18/11/07 De Panne Beach Endurance

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Ing.Speci
Mountainbiker

Post by Ing.Speci »

Ik heb goe gereden, ik ben content, en we stonden dicht geparkeerd, allemaal in orde!
Ik heb iets gehoord van 170, maar ik weet het eigenlijk niet zeker!
Kvond wel da ze meer matten mogen letten, zeuren was gemakkelijk, moja, wie doet er dat é :)
Ik weet wel nie hoe ze die gedubbelden de race ebben laten uitrijden, niet denk ik!
Tot in Oostende!
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

zaskar72 wrote:
SNO wrote:@zaskar72: nog steeds niet in orde dan!? :-?
Neen :(
Ik ga eind dec langs bij de Dr. van Kim Gevaert die zou mij kunnen oplappen en dan weer trainen om 17feb te halen...
Het is de Achillespees die tegenwerkt. Zelfs met de auto rijden doet pijn. En komt er nog bij dat ik deze week ziek was... ik voel me echt leeg en ben ook 3kg afgevallen...Man Man Man miserie, miserie, miserie

Alle tips welkom !! Zowel qua voeding,training als metaal [-o<
Zaskar jongen, u soigneren hé. De bloemen liggen klaar in Blankenberge voor jou.
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

Veel ellende gezien bij anderen. Ongelooflijk wat bepaalden "maar" aanhadden. :-? :(
Continu onderkoelde mensen gezien. :cry:

Ikzelf had een rampzalige start. :cry: 5 minuten voor 12u was ik alle overbodige kledij aan het afdoen en aan het doorgeven aan mijn zoon, toen de massa in beweging kwam. De start was gegeven. Geen schot of niks gehoord. #-o :evil:
Met een vest te veel aan, mijn drinkpulle in de handen van mijne zoon, vertrokken met de ganse meute.
Ik was totaal de kluts kwijt (moest je hem vinden, gelieve terug te geven). [-o<
Bij doorkomst aan de aankomst dan maar van kledij ontdaan en gedronken. Dan begon mijne diesel op gang te komen. :bounce:
Een redelijke 1e volle ronde en een, al zeg ik het zelf, super laatste ronde. :bounce:

Mij geamuseerd met te tellen hoeveel ik er voorbij stak, en 't waren er 126.
Maar mijne start + de hoge snelheid de eerste 5 kilomers zijn dooddoeners voor mij. :evil: :cry:
Mijn 47 lentes zijn herfst geworden. :evil:
Doch 1 ronde erbij was geen probleem geweest. Kwestie dat ge als kustboy toch beter weet hebt van de "barre" omstandigheden. :wink:
Vroeger was hier al eens een discussie over het voordeel om beter te kunnen "het strand lezen".
De Panne bevestigd zeker het standpunt van diegene die daar van overtuigd waren.
Ik heb meermaals "mijn"peletonneke moeten van koers laten veranderen: te lang in natte rijden maar vooral slechte keuzes van de zandstroken.

We waren erbij en 't was tof. =D>

Super van de "Chico" toch zulle. Hij is niet meer van de jongste springers en dan toch zulk machtsvertoon. =D> =D> =D>
Allé tot in Oostende dan maar en, zal het maar nog een keer zeggen:
"Allen welkom te Blankenberge voor de 1e Strandrace op 17 februari 2008."De inschrijvingen lopen super, enkel jij ontbreekt misschien nog.
De Pier is vermaakt, en verwacht julie. :bounce: :bounce:
2leggedfreak
Mountainbiker

Post by 2leggedfreak »

vandaag mijn eerste strandrace-ke, wa is me da?
eerst passeert er een ventje met een bord waarop te lezen staat start nog 10min en den volgende minuut zijn we plots weg.
dus start wat gemist en die is o zo belangrijk want er was plots een breuk en zat zonder te willen al na km of 2 in tweede peloton en van 2 naar 1 spreken, alleen, da kanne kikke nie!
dan toch de moed nie verliezen en langzaam aan groepjes oppikken en de eerst ronde verliep 'rustig' maar dan 2 maal over de kop in het strand, waarom remmen er toch zoveel als ze zien dat we een stuk mul zand doormoeten na een kleine afdaling waar toch wa snelheid te rapen valt om er in één trok door te sleuren? 2 maal iemand die stilvalt juist niet valt en dan van fiets stap, ikke volle sploef komen afgereden, kaboem over den kop. na laaste keer keerpunt koksijde op den asfalt kettingbreuk! niemand gevonden om me te helpen en op de koop toe bleek dat ik een leegloper had vooraan.
een eerste keer om te vergeten maar Oostende we komer er toch aan.
en die eerste mannen, die vlammen toch, nie geweune!
Sidi
Mountainbiker

Post by Sidi »

dinges wrote:eerst passeert er een ventje met een bord waarop te lezen staat start nog 10min en den volgende minuut zijn we plots weg.
het was een bordje met 5 minuten erop, en daarna duurde het toch nog iets langer als 1 minuut :-)
biker85
Mountainbiker

Post by biker85 »

Berckmans echt wel te sterk voor de concurrentie. De enige die in zijn spoor kon blijven was Andy Capelle, de anderen waren na de eerste ronde al uitgeteld.

Fotoreeksje gemaakt .....
http://www.pbase.com/mxworld/image/89137477
Last edited by biker85 on Sun 18 Nov 2007 23:13, edited 1 time in total.
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Sidi wrote:
dinges wrote:eerst passeert er een ventje met een bord waarop te lezen staat start nog 10min en den volgende minuut zijn we plots weg.
het was een bordje met 5 minuten erop, en daarna duurde het toch nog iets langer als 1 minuut :-)
Ik was 5 voor 12 ter plaatse en de hele meute was al weg. Ze zijn dus toch iets te vroeg vertrokken. Er stonden toen al twee man een nieuw bandje te steken. Van een pechstart gesproken.
tonyd
Mountainbiker

Post by tonyd »

Ja, 't was voor de meesten een mooie race en voor mij als medewerker ook tot... we na het opruimen van het strand terug aan de sportzaal kwamen en daar bleek dat mijn fiets verdwenen was. Deze morgen vlug toegekomen om direkt te vertrekken naar het strand om de boel op te zetten. Fiets werd slotvast (geen k***tslot) achtergelaten aan de ingang en vastgemaakt aan de vuilbak rechts van de ingang. Toen ik terugkwam, dag fiets, dag slot.... :( :evil: :evil: :evil: :( :evil: Het betreft een Scott Yecora, LX afmontage ( 3mnd oud ), Cross ride wielen (2 mnd oud ) Nobby Nics, zwart-grijs met een geel streepje. Deze fiets is al enkele jaren oud maar heb ik steeds goed onderhouden en lichtjes opgewaardeerd. Hij zat mij als gegoten en ik kan zeggen dat ik ondertussen wel al krampen aan de buik heb van kolère gdme !!!! :evil: Indien er iemand tips heeft, gelieve mij in te lichten. Alvast bedankt, Tonyd 0486/30.98.46
turbomugge
Mountainbiker
Location: pro winner carbon,bh racemachine en xcluziv dirt cx monster...

Post by turbomugge »

zijn alle uitslagen al bekend en het juiste aantal deelnemers?
ik ben binnen gekomen op 2u30 min,voor mijn eerste deelname geen slechte uitslag denk ik,was wel zwaar afzien maar ik zal er de volgende editie zeeeeeeeeeeker terug bij zijn.... 8)
modderduivel
Mountainbiker

Post by modderduivel »

ikstond aan de start naast 2 mannen die ook nog snel een ander bandje stonden te steken. ik zeg nog tegen die mannen dat ze nog 5min tijd hadden en dus net op tijd gingen klaar zijn. ik had het nog maar net gezegd en iedereen vertrok.

was helemaal vanachter gestart en dacht rustig te vertrekken, maar toen we de eerste maal de dijk opdraaiden was ik toch al redelijk diep geweest. heb constant groepjes voorbijgereden en da geeft wel moral natuurlijk. het zand bergaf was nogal redelijk te doen vond ik, heb bijna altijd kunnen rijden. laatste halve ronde nog eens de gas volledig open gedraaid en nog een hele hoop voorbijgereden. ben aangekomen in 2u34 maar heb helemaal geen idee op welke plaats, hoop da ik nog in de eerste helft van de uitslag zit. ben dik tevreden want heb dit jaar nog ni veel op mijne fiets kunnen zitten.volgend jaar kom ik zeker terug maar dan hopelijk een beetje meer in form dan nu.

onderweg ni zo veel kou gehad eigenlijk, maar eens aangekomen leek het wel dat mijn voeten en onderbenen bevroren waren.

hard afgezien vandaag, maar daar doen we het toch voor he.
Post Reply