Olne-Spa-Olne 2008?
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
mennik
- Mountainbiker
Pff, die weerberichten, ik denk dat ze gewoon zoveel mogelijk volk voor den tv wilden hebben zondag. Heb niks gemerkt van koude, regen, hagel of sneeuw (op een paar uitzondere vlagen na).
Dus met andere woorden geen seconde spijt gehad van mijn trip naar Olne. Prachtig gevarieerd parcours met enkele zeer leuke technische afdalingen en niet te versmaden klimmetjes (zeker die vlak voor de aquarius bev.).
Dus met andere woorden geen seconde spijt gehad van mijn trip naar Olne. Prachtig gevarieerd parcours met enkele zeer leuke technische afdalingen en niet te versmaden klimmetjes (zeker die vlak voor de aquarius bev.).
- Mister T.
- Mountainbiker
Viel inderdaad best mee met dat weer. Toch besloten om niet the Chrono'en, maar de 65 km raid te rijden met nog twee collega Brigandsbikers. Ondanks het niet voluit gaan en de ondergrond toch nog een gemiddelde van 15,20 km/u afgeklokt, en een rijtijd van 4u19m, wat denk ik gezien de omstandigheden niet slecht is. Had het droog gelegen, waren we vóór den aperitief terug
(en had ik veel meer gehad aan die RR achteraan
)
Wel wederom bevroren tenen
. Man, dat kan zeer doen en zo demotiverend! En op het einde begon mijn voorrem wat sponsig aan te voelen. Vrees dat de nieuwe metalen pads vooraan een uiterst korte levensduur hebben gehad. namelijk vier en een half uur
Ligt het aan het weer, maar ik vond het parcours van vorige jaar iets avontuurlijk en uitdagender. Toen ik na 16 km de plaats passeerde waar het vorige jaar bevoorrading was, vond ik het zeer spijtig dat ze die magistrale haarspeldbochtenafdaling er hadden uitgelaten (die afdaling vorige jaar net vóór de eerste bevoorrading). Maar ach, misschien beter met dat weer.
Maar kom, we hebben de km'ers en vooral de HM'ers terug in de benen, en opnieuw wat meer gehard. Laat die zomer maar komen!!
p.s.: Is dit mijn indruk, maar waren dat hier niet wat meer dan 1600 HM? Mijn Sigma computerje gaf er bijna 1850 op... kan dit?
Wel wederom bevroren tenen
Ligt het aan het weer, maar ik vond het parcours van vorige jaar iets avontuurlijk en uitdagender. Toen ik na 16 km de plaats passeerde waar het vorige jaar bevoorrading was, vond ik het zeer spijtig dat ze die magistrale haarspeldbochtenafdaling er hadden uitgelaten (die afdaling vorige jaar net vóór de eerste bevoorrading). Maar ach, misschien beter met dat weer.
Maar kom, we hebben de km'ers en vooral de HM'ers terug in de benen, en opnieuw wat meer gehard. Laat die zomer maar komen!!
p.s.: Is dit mijn indruk, maar waren dat hier niet wat meer dan 1600 HM? Mijn Sigma computerje gaf er bijna 1850 op... kan dit?
ik denk dat de simpele reden is dat ze daar nogal aan het werk zijn! Ik ben daar 4 weken geleden nog geweest en heb zelfs moeten omkeren, want er was geen doorkomen aan (overal liggende bomen).Mister T. wrote:Viel inderdaad best mee met dat weer. Toch besloten om niet the Chrono'en, maar de 65 km raid te rijden met nog twee collega Brigandsbikers. Ondanks het niet voluit gaan en de ondergrond toch nog een gemiddelde van 15,20 km/u afgeklokt, en een rijtijd van 4u19m, wat denk ik gezien de omstandigheden niet slecht is. Had het droog gelegen, waren we vóór den aperitief terug(en had ik veel meer gehad aan die RR achteraan
)
Wel wederom bevroren tenen. Man, dat kan zeer doen en zo demotiverend! En op het einde begon mijn voorrem wat sponsig aan te voelen. Vrees dat de nieuwe metalen pads vooraan een uiterst korte levensduur hebben gehad. namelijk vier en een half uur
![]()
- Mister T.
- Mountainbiker
kan perfect kloppen, want ik heb er eerlijk gezegd zeker 30 HM misredenIng.Frag wrote:Ik heb er idd 1820!Mister T. wrote: p.s.: Is dit mijn indruk, maar waren dat hier niet wat meer dan 1600 HM? Mijn Sigma computerje gaf er bijna 1850 op... kan dit?
mis rijden is al stom, maar als je het dan op een klim doet
- berggeitje1
- Mountainbiker
O-S-O
Post by berggeitje1 »
Het deed me deugd gisteren in Olne, ik heb de start van de ardennen tochten goed ingezet. Ik vreesde een beetje voor het weer maar dat viel zeer goed mee. Ik heb het al slechter geweten. Na de middag kwam zelfs het zonnetje tevoorschijn.
Zeer vriendelijke organisatie en goede bepijling. Het parcours was iets minder technisch ivg met vorig jaar. Maar wel iets zwaarder door de modder.
De 65km waren dik in orde niet veel deelnemers dus overal goed kunnen doorrijden op enkele klimmetje goed geploeterd. Dit werd dan beloond met enkele zeer leuke afdalingen.
En mijn remblokjes zijn gelukkig nog niet helemaal opgereden maar het scheelde toch niet veel. In vergelijking met enkele collegabikers.
Volgende afspraak is AT voor mij, het is in de zelfde streek.
Zeer vriendelijke organisatie en goede bepijling. Het parcours was iets minder technisch ivg met vorig jaar. Maar wel iets zwaarder door de modder.
De 65km waren dik in orde niet veel deelnemers dus overal goed kunnen doorrijden op enkele klimmetje goed geploeterd. Dit werd dan beloond met enkele zeer leuke afdalingen.
En mijn remblokjes zijn gelukkig nog niet helemaal opgereden maar het scheelde toch niet veel. In vergelijking met enkele collegabikers.
Volgende afspraak is AT voor mij, het is in de zelfde streek.
Olne-Spa-Olne 2008?
66km
1770hm (polar)
weeral modder ploeteren en 2 sets remblokjes erdoor.
....wordt een duur grap op den duur
rond km 20 rechterlens kwijt....bye bye dieptezicht.... voelde me ni echt meer op gemak tijdens afdalingen.... enfin... ben benieuwd voor uitslag
.
Parcour was ook ietjes anders als vorig jaar (of misschien kwam dat door mijn zicht
, dus echt gaan vergelijken met resultaat van vorig jaar kan je ni echt doen. + vorig jaar was het prachtig weer.
Volgende zitting: Raid Assesse dan cimes de waimes
Ik ga al
voor goej weer
1770hm (polar)
weeral modder ploeteren en 2 sets remblokjes erdoor.
rond km 20 rechterlens kwijt....bye bye dieptezicht.... voelde me ni echt meer op gemak tijdens afdalingen.... enfin... ben benieuwd voor uitslag
Parcour was ook ietjes anders als vorig jaar (of misschien kwam dat door mijn zicht
Volgende zitting: Raid Assesse dan cimes de waimes
Ik ga al