Coastrace Oostduinkerke 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Na een winter hard werken konden we de beentjes aan een eerste test onderwerpen, de 4e strandrace van het Kustcriterium vond plaats in Oostduinkerke.
Een uitstekend gevoel in de opwarming werd verstoord door een lekke band, daarna me naar de start begeven alwaar we een 100meter moesten lopen vooraleer op de fiets te springen. Een dertigtal liep voor me, maar eens op de fiets zat ik meteen vooraan en na enkele km het eerste keerpunt, ik rijd bij de eersten het los zand in maar Massaer sprint snel af en ik bijgevolg ook. Dijk op en dus dadelijk weer dijk af waar ik maar net 2 anderen kan ontwijken. Nu begint de 10km lange strook tegenwind en vooraan rijd al een 20tal weg. Massaer zet zich heel even op kop van groep 2 maar kijkt snel om, ik spring dan maar alleen naar de kopgroep. Even later sluit iedereen weer aan terwijl ik opschuif in de groep. Ik volg Hertsens in al z'n doen en laten en blijf bijna voortdurend in de top10, tot ik op een golfbreker een duw krijg en tegen de vlakte ga, het begin van een straf verhaal.
De voorband gaat lek en met een bommetje komt hij weer op druk terwijl ik nog net bij groep 2 kan aanpikken. Even later is plots weer alle wind eruit en ik snel nog naar de kop om wat meters te winnen, 2e bommetje erop en nu blijft hij hard, in groep 3 vind ik een beer die mee kan aansluiten bij de uitloop van groep 2. Alles gaat goed en na enkele km lopen we de dijk op, plots weer lek vooraan! Ik steek dan maar een binnenband en kan een pomp gebruiken van een toeschouwer (had geen 3e bommetje bij :), evenwel zonder resultaat. Ik wandel doelloos verder en zie plots een geparkeerde fiets met pomp, maar die leek ook niet te werken. Dan maar door de lokale winkelstraat van Koksijde en bij een gocartshop een nieuwe binnenband gekocht zodat ik de tocht kon vervolgen. Eens weer op het parcours zijn we een kwartier later en pas na enkele km haal ik een aspirantje in, ik moest echt wel bij de laatsten rijden!
De wedstrijd toch maar vervolgd en er een doorgedreven training van gemaakt al was de 10km windop wel hard. De voldoening evenwel om tegelijk een groep van 50 in te halen maakt veel goed :) Op een of andere manier ben ik nog tiende belofte geworden, hetgeen normaal een overwinning had kunnen zijn. Erg jammer van alle tegenslag maar de test is evenwel geslaagd, ik zit mooi op schema en zaterdag in Knokke neem ik mooi revanche !
Een uitstekend gevoel in de opwarming werd verstoord door een lekke band, daarna me naar de start begeven alwaar we een 100meter moesten lopen vooraleer op de fiets te springen. Een dertigtal liep voor me, maar eens op de fiets zat ik meteen vooraan en na enkele km het eerste keerpunt, ik rijd bij de eersten het los zand in maar Massaer sprint snel af en ik bijgevolg ook. Dijk op en dus dadelijk weer dijk af waar ik maar net 2 anderen kan ontwijken. Nu begint de 10km lange strook tegenwind en vooraan rijd al een 20tal weg. Massaer zet zich heel even op kop van groep 2 maar kijkt snel om, ik spring dan maar alleen naar de kopgroep. Even later sluit iedereen weer aan terwijl ik opschuif in de groep. Ik volg Hertsens in al z'n doen en laten en blijf bijna voortdurend in de top10, tot ik op een golfbreker een duw krijg en tegen de vlakte ga, het begin van een straf verhaal.
De voorband gaat lek en met een bommetje komt hij weer op druk terwijl ik nog net bij groep 2 kan aanpikken. Even later is plots weer alle wind eruit en ik snel nog naar de kop om wat meters te winnen, 2e bommetje erop en nu blijft hij hard, in groep 3 vind ik een beer die mee kan aansluiten bij de uitloop van groep 2. Alles gaat goed en na enkele km lopen we de dijk op, plots weer lek vooraan! Ik steek dan maar een binnenband en kan een pomp gebruiken van een toeschouwer (had geen 3e bommetje bij :), evenwel zonder resultaat. Ik wandel doelloos verder en zie plots een geparkeerde fiets met pomp, maar die leek ook niet te werken. Dan maar door de lokale winkelstraat van Koksijde en bij een gocartshop een nieuwe binnenband gekocht zodat ik de tocht kon vervolgen. Eens weer op het parcours zijn we een kwartier later en pas na enkele km haal ik een aspirantje in, ik moest echt wel bij de laatsten rijden!
De wedstrijd toch maar vervolgd en er een doorgedreven training van gemaakt al was de 10km windop wel hard. De voldoening evenwel om tegelijk een groep van 50 in te halen maakt veel goed :) Op een of andere manier ben ik nog tiende belofte geworden, hetgeen normaal een overwinning had kunnen zijn. Erg jammer van alle tegenslag maar de test is evenwel geslaagd, ik zit mooi op schema en zaterdag in Knokke neem ik mooi revanche !
- robin
- Mountainbiker
kheb je zien staan langs de kant,je bent dan aangepikt in mijn groep,spijtige zaakviperke wrote:Na een winter hard werken konden we de beentjes aan een eerste test onderwerpen, de 4e strandrace van het Kustcriterium vond plaats in Oostduinkerke.
- aj kwak
- Mountainbiker
Ik denk ook niet dat Jelle Hanseeuw met opzet verkeerd gereden is!yipman wrote: - diegene die verkeerd reden , kunnen hier zeker niets aan doen enkel de organisatie is hiervoor verantwoordelijk
- wat is de uitslag waard ? wie heeft de volle afstand gereden
Daarnaast heeft hij duidelijk niet mee willen sprinten. En gaat hij niet zijn prijzengeld afhalen.
Er was geen controlemat aanwezig, richting nieuwpoort. Dit is ook de verantwoordelijkheid van de organisatie, zij beslissen nog altijd hoeveel keer en waar gecontroleerd moet worden.
Jelle Hanseeuw disqualificieren is een optie, maar moet hij dan 'boeten' omdat de organisatie niet inorde was?
Met een 4e plaats verliest hij 75punten...
Als Nico nogmaals kan winnen en Kevin 2des wordt in knokke, dan kan Nico de val van middelkerke rechtzetten door een eindoverwinning.
Gelieve dit niet te doen. Anders mogen alle beachrace-liefhebber 25euro betalen in het vervolg.xyz wrote: Kustcriteriums verder fusioneren, onder 1 grote organisator met professioneel gestelde middelen, en zulke wantoestanden voorgoed de wereld uithelpen.
Zijn er mensen die pijltjes gezien hebben op het parcours?
Last edited by aj kwak on Mon 25 Feb 2008 20:55, edited 1 time in total.
Gelieve dit niet te doen. Anders mogen alle beachrace-liefhebber 25euro betalen in het vervolg.yipman wrote: Kustcriteriums verder fusioneren, onder 1 grote organisator met professioneel gestelde middelen, en zulke wantoestanden voorgoed de wereld uithelpen.
Hmm, dit is niet echt mijn quote
Nee, wat ik bedoelde is dat dergelijke organisatie best op poten gezet wordt door het gemeentebestuur of toch in verregaande samenwerking met deze (voor de nodige vergunningen, seingevers ,politie etc).
zie Knokke-Heist, De Panne .. en als ik me niet vergis ook Blankenberge. Van de andere Den Haan en oostende ben ik niet op zo goed op de hoogte maar heb hier niet echt veel negatieve kritiek gelezen dus zak ook wel oke zijn .
- aj kwak
- Mountainbiker
Sorry, was idd niet van u.yipman wrote:Gelieve dit niet te doen. Anders mogen alle beachrace-liefhebber 25euro betalen in het vervolg.xyz wrote: Kustcriteriums verder fusioneren, onder 1 grote organisator met professioneel gestelde middelen, en zulke wantoestanden voorgoed de wereld uithelpen.
Hmm, dit is niet echt mijn quotemaar van iemand anders
Nee, wat ik bedoelde is dat dergelijke organisatie best op poten gezet wordt door het gemeentebestuur of toch in verregaande samenwerking met deze (voor de nodige vergunningen, seingevers ,politie etc).
zie Knokke-Heist, De Panne .. en als ik me niet vergis ook Blankenberge. Van de andere Den Haan en oostende ben ik niet op zo goed op de hoogte maar heb hier niet echt veel negatieve kritiek gelezen dus zak ook wel oke zijn .
Maar... ik denk dat deze organisatie(allé organisator) toch iets met de gemeente te maken heeft.
Want de meerderheid van de medewerkers waren mannen van de gemeente. En uit eigen ondervinding, weet ik dat een schepencollega je niet zomaar 10 man op zondag ter beschikking stelt... (zondagsuren)
Ik vermoed dat je met de 13 euro inschrijvingsgeld in Knokke bvb en het aantal deelnemers (momenteel 763 als ik mij niet vergis ) niet aan de kosten uitkomt - ik vermoed dat reeds een groot gedeelte naar de verzekering gaat voor eventuele ongevallen - de kleine onkosten vergoeding voor de medewerkers en neem van mij aan als je iedereen meetelt (seingevers,inschrijvingen) het zijn er een pak - manuren van de politie - materiaal (nadar , afspuitinstallatie)
maar toegegeven 13 euro is een pak geld om deel te nemen en schrikt nu reeds heel wat mensen af - zonder goede sponsors en het gratis ter beschikking stellen van materiaal enz via het gemeentebestuur die dergelijke evenementen ziet als een promotie voor de gemeente , kom je er niet
maar toegegeven 13 euro is een pak geld om deel te nemen en schrikt nu reeds heel wat mensen af - zonder goede sponsors en het gratis ter beschikking stellen van materiaal enz via het gemeentebestuur die dergelijke evenementen ziet als een promotie voor de gemeente , kom je er niet
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
yipman wrote:Gelieve dit niet te doen. Anders mogen alle beachrace-liefhebber 25euro betalen in het vervolg.yipman wrote: Kustcriteriums verder fusioneren, onder 1 grote organisator met professioneel gestelde middelen, en zulke wantoestanden voorgoed de wereld uithelpen.
Hmm, dit is niet echt mijn quotemaar van iemand anders
dan denk ik dat er niet veel meer komen voor 25e te betalen. En ze beseffen dat wel.
Het feit dat de andere georganiseerde beachraces wel vrij vlot tot heel goed liepen, zegt genoeg over communicatie en organisatiebeleid.
Te Oostduinkerke lijkt men meer naar een glazen bol te hebben gekeken en hopen dat het goed gaat, dan daadwerkelijk de veiligheid en goedwerkende organisatie voorop te stellen.
Op dit niveau en met zulke mentaliteit, had men beter een bieravond georganiseerd
misschien hard verdict, maar de geplaatste kritiek van diverse deelnemers zegt genoeg... nog gezwegen wat er verder over gezegd word.
en zoals iemand al eerder vermelde, is het voor de andere organisatoren totaal niet interessant dat er met een cowboy mentaliteit wat op poten word gezet op poen te pakken.
elke organisatie mag wat verdienen, maar de anderen hebben het tot nu toe verdiend met ervoor te werken en een goed beleid te voeren.
Daar kunnen ze nog heel wat van leren.
- Superkrisser
- Mountainbiker
Post by Superkrisser »
De schade die door deze organisator is gemaakt, is onomkeerbaar. Of ze de uitslag nu wel of niet laten meetellen, er worden altijd mensen benadeeld. Ik hoop persoonlijk dat de uitslag wél meetelt. Ik zou dankzij mijn prestatie van Oostduinkerke opschuiven in het klassement van de zevende naar de vierde of zelfs derde plaats.
Wat Jelle heeft gedaan, is nooit goed te keuren. Hij reed samen met Chico verkeerd en moest dus ook samen achtervolgen, maar werd er door Chico afgereden (samen met enkele anderen die wat later wél zijn teruggekeerd). Dus dan heeft hij maar een binnenweg genomen... [-X Je moest de reactie van Chico eens horen toen hij Hanseeuw in de kopgroep zag. Hij had hem er net afgereden... Natuurlijk had dit nooit gebeurd tijdens een deftige organisatie.
Toch nog even melden dat de grote kopgroep het tempo bewust heeft stilgelegd om iedereen de kans te geven terug te keren en om onveilige situaties met passanten uit te sluiten. Iets voor de finish zijn we terug beginnen koersen.
Eigenlijk zou de bond organisatoren normen moeten opleggen en die ook controleren. Strandraces hebben andere regels nodig dan gewone wedstrijden, dat is duidelijk. Het is reeds bij meerdere strandraces gebleken dat een duidelijke routeaanduiding superbelangrijk is, met seingevers aan de gevaarlijke plaatsen en de keerpunten. Voor de bedragen van +15 Euro die wij betalen voor deze evenementen, moet dit toch kunnen he!
Hopelijk kunnen onze vrienden van Wiederschgevieren (ze zijn enkele jaren geleden afgesplitst van de huidige organisator Neverest) de organisatie van Oostduinkerke overnemen volgend jaar, met dezelfde organisator zien velen het niet meer zitten deel te nemen.
Bon, hopelijk heb ik nu deze nare ervaring van me afgeschreven! Ik kreeg het vandaag echt niet uit mijn kopke...
Wat Jelle heeft gedaan, is nooit goed te keuren. Hij reed samen met Chico verkeerd en moest dus ook samen achtervolgen, maar werd er door Chico afgereden (samen met enkele anderen die wat later wél zijn teruggekeerd). Dus dan heeft hij maar een binnenweg genomen... [-X Je moest de reactie van Chico eens horen toen hij Hanseeuw in de kopgroep zag. Hij had hem er net afgereden... Natuurlijk had dit nooit gebeurd tijdens een deftige organisatie.
Toch nog even melden dat de grote kopgroep het tempo bewust heeft stilgelegd om iedereen de kans te geven terug te keren en om onveilige situaties met passanten uit te sluiten. Iets voor de finish zijn we terug beginnen koersen.
Eigenlijk zou de bond organisatoren normen moeten opleggen en die ook controleren. Strandraces hebben andere regels nodig dan gewone wedstrijden, dat is duidelijk. Het is reeds bij meerdere strandraces gebleken dat een duidelijke routeaanduiding superbelangrijk is, met seingevers aan de gevaarlijke plaatsen en de keerpunten. Voor de bedragen van +15 Euro die wij betalen voor deze evenementen, moet dit toch kunnen he!
Hopelijk kunnen onze vrienden van Wiederschgevieren (ze zijn enkele jaren geleden afgesplitst van de huidige organisator Neverest) de organisatie van Oostduinkerke overnemen volgend jaar, met dezelfde organisator zien velen het niet meer zitten deel te nemen.
Bon, hopelijk heb ik nu deze nare ervaring van me afgeschreven! Ik kreeg het vandaag echt niet uit mijn kopke...
- kristofbomans
- Mountainbiker
Post by kristofbomans »
Ik kan alleen maar beamen wat hier allemaal gezegd is.
In de eerste zandstrook na het keerpunt draai ik als 6de op en bij het verkeerd rijden volg ik de verkeerden, waardoor ik de aansluiting met de kopgroep mis. Samen met Geoffrey Maes en Nick Daems nog zitten vlammen om terug te geraken, maar we strandden op 30m van de kopgroep.
Je kan hier inderdaad heel lastig van worden!!!
Ik kan het ook goed vinden in de mening van Kris Hertsens.
Denk ook niet dat Jelle Hanseeuw hier schuldig is.
Seingevers horen daar om 10u te staan.
Misschien zelfs al vroeger bij verkenning van het parcours.
Negatief: seingevers en gevaarlijk keerpunt op het strand.
Positief: prijsuitreiking was eens op tijd.
Ik twijfel om nog mee te doen in Oostduinkerke. Misschien volgend jaar het parcours eens op de site zetten. Misschien ook wat vroeger aan de inschrijvingen beginnen. Dat was eigenlijk al een teken aan de wand, dat zo laat werd begonnen met inschrijvingen.
Groeten,
Kristof Bomans
In de eerste zandstrook na het keerpunt draai ik als 6de op en bij het verkeerd rijden volg ik de verkeerden, waardoor ik de aansluiting met de kopgroep mis. Samen met Geoffrey Maes en Nick Daems nog zitten vlammen om terug te geraken, maar we strandden op 30m van de kopgroep.
Je kan hier inderdaad heel lastig van worden!!!
Ik kan het ook goed vinden in de mening van Kris Hertsens.
Denk ook niet dat Jelle Hanseeuw hier schuldig is.
Seingevers horen daar om 10u te staan.
Misschien zelfs al vroeger bij verkenning van het parcours.
Negatief: seingevers en gevaarlijk keerpunt op het strand.
Positief: prijsuitreiking was eens op tijd.
Ik twijfel om nog mee te doen in Oostduinkerke. Misschien volgend jaar het parcours eens op de site zetten. Misschien ook wat vroeger aan de inschrijvingen beginnen. Dat was eigenlijk al een teken aan de wand, dat zo laat werd begonnen met inschrijvingen.
Groeten,
Kristof Bomans
- kristofbomans
- Mountainbiker
Post by kristofbomans »
btw
ik eindigde vorig jaar 5de in deze strandrace en kreeg nummer 79 toebedeeld. Ik ben nog moeten gaan bedelen om in startbox 1 te mogen gaan staan. Is wel allemaal rechtgezet, maar .... ook weer een teken aan de wand...
ik eindigde vorig jaar 5de in deze strandrace en kreeg nummer 79 toebedeeld. Ik ben nog moeten gaan bedelen om in startbox 1 te mogen gaan staan. Is wel allemaal rechtgezet, maar .... ook weer een teken aan de wand...