22-23/09/07 Ingelmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Speleers
Mountainbiker

Post by Speleers »

Zeer mooie tocht! Met prachtige stroken off-road!

Heb onderweg mijn kilometriek verloren :cry: :cry: :cry:. Heeft iemand die soms gezien? Die moet ergens tussen dat prachtige bos en Emelgem van mijn fiets gevallen zijn. Als iemand hem gevonden heeft, kun je mij dit dan weten te zeggen?
bqn
Mountainbiker

Post by bqn »

Zeer schone tocht, perfecte afwisseling baan - veld!
Bravo aan de organisatie =D>

(PS: mochten mss hier en daar wat waarschuwingsborden aangebracht worden)
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

De 3 hoogtepunten: crossparcours - ooiegem bos - klein zwitserland

=D> =D> =D>

De rest was redelijk veel asfalt en boereslagen. Bon dit werd voorspeld en ergerde mij niet echt.
Enige wat ze voor mij part eruit mogen laten zijn die smalle geulen int lang gras met langs de ene kant verlaagde dijk/akker en andere kant prikkeldraad. [-X

:wink:
Parcours lag er zeer snel bij waardoor de 3 hoogtepunten zeer :drunk: :drunk: waren. Ideaal om de techniek wat bij te schaven wanneer er geen voorliggers zijn.
Dit is echt een voordeel om pas na de middag te starten.

Kortom: zeer leuke namiddag met nadien een goeie blonde.
Op naar 22okt voor nog beter :wink:

Stats: 62.8km (2h28mins)
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

=D> =D> =D> =D> voor de organisatie.
Alles was heel goed.
Volgens mij hebben ze 20% vooruitgang geboekt op hun parcours (off-road) tov vorig jaar.Ik stond bij momenten er echt versteld van. =D> =D>.
Volgend jaar ga ik zeker terug van de partij zijn.

Chapeau aan de organisatie en hopelijk volgend jaar terug van dat.

Mijn bericht lijkt misschien wat kort deze keer,maar ik moet nog naar een feestje.Wou dit toch graag nog eens vermelden als info voor de bikers die morgen rijden.
Last edited by veeteeteetje on Sat 22 Sep 2007 18:34, edited 1 time in total.
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Vanmorgen samen met Klein Plateautje naar "Soentjes" afgezakt voor een verkenningske op de 60km,samen met Traxer.

't Was weer een leuke tocht in eigen streek,die voor mij géén geheime plekjes meer heeft.
Ons samen heel goed geamuseerd ,vooral op 't crossparcours(die we enkele keren naeen gedaan hebben :oops: ) en Ooigembos(die we wat uitgelengd hebben :oops: ).

Na de leuke rit nog het nodige vocht :drunk: tot ons genomen om in de namiddag paraat te staan met het tweede deel van de forumtrein #-o (VTTtje,Hanzi,Lichterveldenaere,Tobi,)en den tour nog ne keer af te haspelen, maar aan de extra bevoorrading wijselijk besloten thuis te blijven.(135km mtb is wel genoeg =P~ met het zware ritje morgen in het vooruitzicht)

Soentjes bende:proficiat en tut naeste jaere é!!!! =D> =D> =D>

ps:mijn gras is toch nog af gereden. :wink:
luckyluc
Mountainbiker

ingelmunster

Post by luckyluc »

liggen die mooie stroken ook op de 40 km. moet voor de middag weer thuis zijn.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Deze middag de TT Ingelmunster afgehaspeld. De organisatie verdient zeker een grote =D> voor deze editie. Vorig jaar was hij wel goed, maar nu was het een tocht in de betere klasse. Er waren vooral in het middengedeelte nog wel wat langere roadstroken, maar dat is nu eenmaal onvermijdbaar, zeker in midden-West-Vlaanderen. Er waren niettemin veel mooie boerenslagen en andere offroadstroken die elkaar opvolgden. Alles lag er relatief heel droog bij en dus wel zeer vlot berijdbaar.

Het eerste gedeelte is vnl. boerenslagen. De hoogtepunten liggen in het tweede gedeelte en eigenlijk vooral op de 60: het (volledige) crossparcours én een zeer uitgebreide doortocht in Ooigem (vergelijkbaar met die uit de zomertocht van de Brigandbikers). Op het einde nog de Mandeloevers en Klein Zwitserland. In combinatie met het mooie weer een zeer aangename tocht. Verder verdient de organisatie nog een speciale vermelding voor hun zeer goede bepijling! De kalk in het crossparcours en de bossen waren duidelijk en gemakkelijk. =D> =D> Deze tocht mag zich nu ook op gelijke hoogte stellen met de andere tochten uit de streek.

De tocht samen gestart met HanZi, GP, VTT'tje en Tobi. De anderen waren al gestart. Met het oog op de extra bevoorrading blijven aanklampen. Nog eens bedankt aan GP en KP! =D>
Verder eindelijk de rentrée van Dark Dingo mogen meemaken. :-D Welkom terug en hopelijk nu voor een langere blessurevrije periode!!!

Tot slot tijdens deze tocht toch enkele keren ervaren dat de mensen van langsom meer onverdraagzaam zijn. :evil: Een wielertoerist kafferde ons uit omdat we met twee naast elkaar reden en hij ietsje moest vertragen om ons te kunnen passeren. Op het einde een automobilist die ons verweet een eenrichtingsbaan te nemen (fietsers twee richtingen hé). KP mocht in de heen- en terugstrook dan weer de volle laag van een rechtsrijder ondergaan. 't was daar links rijden hé!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Re: ingelmunster

Post by Lichterveldenaere »

luckyluc wrote:liggen die mooie stroken ook op de 40 km. moet voor de middag weer thuis zijn.
Ooigem bos en het crossparcours liggen op de 60 (relatief kort na de splitsing).
Horsepower
Mountainbiker

Post by Horsepower »

Vannamiddag ook deze tocht gereden.

Toch een vraagje : klein zwitserland (of kasteelbos), waar was dat eigenlijk ? was dit het gedeelte na de waterzuivering toen we rechts van de Mandel het bos indoken ?
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Horsepower wrote:Vannamiddag ook deze tocht gereden.

Toch een vraagje : klein zwitserland (of kasteelbos), waar was dat eigenlijk ? was dit het gedeelte na de waterzuivering toen we rechts van de Mandel het bos indoken ?
Yep, dat is het. Dit is deel van het bos bij het kasteel van Ingelmunster, nu ondertussen eigendom van de plaatselijke brouwer, die vreemd genoeg Kasteelbier maakt!!! #-o #-o #-o

Trouwens, het is rechts van het kanaal, de Mandel is waar je langs rijdt achter de waterzuivering.
Last edited by Moustache on Sat 22 Sep 2007 20:07, edited 1 time in total.
Post Reply