17/02/08 Aarsele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MLamote
Mountainbiker

Post by MLamote »

Vandaag ook naar Aarsele geweest.
Rond 10.45u vertrokken voor een tochtje van 35 km (Was in de loop van deze week wat ziekjes geweest en ik wou het niet risceren om te hervallen)

Ik vond het een schitterende tour met enkele mooie stroken die best berijdbaar waren door de vorst, maar toch best veraderlijk waren (het dunne laagje modder bovenaan maakte het op sommige plaatsen echt spiegelglad...)
Ook de bevoorradingen waren perfect in orde. Op de beide stopplaatsen was er een overvloed van drank, koekjes en fruit. Zo hoort voor mij een bevoorrading te zijn... :lol:

Voor mij was dit 1 van de betere MTB tourtochten van dit jaar.
Volgend jaar ben ik dus zeker weer van de partij om dan de 45 km voor mijn rekening te nemen...

Grtz :bounce: :bounce: :bounce:
MoozeMeiske
Mountainbiker
Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Post by MoozeMeiske »

het ritje was niet te vergelijken met vorig jaar wat de toestand van het parcours betreft... :wink: wel enkele stroken herkent die in de omgekeerde richting werden gereden.
Het was toch opletten geblazen met zo'n verradelijke harde ondergrond... heb er toch een paar gezien die een 'postje' gepakt hebben #-o
Wat de bevoorrading betreft, het moet gezegd worden! Ik heb zeer zelden zo'n uitgebreide keuze gezien!!!! =D>
man, man, zo'n lekkere kiwi'tjes
Heb mij goe geamuseerd

+ heb nog een vraagje, komen de foto's online? Ik heb mijn beste foto-smile proberen op te zetten! :wink:
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Zeer mooie tocht met hier en daar vervaarlijke ondergrond door de dooi.
3 ruime bevoorradingen in een stralend zonnetje.
Vandaag opnieuw het nut gezien van een helm : een dame die bij een val een muur van een boerderij eventjes "toucheerde". ik had het niet willen zien zonder helm hoor. Het was een serieuze "bok".
Hopelijk stelt ze het maandag goed, want ze zal ongetwijfeld een stijve nek en schouders overhouden van deze "kopstoot".
Tot volgend jaar.
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Vandaag ook present in Aarsele met slechte benen. Tempo rijden ging wel maar versnellen zit er niet in. Hopelijk als het wat langer klaar wordt kunnen we in de week nog een toerke inlassen om terug wat in te halen.
Ik weet niet wat CP met Nieuwjaar gegeten heeft maar die van voor en achter Nieuwjaar zijn 2 verschillende . (Heeft hij nog ergens een 2-ling broer ?). CP was voortdurend aan het commando en toen na zo'n 25km de zwaarste Poelbergbeklimming eraan kwam met CP en Hanzi licht afgescheiden was het bobijntje af. Nog tot zo'n 100m. van de leiders geraakt maar toen ergens in een wijk met mijn dikke handschoenen ne bocht gemist en in ne plantenbak gearriveerd van zo'n 1m hoog. Gelukkig zonder schade voor de bak en voor mij . Dan nog zo'n 10km op het gemakske gereden tot het einde.
Tegen 11u gewassen aan de auto en met heel goede punten thuis gekomen !!
Dit was mijn eerste deelname en mag er niet aandenken wat het zou geven als het hier geregend heeft.
Volgend jaar kom ik hier zeker terug . Een organisatie die heel wat moeite doet voor z'n bikers. =D> =D>
Enig puntje van opbouwende kritiek is dat ze zelfs teveel moeite gedaan hebben (2 bevoorradingen is zeker genoeg, je kan er natuurlijk altijd 1 overslaan) . Het technische parkoerke op het eind was met veel moeite in mekaar gestoken , maar de draaien waren ietske tekort om goed te kunnen rijden . Heb er veel onder de koord zien kruipen.
Voor de rest niets dan lof. Prachtige organisatie daar van de pompiers!!
polarbear
Mountainbiker

Post by polarbear »

Gestart om 11h15 en toch al wat dooi-modder op het parcours te bespeuren. Veel holderdebolder tracks, privé-doorsteken & dwars over/door het veld.
Passages op & rond de mighty' Poelberg waren welkome afwisseling. Verder tochwel hoog offroad-percentage en bij momenten technisch te noemen.
Profiel is hier te vinden.
davy
Mountainbiker

Post by davy »

MoozeMeiske wrote: + heb nog een vraagje, komen de foto's online? Ik heb mijn beste foto-smile proberen op te zetten! :wink:
Ja dat hebben we gezien op het projectiescherm in de zaal ge stond er 2 of 3 keer op met ne foto waarvoor de fotograaf blijkbaar speciaal op u gericht had.
Last edited by davy on Sun 17 Feb 2008 20:57, edited 1 time in total.
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Vanmorgen ook afgezakt naar Aarsele.
Door omstandigheden het treintje net gemist en dan maar vertrokken met moustache.
Al bij al nog een pittig toerke, die 3e bevoorrading hoefde niet en hebben we dan ook achterwege gelaten.
Da laatste stukske tussen de koorden was ook maar om aan 45km te geraken zeker?
Toch een tof toerke, beter dan in de zetel te zitten. =D>
davy
Mountainbiker

Post by davy »

Na wat vertraging (ik had totaal verkleumde handen nadat we met de bike uit Ingelmunster kwamen) heb ik kunnen genieten van een mooie tocht.

Drie Bevooradingen op 45km en de eerste na tien km vroeg en de laatste met nog 7 km te gaan was uiteraard perfect voor ons die met de bike van thuis kwamen en nog een ritje huiswaarts hadden.

Ik vond de uitpijling en aanduiding van splitsingen goed.
Het verwonderde mij dat ik menig biker hoorde zeggen dat ze misreden waren.
Misschien volgden ze een biker op de plaatsen waar er gekruist werd in de verkeerde richting?

Het technische stuk op de poelberg daar waren enkele stukken en bochtjes op het randje maar dat mag wel volgens mij. Een behendige biker die alles foutloos afwerkte zal een voldoening hebben.

Toch weer een Organisatie die een gratis bewaakte fietsparking hield ook dat is een pluspunt.

Het weer hadden jullie aan mee en ik hoor dat het parcours aangepast was aan de omstandigheden.
We hoeven ons ook eigenlijk niet de vraag te stellen:...had het geregend, want het was al dagen vooraf goed weer voorspeld.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Vannacht, Het Godshuis – St. Laureins. Partytime!!!.
Extravaganza voor alle zintuigen – in dit geval een zwaar understatement – tot vanmorgen vroeg. En ik die dacht al één en ander in mijn leven meegemaakt te hebben.
Bij thuiskomst, toch besloten de fiets en bikestuff in te laden. En vlug naar boven. Mijn eega besliste, mijn deze week zorgvuldig opgebouwde conditie, in een wip, nog even te consumeren.
Eindelijk Morpheus…en een uur later mijn wekker. Fluks sprong ik uit bed, gaf de kat een boterkoek en nam zelf een portie Miauw.
De scherpte was zoek en voor de eerste keer in jaren …kroop ik terug in bed. Maak dat mee.
Toen ik enkele uren later gezellig aan de ontbijttafel zat besefte ik maar al te goed dat het een dagje afkicken zou worden. En een week aftellen naar Rekkem.
Last edited by Motorbiker on Sun 17 Feb 2008 22:13, edited 1 time in total.
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Nooit eerder deelgenomen in Aarsele, en het is voor mij enorm meegevallen. Dwars door de velden, door de weiden, ja zelfs door een omgeploegde akker, kleine verborgen wegeltjes en stukjes off-road inlassen op plaatsen waar de rest van het jaar waarschijnlijk geen mens komt. Prachtig gewoon. Hier zijn mountainbikers en vooral streek-kenners aan het werk geweest bij het uitzetten van de tocht. Applaus op alle banken !!! Maar 'k heb me toch ook een paar keer afgevraagd onderweg als men bij zwaar regenweer hetzelfde traject kan behouden voor deze rit. Enfin, het probleem stelde zich niet, dus geen gezever daarover.
Technische stukjes op het einde (rond die boompjes en dan die bult op dat speelpleintje op en af , en daarna dat allerlaatste bosje waar de allerlaatste meter off-road werd uitgeperst), wat heb ik me daar geamuseerd. Prachtig !
De fameuze Poelberg (nooit eerder van dichtbij gezien) was uiteraard de max. Weliswaar een flink stuk road ernaar toe , maar dat was het zeker en vast waard. Het technische stukje-dat me overigens deed denken aan de Keuneleute in onze streek - omhoog tussen de bomen, zelfs drie keer gedaan (één keer met voet aan de grond, twee keer erzonder) . De crème de la crème was het. Topamusement wat mij betreft.
Ook geef ik de organisatoren graag de tip om volgende keer, op de plaatsen met dubbele passage - de achterkant van je pijlen af te dekken, zodat je ze slechts vanuit 1 richting kunt zien. 't Maakt de zaak een heel stuk minder verwarrend.
Het duel Grote Plateau-Hanzi dan, is naar 'k achteraf vernomen heb, blijkbaar op Afrikaanse wijze geëindigd : In de ronde van Burkina Faso,een paar jaar terug, werd er es een rit gewonnen door een renner, die drie dagen ervoor al had opgegeven en dus niet meer in koers was.
Ook in Aarsele vandaag werd het duel gewonnen door enen die dus eigenlijk niet mee deed aan het duel. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Enfin Aarsele, van mijnentwege alleszins geproficiateerd. 'k Heb mij wreed gejeund !
Post Reply