30/06/07 Veldegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
vuul vintje
Mountainbiker
Location: één in bruikleen van 't vrouwtje enne een Scott Genius 20

Post by vuul vintje »

Ziezo, mijn zaterdagritje zit er weer op, inderdaad een aanrader =D> =D>
Goede bepijling, veel off-road, enkele pittige single tracks, veel bos (vooral dat draai en keerwerk in één bepaald bosje was heel amusant! ) en vooral de weergoden waren met ons!!!
Kortom, ééntje om te onthouden.... :-D
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

mooie tocht, maar toch krijg ik hier steeds de indruk dat het van bos naar bos is, met veel weg er tussen...

De stukken bos waren mooi en goed uitgepijld. De bevoorradingen waren ook voldoende en goed.

Samen met Kommil Foo, Kjell, Moustache, Q-Bix en Pro Team gestart...
de 50 gedaan ipv de 75 omdat ik niet zo fris was na gisterenavond :oops:

Uncle Sam tegengekomen aan de 2de bevoorrading, maar hij ging voor de 75 en wij maar voor de 50... Volgende keer rijden we wel samen... :oops:

Al bij al een beetje ontgoocheld... Mooie stukken, maar de verbindingsstukken waren nog da nie...

Na de laatste bevoorrading er nog eens de pees op gelegd en alleen gearriveerd... Daarna nog nen après met boven genoemde...

Traxer ook nog gezien die binnen strompelde... na een valpartij zal die zijn duim waarschijnlijk uit de kom zijn...

Hopelijk nie te heel erg... We wensen hem alleszins veel beterschap...
Q-Bix
Mountainbiker

Post by Q-Bix »

Zoals bovenvernoemde hier al vermelde was Veldegem alweer mijn tweede TT en het parcours was helemaal anders dan in Sellewie.
Ik vond het een zeer strak parcours, met misschien wel wat teveel weg van het goede maar het technische in de bosstrook maaktte het helemaal goed voor mij en Pro Team waar ik de 35km mee afgehaspeld heb.

Jammer genoeg waren zowel Pro-Team en ik om onze 'kilometrique' te vergeten thuis :evil:
Maar ik schat ongeveer dat we er 1uen 50 minuten over gedaan hebben.
Dus een avs van 19,1 km/u.

Wel vind ik dat ze de eerste bevoorrading (voor de 50 en 75 wss de 2de) wel wat verder van de finish mochten gelegd hebben.
Da is mss niet altijd zo simpel om een geschikte plaats te vinden maar ik kan het alleen maar zeggen he :-)

Ik denk wel dat ik hier nog zal terugkomen.
De accomodaties waren heel goed en had geen wachttijd bij het afspuiten.
Dus top!
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

den wakkere bakker gits wrote:Wie komt er eigenlijk de zondag ik start om 8u30 moesten er liefhebbers zijn om met mij de 70 te rijden let me know please :bounce:
Ik wil wel met U eens meerijden zulle. Ik denk niet dat ik u al ben tegen gekomen maar de beschrijving verder in de topic moet volstaan. En als chauffeurken er is (die ken ik van Parijs-Roubaix) dan moet dat lukken. Als ik mag meerijden hé natuurlijk.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Ook net terug thuis van Veldegem. Hele leuke bosstroken doorgefietst met een paar Steenbakkers. (Eerst niet, maar uiteindelijk wel!):roll:

Genoten van de bosstroken, de goede bepijling en bevoorradingen met alles erop en eraan. Wel nogal wat asfalt gedaan tussen de leuke stukjes bos.

Toch een leuke voormiddag, die voor herhaling vatbaar is.

Uitgebreider verslagje op:
http://www.hinnaert.net/weblog_nl/2007/ ... 62007.html
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Voila, mn fiets is terug opgeblonken en ingesmeerd (wanneer kan ik dat eens met mijn lichaam doen? :) /me want summer time, 30°).

Zoals hierboven vermeld toch iets teveel asfalt naar mn goesting.
Ben gestart voor de 60km maar bleek slechts 58km te zijn waarbij 2 bevoorradingen gedaan werden op dezelfde plaats. Hier miste ik een stuk banaan! :D

Aan mijn eerste bevoorrading Moustache, Kommilfoo en Rock Rider tegen het lijf gelopen. Ik dacht van eens samen te rijden met die mannen maar bleek dat ze voor de 50km gingen.
Heel wat bikers opgeraapt onderweg die duidelijk te diep in het glas gekeken hadden gisterenavond.
Aan de 2de bevoorrading Hanzi nog tegengekomen maar opnieuw miste ik een stukje banaan :D

Wat daarna volgde was nog meer asfalt en hier en daar een verdwaalde modderpoel.

Aangekomen in Veldegem na 58.4km met 26.2 avs en had precies honger naar meer.
Gelukkig enkele bekenden in de kantine tegen het lijf gelopen waardoor de rit snel vergeten werd.
Aja Baridley, goe verlof eh ginder in Cyprus :)

Groeten,
Sam
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

@ Moustache... Schoon verslagske... trouwens, had geen stuk gespeeld tenzij da wa anders betekent bij gij dan hier... maar wel een stukske gedronken... :wink:
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Rock Rider wrote:@ Moustache... Schoon verslagske... trouwens, had geen stuk gespeeld tenzij da wa anders betekent bij gij dan hier... maar wel een stukske gedronken... :wink:
Bij ons kan "een stuk spelen" zowel iets met drank als iets met vrouwen zijn (of zelfs iets met alle twee samen) :wink: :wink: :wink:

Merci voor het gezelschap en de commentaar op "het stukske in de internet gazette".
Last edited by Moustache on Sat 30 Jun 2007 17:07, edited 1 time in total.
kommil foo
Mountainbiker

Post by kommil foo »

Deze morgen naar veldegem gaan biken en kmoet zeggen kheb me geamuseerd.
Gestart met rock rider kjell pro team q-bix maar later kozen de laatste twee voor de 35 km .
Van in het begin legde onze rock rider het tempo hoog hij reed blijkbaar op alcool :drunk:
Sommige stukken maakten het lastig door de vele regen die er gevallen was #-o . Na een tijdje kwam moustache ons vervoegen en blijkbaar viel ik nie goed in zijn smaak want in een kriere reed hij tegen mij aan en ik plons de modder in :oops: neen niemand van ons kon er iets aan doen gewoon hetzelfde spoor op dezelfde tijd willen nemen en baf :wink:
Na de rit een goe douchke en ne leuke apres gehad met de bovenvernoemde forumleden.
Ook gehoord van de valpartij van traxer hopelijk is het niet te erg en kan hij rap terug op de bike :wink: bij deze veel beterschap gewenst.
Tot volgend jaar veldegem en tot volgende week in otegem da word anderse koek #-o

kommil
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

kommil foo wrote:Na een tijdje kwam moustache ons vervoegen en blijkbaar viel ik nie goed in zijn smaak want in een kriere reed hij tegen mij aan en ik plons de modder in :oops: neen niemand van ons kon er iets aan doen gewoon hetzelfde spoor op dezelfde tijd willen nemen en baf :wink:
Nog eens sorry hoor...
Maar, dat moet daar zo'n streek zijn. Je herinnert je nog wel dat we daar een kilometer verder reden en ik de bevoorrading van de Torhoutse avondtocht herkende? Wel, daar heb ik ook eens iemand van zijn sokken gereden, die van spoor veranderde. :oops: :oops: :oops:
Het was ook de bedoeling niet, maar diene mens kon er niet mee lachen #-o dat hij zo het veld ingekatapulteerd werd.

:^o :^o :^o Ik zal die streek waarschijnlijk moeten vermijden :^o :^o :^o
Post Reply