02/02/2008 Ingooigem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Magic 10
Mountainbiker

Post by Magic 10 »

er zijn er veel die zagen over de 4 € neem dan een vergunning en dat kost u dan maar 2 € :wink:
Vergunning kost maar jaarlijks 25 € of 33€ voor heel de familie bij de VWB :bounce:
Als je dan een kleine rekening maakt heb je je geld terug gewonnen na enkele ritten =D>

volgende week in Heverlee =P~

@ Fre C veel plezier in de Ardennen met 2mega
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

Ja, dezen rit zaterdagnamiddag gereden.( de 70 km)
Dat er veel asfalt inzat, vond ik nie erg. T was toch 70km, met enkele serieuze hellingen. T'parcours krijgt van mij dan ook een dikke 9 op 10.
Maar dan;
Als de organisatie wil besparen op een bevoorrading( de vorige jaren waren er telkens drie), mogen ze op zijn minst de andere twee controles een beetje beter inplanten in hun parcours. Zoals t nu was, hebben ze (voor t' gemak?) de tweede controle van vroeger gewoon weggelaten.Met als resultaat: de eerste na 18km, dan ons het zwaarste stuk van t'parcours voorschotelen met daarin alle hellingen, om dan op een twaalftal km van t 'einde nog een bevoorrading te geven, met enkel nog wat tegelpaadjes voor de boeg.... merkwaardige stategie.
De bevoorradingen zelf waren voldoende, het basispakket, zeg maar.(al waren we de laatste tijd al wel veel verwend geweest op de tt's van Kemmel, Wevelgem, st-Denijs...) Nu is niet iedere organisatie, in de mogelijkheid dit aan te bieden, en t kan nie elke week kermis zijn.
Verder vond ik de bepijling, niet zo schitterend. Ik rijd wekelijks toertochten, en t'was toch al een eindje geleden dat ik op een toertocht een 4-tal keren ben misreden. Had dan ook 79km op de teller ipv 70km.
T'kan natuurlijk ook zijn dat ik er zodanig doorzat, dat mijn gezichtsvermogen al redelijk aangetast was, met als resultaat dat bepaalde pijlkes mij zijn ontgaan. Maar toch...

Hoe dan ook, t was een deftige training, en t'parcours en de zon maakten veel goed.Was redelijk leeggereden na deze rit.
Die ijskoude douche kwam dan ook goe van pas om me terug onder de levenden te brengen!
Severus
Mountainbiker

Post by Severus »

Bepijling was uitstekend. Nergens verkeerd gereden. Moet wel zeggen dat die gele pijltjes blijkbaar voor sommigen een probleem waren want voor mij reeds er een biker die 2 keer verkeerd was, gelukkig dat ik hem riep of hij had wat extra km's aan zijn been :wink:

Ben rond 13.30 vertrokken zodat ik genoten heb van het zonnetje. De klim naar den Hotond vond ik de zwaarste!
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

Magic 10 wrote:er zijn er veel die zagen over de 4 € neem dan een vergunning en dat kost u dan maar 2 € :wink:
Vergunning kost maar jaarlijks 25 € of 33€ voor heel de familie bij de VWB :bounce:
Als je dan een kleine rekening maakt heb je je geld terug gewonnen na enkele ritten =D>

volgende week in Heverlee =P~

@ Fre C veel plezier in de Ardennen met 2mega
Tis da, als je wekelijks een TT rijdt,is het beter een vergunning aan te schaffen. Minstens een euro minder (en pak gemiddeld 35 tochten per jaar), dan heb je de vergunning terug. Beter als twee euro meer betalen per rit hé!
Heverlee zal ook wel de moeite zijn zeker...maar ga mij eens laten uitleven in de Ardennen.
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Rock Rider wrote:... Stond al goed in schuim en in zweet als ik toekwam... (vraag maar aan Slijkcrosserke...)
Ik dacht dat ge al een douche had genomen om wa af te koelen :roll:

Voor de rest mooie tocht, wel veel road mo wisten we voor het vertrek al.
Enig echt min punt vond ik de controles en zeker de plaatsing ervan #-o
Gelukkig heb ik van mijne trainer (den cowboy) geleerd om altijd uw eigen materiaal mee te brengen.
archie bunker
Mountainbiker

Re: 70 km Ingooigem

Post by archie bunker »

trekske8500 wrote: Jammer van de Waalse burgemeester die een off-road stuk van 3 km verbood op zijn gemeente.
En dat is nog maar een begin !
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het nieuwe bewind in Mont de L'Enclus zinnes is op te treden tegen toertochten die hun grondgebied betreden waarvoor geen aanvraag is goedgekeurd, of waarbij van een goedgekeurde aanvraag achteraf wordt afgeweken. Men sprak van verbaliseren en zelfs indien nodig het stillleggen van de tocht voor wat betreft het traject over hun gemeente. Er is zelfs al een organisatie tegen de lamp gelopen.
Dit alles zou het gevolg zijn van een aantal accidenten tijdens enkele vorige toertochten.

Voor wat de toertocht van zaterdag betreft : ik begrijp sommige commentaren niet. Ondanks het feit dat ik de streek goed ken vond ik het toch een goeie tocht. Het is nu eenmaal winter en bij slecht weer zijn heel wat passges niet doenbaar. Ik rijd dan liever wat meer op de baan dan honderden meters te voet te moeten ploeteren in de modder.
Het stuk vanaf de eerste bevoorrading tot de voet van de Kwaremont (volledig over de baan) is wel lang, maar het stuk dat daarop volgt is wel de moeite waard om het te overbruggen.
Het was mijn eerste toertocht van de jaar en de hellingen en de wind maakten het al zwaar genoeg.
De bevoorradingen waren sober maar voldoende en een koude douche is niet echt ideaal maar het zorgde toch voor flink wat leute in de kleedkamer.

Tevens wil ik de organistaie bedanken voor de vlotte herstelling van mijn gebroken ketting. 20 min. na mijn noodoproep zat ik al terug in het zadel.

Ik kom volgend jaar wel terug.
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

archie bunker wrote:
trekske8500 wrote: Jammer van de Waalse burgemeester die een off-road stuk van 3 km verbood op zijn gemeente.
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het nieuwe bewind in Mont de L'Enclus zinnes is op te treden tegen toertochten die hun grondgebied betreden waarvoor geen aanvraag is goedgekeurd, of waarbij van een goedgekeurde aanvraag achteraf wordt afgeweken. Men sprak van verbaliseren en zelfs indien nodig het stillleggen van de tocht voor wat betreft het traject over hun gemeente. Er is zelfs al een organisatie tegen de lamp gelopen.
Dit alles zou het gevolg zijn van een aantal accidenten tijdens enkele vorige toertochten.
Ik kan bevestigen wat Archie hier zegt, heb hetzelfde gehoord en wordt ongetwijfeld vervolgd. Burgemeester van Mont de L'Enclus heeft alleen maar toelating meer om de geasfalteerde wegen te gebruiken dus zelfs het bloso parcours zou niet meer gebruikt mogen worden voor TT.
Dit is een gevolg van het niet naleven van de regels en het niet aanvragen van parcours voor TT van sommige organisaties. Pijltjes worden gehangen en we zien wel wat er gebeurt.
Voor diegene die de streek een beetje kennen , je kan zeggen dat de weg van de toren naar de vierschaar loopt alles wat daar ruwweg rechts van ligt , ligt in Mont de L'enclus , dus ook de mooie single track vanaf de achterkant van de toren tot aan de sablière...
Last edited by jodelaietie on Mon 04 Feb 2008 16:02, edited 1 time in total.
Zwisse
Mountainbiker

Post by Zwisse »

De eerste keer dat ik een tocht van + 50 km heb gedaan, en eigenlijk nog maar begonnen met biken sinds oktober vorig jaar (gem 2 TT's per maand).
Na het lezen van het forum (en dat van de vorige jaren) was ik wel voorbereid op het feit dat er weinig offroad zou zijn en dat de bevoorradingen niet echt ruim voorzien waren. Bij deze dat mijne camelbak bij het vertrek iets meer gevuld was dan op de andere ritten.

Maar dan nog heb ik de beentjes voelen ontploffen en stond ik meermaals te voet (bergop dan toch). De rit kunnen uitrijden tegen een moyenne van 15,5 km/u (ja ik ben (nog) geen laagvlieger).
Ik moet wel zeggen dat ik zonder mijn kompaan en zonder de (gemakkelijk herkenbare) kerk van Ingooigem nog langer op de fiets zou gezeten hebben.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

jodelaietie wrote:
archie bunker wrote:
Ik kan bevestigen wat Archie hier zegt, heb hetzelfde gehoord en wordt ongetwijfeld vervolgd. Burgemeester van Mont de L'Enclus heeft alleen maar toelating meer om de geasfalteerde wegen te gebruiken dus zelfs het bloso parcours zou niet meer gebruikt mogen worden voor TT.
Dit is een gevolg van het niet naleven van de regels en het niet aanvragen van parcours voor TT van sommige organisaties. Pijltjes worden gehangen en we zien wel wat er gebeurt.
Voor diegene die de streek een beetje kennen , je kan zeggen dat de weg van de toren naar de vierschaar loopt alles wat daar ruwweg rechts van ligt , ligt in Mont de L'enclus , dus ook de mooie single track vanaf de achterkant van de toren tot aan de sablière...

Ik kan mij volledig vinden in het feit dat ze organisaties die geen toestemming vragen dan ook verbaliseren of stilleggen. Zo'n organisaties zijn nefast voor de andere organisaties die wel alles doen zoals het hoort en moeten dus op de één of de andere manier terechtgewezen en gestraft worden. Ik spreek uit ervaring, maar dan niet met Kluisbos... Veel organisaties beweren goedkeuring te hebben, maar hebben dat dan toch nie... en da komt alleen maar uit als je zelf weet waar je ze moet halen...

Het feit dat ze alleen maar meer toestemming meer geven om verharde stukken te gaan gebruiken, vind ik dan weer niet kunnen. Moet je trouwens toestemming vragen om de Blosoroutes te gebruiken? Is dat nie sowieso algemeen toegankelijk?
Is natuurlijk wel zo dat ze dan heel moeilijk kunnen doen en de verbindingsstukken naar zo'n parcours niet meer goedkeuren...

Wordt dus ongetwijfeld vervolgd...
Frank A.
Mountainbiker

Post by Frank A. »

Rock Rider wrote:

Moet je trouwens toestemming vragen om de Blosoroutes te gebruiken? Is dat nie sowieso algemeen toegankelijk?
Ik denk niet dat Bloso-routes kunnen geweigerd worden.
Wij doen enkel nog aanvraag om op de Bloso-routes te passeren in Kluisbergen.Er zijn genoeg alternatieven en Privés,niet in het Kluisbos.
Ik had ook gehoord dat de doortocht in Russeignies niet goedgekeurd was.
Dat betekent wellicht dat volgende gemeenten ook problemen zullen geven:Mont-de-l'Enclus,Amougies,Anseroeul en Orroir.
Er zullen wel weer uitzonderingen zijn voor de plaatselijke clubs,net zoals ze in Kluisbergen doen.:evil:
Post Reply