terug van gits, ik was een beetje laat gestart en moest deze namiddag nog ergens naar toe zodat ik besloot om ne keer de kleinen toer te doen.
Nadeel van zo'n kleine toer is da da veel te rap gedaan is (volgende keer sta ik een beetje vroeger op)
het was een mooi tochtje met enkele pittige heuveltjes erin verweven op goed berijdbare paden zodat alles goed doenbaar was
Morgen op naar Langemark
28/12/07 Gits
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Net terug van Gits.
Heb voor een keer in de namiddag ipv de voormiddag gestart en ik moet zeggen dat het zeer goe is meegevallen! Tis voor herhaling vatbaar.
Alhoewel ik maar de kleine toer heb kunnen doen omdat ik deze morgen moest werken, was dit een prachtstuk. Mooie afwisseling van baan en offroad.
De afspuitstand was goed opgesteld, alleen weet ik niet of die brandweerslang daar echt nodig was.
De douches waren tevens zeer goed ingericht ( moeilijke plaats om douches te maken ).
Kom volgende keer zeker terug.
Heb voor een keer in de namiddag ipv de voormiddag gestart en ik moet zeggen dat het zeer goe is meegevallen! Tis voor herhaling vatbaar.
Alhoewel ik maar de kleine toer heb kunnen doen omdat ik deze morgen moest werken, was dit een prachtstuk. Mooie afwisseling van baan en offroad.
De afspuitstand was goed opgesteld, alleen weet ik niet of die brandweerslang daar echt nodig was.
Kom volgende keer zeker terug.
Ja wadde dadde Gits
Zeer leuke tocht met voldoende afwisseling: asfalt, serieuze bagger, graszuigers, bergop, kerkpaadjes ... het enige wat nog ontbrak was een bos single track
Mij kostelijk geamuseerd op een parcours die mij perfect ligt, maw gas gegeven (of ist giv moa pulle
)
Goeie bevoorradingen, vooral den eerste (danku wakkere bakker!) gaf me voldoende power om de teugels te vieren.
Gestart met de forumtrein maar al gauw zat niemand nog in mijn spoor
Ik denk dat een 4de tussenstop er voor iets zal tussengezeten hebben
Bedankt Gits voor deze mooie tocht
Zeer leuke tocht met voldoende afwisseling: asfalt, serieuze bagger, graszuigers, bergop, kerkpaadjes ... het enige wat nog ontbrak was een bos single track
Mij kostelijk geamuseerd op een parcours die mij perfect ligt, maw gas gegeven (of ist giv moa pulle
Goeie bevoorradingen, vooral den eerste (danku wakkere bakker!) gaf me voldoende power om de teugels te vieren.
Gestart met de forumtrein maar al gauw zat niemand nog in mijn spoor
Ik denk dat een 4de tussenstop er voor iets zal tussengezeten hebben
Bedankt Gits voor deze mooie tocht
- HanZi
- Kerstman
- Location: grand canyon al 8.0,en nen zelf ineengestoken granville
Lekkere tocht, alhoewel het met mijn fiets niet zo goed rond draaide. (tandwielen dringend aan vervanging toe)Maar wel de patékes en koffiekoeken gingen zoet binnen, dank u wakkere bakker & slijkske voor de moeite
+ de jenever
Lastig zo'n tocht met een volle maag en enkele vettige modderstroken.
Verder was de organisatie goed alles erop en eraan.
Volgend jaar ben k'er terug!!
Lastig zo'n tocht met een volle maag en enkele vettige modderstroken.
Verder was de organisatie goed alles erop en eraan.
Volgend jaar ben k'er terug!!
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Deze morgen met de forumtrein ook gits en omstreken doorkruist.
Daar waar het parcours de laatste 2 jaar telkens iets minder werd,hebben ze zich dit jaar weer herpakt.Na een eerste grote baanoversteek door de plaatselijke seingever (de 15-jarigen) op weg naar de eerste stop.Na 3 km was van dat.Een mooie welkom door de wakkere bakker waarvoor dank.Na het graanjeneverke konden we ons echt op gang trekken.Na 20 km volgde een tweede controle bij Slijkcrosserke.Koffie met boterkoeken op het openluchtterras in de winter.Het is om er warm van te krijgen.Bedankt Slijkske.
Nadien bleef de forumtrein op Filiberke na goed samen en zo de rest van het parcours afgehaspeld.
Wie de laatste 2 jaar Gits gereden heeft zal duidelijk met me eens zijn dat dit een flinke sprong voorwaarts was qua parcours.De rest is altijd al in orde geweest (douches,bepijling,....)Blijkbaar zijn er wel nog wat scherpe kantjes en voor volgend jaar is beloofd dat deze zouden afgerond worden.Dus,dat belooft.
Mij al toch weer goed geamuseerd vandaag en dat is het voornaamste.
Volgend jaar zijn we er terug bij en ik kan misschien ook nog meededelen dat er in de zomer daar iets aan het broeden is in de streek.
Maar het is niet aan mij om hierover te beginnen.
Conclusie :
Toch positief en als ze volgend jaar nog een tandje kunnen bijsteken dan belooft het voor 2008!!!
Daar waar het parcours de laatste 2 jaar telkens iets minder werd,hebben ze zich dit jaar weer herpakt.Na een eerste grote baanoversteek door de plaatselijke seingever (de 15-jarigen) op weg naar de eerste stop.Na 3 km was van dat.Een mooie welkom door de wakkere bakker waarvoor dank.Na het graanjeneverke konden we ons echt op gang trekken.Na 20 km volgde een tweede controle bij Slijkcrosserke.Koffie met boterkoeken op het openluchtterras in de winter.Het is om er warm van te krijgen.Bedankt Slijkske.
Nadien bleef de forumtrein op Filiberke na goed samen en zo de rest van het parcours afgehaspeld.
Wie de laatste 2 jaar Gits gereden heeft zal duidelijk met me eens zijn dat dit een flinke sprong voorwaarts was qua parcours.De rest is altijd al in orde geweest (douches,bepijling,....)Blijkbaar zijn er wel nog wat scherpe kantjes en voor volgend jaar is beloofd dat deze zouden afgerond worden.Dus,dat belooft.
Mij al toch weer goed geamuseerd vandaag en dat is het voornaamste.
Volgend jaar zijn we er terug bij en ik kan misschien ook nog meededelen dat er in de zomer daar iets aan het broeden is in de streek.
Maar het is niet aan mij om hierover te beginnen.
Conclusie :
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Deze morgen Gits afgehaspeld. Serieus wat beter dan vorig jaar. Nog wat baanstukken, vooral in het begin (wel onderbroken door stapstenen) en in het midden, maar globaal toch geslaagd parcours. Goede keuze om wat meer 'heuveltjes' op te zoeken
en zo ook naar de Heihoek in Lichtervelde af te zakken. Jammer dat daar niet alles gebruikt werd wat voor handen lag, maar 't zou mss wat te veel op andere tochten geleken hebben. Wel jammer dat de bosdoorsteek geschrapt werd voor een stuk dat ook wel mooi was, maar waarvan ik twijfel of je daar wel mag rijden?
Soit, best leuke offroadstroken, o.a. naast spoorwegroute bij eerste bevooorrading, bos Ter Kerst bij Dominiek Savio, en de zuigende strook bergop nabij de splitsing die we twee keer mochten doen.
Ondanks de verschillende zwaardere stroken vond ik de wind in het eerste deel toch wel het zwaarst
. (totaal geen fan van).
Met de forumtrein gestart en zoals altijd er al snel af. Onderweg nog voorbijgevlamd door mijn vader die me eerst nog niet herkende - 't is van uw familie dat ge het moet hebben - en uiteindelijk bij twee 'clubgenoten' beland die ongeveer mijn tempo reden. Net ietsje te snel, maar net genoeg om hen te kunnen volgen en opnieuw een doel voor mijn ogen te hebben. Altijd handig. Alvast bedankt voor de compagnie hé.
De omkadering was goed, vooral bikewash, douches en parking. De bepijling was globaal goed, maar vertoonde toch wel menig schoonheidsfoutje (eerste offroadstrook en strook na bos Ter Kerst onduidelijk en op langere baanstukken in de omgeving Staden/Handzame toch wel pijltjes te kort - nu ja, ge kunt natuurlijk over alles zagen)
@Wakkere bakker, merci voor de extra bevoorrading.
Soit, best leuke offroadstroken, o.a. naast spoorwegroute bij eerste bevooorrading, bos Ter Kerst bij Dominiek Savio, en de zuigende strook bergop nabij de splitsing die we twee keer mochten doen.
Met de forumtrein gestart en zoals altijd er al snel af. Onderweg nog voorbijgevlamd door mijn vader die me eerst nog niet herkende - 't is van uw familie dat ge het moet hebben - en uiteindelijk bij twee 'clubgenoten' beland die ongeveer mijn tempo reden. Net ietsje te snel, maar net genoeg om hen te kunnen volgen en opnieuw een doel voor mijn ogen te hebben. Altijd handig. Alvast bedankt voor de compagnie hé.
De omkadering was goed, vooral bikewash, douches en parking. De bepijling was globaal goed, maar vertoonde toch wel menig schoonheidsfoutje (eerste offroadstrook en strook na bos Ter Kerst onduidelijk en op langere baanstukken in de omgeving Staden/Handzame toch wel pijltjes te kort - nu ja, ge kunt natuurlijk over alles zagen)
@Wakkere bakker, merci voor de extra bevoorrading.
- grote plateau
- Kerstman
Post by grote plateau »
Gisteren "kockske"
ne keer tegen mijne gilé
getrokken in Molecule en had misschien daardoor niet de goeie beentjes.(zou Nys dat gisteren ook ne keer gedaan hebben misschien?)
vanmorgen dus met de bende vertrokken voor.....de bevoorrading na 2.7km!!!!!! bij de wakkere bakker.Jenevers met toarte,mmmmmmmmmmm.
Dan terug verder naar de tweede bevoorrading bij Slijkske voor.....koffie en jenever met toarte,mmmmmmmmmm.
o ja,we hebben ook wel het sterk verbeterde parcours
gevolgd met de nodige "spijs-en drankverterende" stukken off-road.
De bevoorradingen links (rechts) laten liggen en gezamelijk het tempo toch een beetje op getrokken.
Nog ne gezelligen babbel achteraf en het mtb-jaar 2007 zit er voor mij wslijk op.(morgen ne keer gaan kijken naar de "grote" in Middelkerke)
misschien zondag nog eentje.
nog ne kjè bedankt W.B. en Slijkske voor de extra bevoorradingen!
@tobi:goe zorge dragen voor uw liefken hé.
vanmorgen dus met de bende vertrokken voor.....de bevoorrading na 2.7km!!!!!! bij de wakkere bakker.Jenevers met toarte,mmmmmmmmmmm.
Dan terug verder naar de tweede bevoorrading bij Slijkske voor.....koffie en jenever met toarte,mmmmmmmmmm.
o ja,we hebben ook wel het sterk verbeterde parcours
De bevoorradingen links (rechts) laten liggen en gezamelijk het tempo toch een beetje op getrokken.
Nog ne gezelligen babbel achteraf en het mtb-jaar 2007 zit er voor mij wslijk op.(morgen ne keer gaan kijken naar de "grote" in Middelkerke)
misschien zondag nog eentje.
nog ne kjè bedankt W.B. en Slijkske voor de extra bevoorradingen!
@tobi:goe zorge dragen voor uw liefken hé.
-
snelle.eddy
- Mountainbiker
Post by snelle.eddy »
Spark wrote:snelle.eddy wrote:De 15-jarigen AMG wrote: Da denk ik niet, er staan er vanaf Gits Platse denk ik.
Is dat jij dat ik tegengekomen ben gisteren op het parcour in hooglede tegen staden ?
da was waarschijnlijk ikke, we hebben elkaar gekruist? Jij schuddebolde van neen, waarschijnlijk zat je ergens verkeerd? kan het?
Ik zie er dan misschien wel geen 23 uit, maar toch meer dan 15 ook dacht ik
ja,ik kwamvan de andere richting,maar ik was gewoon een toertje aan het doen