1. teveel Vlaamsche Leeuw-bierkes gedronken in het jeugdhuis
2. een platte autobatterij
3. een platte achterband (fiets)
4. geen remmen meer achteraan (gezien bij het vervangen van de band.
Dit was toch een beetje teveel overmacht !! Staat wel al genoteerd voor volgend jaar !!!
gisteren dus met een horde forumbikers gestart, maar naar goeie gewoonte bleven daarvan na een kwartier slechts een handvol over. Een andere goeie gewoonte was vallen als filiberke meerijdt (anders gebeurd dat nooit ), deze keer vlak voor het oprijden van de terreinen van verhelst. Aansluitend hierop de eerste "boszone" van enkele km (al naargelang je biste, triste ), mooi aangelegd, en gelukkig gingen mijn voorliggers telkens uit eigen initiatief opzij. Na onze bisronde kwamen we in het wiel van bbq die duidelijk nog wat fietsgevoel miste. Een opeenvolging van privestukken volgde, en op één van deze stukken dacht ik al dat gp de forcing zou voeren, en ben ik in het wiel, niet aan het zadel . meegeschoven. Voor zover de toertocht met de forumbikers: de rest van de tocht heb ik in het gezelschap van gp afgelegd. Uitschieters die nog volgden waren het parcourske na de grondwerker, en de nu al beruchte hobbelweide (2x). Na de rit nog een gezellig onderonsje met drank en spijs gehouden waarna we naar huis trokken.
Deze tocht is speciaal te noemen door de ongelooflijk vele privestukken door land en veld, die bijna altijd zwaarlopend zijn. Dit getuigt van een enorme inzet vanwege de inrichters om in een weinig aantrekkelijke streek toch een toertocht op poten te zetten die door iedereen fel gesmaakt wordt, vooral gelet op de streek.
Enkel de splitsingen waren niet altijd even duidelijk aangegeven.
Hopelijk blijft het ieder jaar droog in de weken voor deze tocht, want anders zouden we wel eens taferelen kunnen meemaken zoals in aarsele: veel te zwaar om nog aangenaam te zijn.
Bedankt allemaal om te komen en voor de overwegend positieve commentaar. Dit was onze 2de organisatie en er moet dus nog wat leergeld betaald worden (zoals de borden van de splitsing) Mijn verontschuldegingen voor het feit dat de km van de kleine tocht niet klopten, dit kwam in de eerste plaats door enkele last minute weizigingen aan het parcours. Maar dat is geen excuus.
Wij zijn hier al mee bezig van in Januari en het doet ons dan ook plezier dat ons werk grotendeels op prijs gesteld wordt.
Onze zwartrijderscontrole heeft 1 persoon onderschept die weigerde te betalen en die bijgevolg van het parcours gestuurd is om vervolgens nog op verschillende plaatsen opgemerkt te worden. Shame on you
Wat die prikkeldraad betreft kan ik er eigenlijk niet bij hoe het kan dat die daar blijven liggen is, wij (ikzelf en nog 4 man) hebben s'morgens om 6u00 de toch nog eens voorgereden en alle draden die nog niet open waren open gelegt. We moeten er dus ergens eentje gemist hebben, onze verontschuldigingen daarvoor.
Wat het parcours betreft, we moeten roeien met de riemen die we hebben en ik denk dat we er toch een knappe tocht van gemaakt hebben. We hebben ondertussen alweer een paar nieuwe stukken op het oog voor volgend jaar.
De foto's komen on-line zodra ik ze allemaal heb en voldoende webspace heb laten vinden (wan daar ken ik zelf de b*llen van )
Tot slot wil ik alle 546 deelnemers!!!!! (vorig jaar hadden we er 268!) bedanken voor hun deelname aan deze 2de editie van onze tocht en wij hopen jullie volgend jaar opnieuw te mogen verwelkomen. In tussentijd nodigen wij jullie maar al te graag uit op de volgende BEL-tochten.
Met name: - 21 oktober Oostrozebeke (bij Veeteeteetje)
- 27 Oktober Waregem
- 28 Oktober Middelkerke (bij leffingenoartje)
Prachtige VTT : een nooit gezien aantal privéstukken , zeer hoog percentage off-road , zeer goede bepijling & bevoorrading
Proficiat aan de organisatie
Kenny en co. :Reken 't er maar op dat we er volgend jaar opnieuw zullen bij zijn.
Een parcourke naar mijn hand(benen) waar de macht ook een beetje meespeelt en het treintje ne keer goed gerokken kan worden.....
Kenny en pa;als jullie nu alle stukken land nog moeten gaan "scharren" waar de boerkes een strook hebben laten "vaag" liggen ,dan zullen jullie weten wat gedaan deze week.
Vandaag waren we in totaal met 12 choufkes aanwezig op deze geslaagde Bel-tocht
Perfect uitgepijld en de Bel lintjes zijn toch een verrijking voor de Bel organisaties bedankt aan Bartje van de grachtcrossers daarvoor .
Zeer mooi uitgebouwd parcours met nu en dan een technisch stukje .
Perfecte bevoorradingen , een goed gedacht om een dames toilet te plaatsen aan de bevoorrading
Juist het stuk dat we 2 maal moesten doen net voor en na de 2 debevoorrading was toch boenken
Oudenburg zeker tot volgend jaar en doe zo voort
Het Bel pilsje mocht er ook zijn want sommigen choufkes begonnen toch wat raar te doen
Op naar een volgend Beltocht en natuurlijk de andere toertochten niet overslaan.