: 2.25.57 Dist: 42,4 Avg: 17,4 MaxSp:41,2 T°: 11°C
- riek tamenol
- Mountainbiker
Post by riek tamenol »
Al terug van rond 12u, maar nu pas voor pc'tje geraakt.
Héél schoon toerke.
Aan de inschrijving €5 neergeteld, op het eerste zicht meer of da we gewent zijn
.
Maar, we hebben er volgens mij heel wa voor terug gekregen, héél schone tocht
met goede bepijling, deftige bevoorrading, warme aangename en vooral propere douches
(t.o.v. sommige andere TT, waar de kleedkamers modderplassen zijn
), pistoletje met kaas en... gratis ename
.
Ik ben bereid om altijd €5 neer te tellen alst zo in orde is.
tot volgend jaar,
grtz
Héél schoon toerke.
Aan de inschrijving €5 neergeteld, op het eerste zicht meer of da we gewent zijn
Maar, we hebben er volgens mij heel wa voor terug gekregen, héél schone tocht
Ik ben bereid om altijd €5 neer te tellen alst zo in orde is.
tot volgend jaar,
grtz
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
Leuk om lezen dat hier zo velen tevreden zijn over de tocht...
Wat betreft die 5 euro...
Je moet rekenen dat een school nergens kan aankloppen wat betreft de verzekering... Het is een school en dat blijkt een speciaal statuut... Het is geen sportclub, dus kan het niet genieten van een korting bij verzekeren van een sportactiviteit.
Korting geven aan vergunninghouders kan ook niet, omdat die ook, net als de anderen moeten verzekerd worden door de organisatie...
En het belangrijkste in mijn ogen, het komt de werking van de school ten goede! Da's volgens mij ook belangrijk hé... Ik maak al een paar jaar deel uit van de organisatie, maar betaal ook jaarlijks mijn inschrijvingsgeld met plezier als ik hem eerst rij met de steenbakkers...
Wat betreft die 5 euro...
Je moet rekenen dat een school nergens kan aankloppen wat betreft de verzekering... Het is een school en dat blijkt een speciaal statuut... Het is geen sportclub, dus kan het niet genieten van een korting bij verzekeren van een sportactiviteit.
Korting geven aan vergunninghouders kan ook niet, omdat die ook, net als de anderen moeten verzekerd worden door de organisatie...
En het belangrijkste in mijn ogen, het komt de werking van de school ten goede! Da's volgens mij ook belangrijk hé... Ik maak al een paar jaar deel uit van de organisatie, maar betaal ook jaarlijks mijn inschrijvingsgeld met plezier als ik hem eerst rij met de steenbakkers...
- stovie
- Mountainbiker
Dikke pluim voor de organisatie, dit was weer echt af!
Alles OK, vooral voor wie niet te vroeg startte. Parcours was tot 20km een droom, hele schone bosstukskes maar daarna te veel baan naar mijn gedacht. Van thuis vertrokken toch meer dan 75km en ik was tette zoals da we zeggen.
5 euro was het mij zeker waard, maar vergunningrijders hebben toch hun vzk via de bond?
Dank aan die velomaker die op de 1e ravito mijn derailleur kuiste en smeerde. Blijft een heel schone service zo'n herstelpuntje in te lassen. Voor de rest: nog nooit zoveel vriendelijke vrouwen gezien op 1 voormiddag.
grtz, C.
5 euro was het mij zeker waard, maar vergunningrijders hebben toch hun vzk via de bond?
Dank aan die velomaker die op de 1e ravito mijn derailleur kuiste en smeerde. Blijft een heel schone service zo'n herstelpuntje in te lassen. Voor de rest: nog nooit zoveel vriendelijke vrouwen gezien op 1 voormiddag.
grtz, C.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
inderdaad, maar als je als verzekering zeker wil spelen is het toch nog steeds aangeraden om een extra verzekering af te sluiten voor je deelnemers... Hier spelen we dus op zekerstovie wrote: 5 euro was het mij zeker waard, maar vergunningrijders hebben toch hun vzk via de bond?
grtz, C.
anzegem
ja,ook ik vond 5 euro ruim genoeg maar daar is nu al genoeg over gezegd.De tocht;in een woord,super.alles zat er in en met die wind er bij zeker lastig genoeg dacht ik.Die beklimmingskes over den spoorweg voor de 2de bevoorr waren toch wel kuitenbijterkes,Accomodatie zeker in orde en nette douches10op10.jammer genoeg mijn bonnekes ergens kwijtgespeeld zodus kon mijne ename en broodje ook op mijne buik schrijven,anderzijds waren de prijzen wel democratisch.Ook onderweg nog kennisgemaakt me knurrebikers-lady.Achteraf nog naar nokere voor kuurne-brussel-kuurne terwijl we daar toch waren.De 56km a 21.5gem,t vrouwken de 46km(met maar 1 bevoorr) aan 17.5gem
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Niet alle vergunningrijders zijn overigens verzekerd, ook al denken ze van wel. Als je geen individuele verzekering van de BBR hebt en enkel de Burgerlijke Aansprakelijkheid, ben je er aan voor de moeite. (geldt bv ook voor veel Oost-Vlaamse tochten, waar je toch meer moet betalen omdat je de ind. verzekering niet hebt) Bovendien heb je als onafhankelijke organisator, en dat is hier duidelijk het geval, bij het minste ongeval gegarandeerd prijs dat het een 'pezewever' is die de organisatie opgaat en dat kan bij een niet-verzekering wel eens duur opdraaien voor een school.Rock Rider wrote:inderdaad, maar als je als verzekering zeker wil spelen is het toch nog steeds aangeraden om een extra verzekering af te sluiten voor je deelnemers... Hier spelen we dus op zekerstovie wrote: 5 euro was het mij zeker waard, maar vergunningrijders hebben toch hun vzk via de bond?
grtz, C.
Soit, mij niet gelaten, volgend jaar met plezier terug.
PS Vragen ze voor de Ronde van Vlaanderen geen 20 euro en daar krijg je naar horen zeggen quasi niets, zelfs geen douches!
-
Biky burger
- Mountainbiker
Post by Biky burger »
Deze morgen toch niet ingehaakt op het parcours, maar vertrokken bij de start voor de 40. Ondanks de wind en de modder (toch meer als verleden week), waren de benen goed en dus toch voor de 55 gekozen (lees bijna 70 van Waregem komende en terug). Alles in orde. Wat mij opviel: nogal wat overlapping met Nieuwenhove verleden week, maar dat ligt meer aan Nieuwenhove dan aan deze organisatie. Deze bestaat immers al veel langer en blijft bovendien meer op eigen terrein.
@Knurrebikers lady: bedankt voor het gezelschap gedurende een aantal km. Hopelijk heb je na de tweede bevoorrading de grond niet meer gekust!
@Knurrebikers lady: bedankt voor het gezelschap gedurende een aantal km. Hopelijk heb je na de tweede bevoorrading de grond niet meer gekust!