28/05/07 Ardennes Trophy Theux 60 of 90 km

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

net eens gekeken via de routeplanner ...
ben op slag depri ... 2u55 min rijden ... dat is ver :evil: rie om 5 uur opstaan en om 5u20 vertekken ... om er tegen 8u30 te zijn, parking zoeken en vlug inschrijven ...

ik denk dat ik in een hotelleke in de buurt zal overnachten de zondag al vertrekken ...

à motorbiker ... gogogogogoggooooooo laat u niet kennen, doodgaan doe je ooit toch eens ... :wink:
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

serge wrote:
julie wrote:
serge wrote: Mijn banden keuze is, vooraan een Conti Explorer 2.1 en achteraan een Maxxis TT larsen in 2.0, en dit in NoTubes.

Serge.

PS Serge, ik weet niet of een maxxis TT larsen wel zo'n goede keuze is, die loopt gelijk vol met wat modder.
Bedankt voor de info, maar deze keikop gaat dat toch proberen.
Ik heb er vorige week een testrit mee gereden, en daar was ook modder bij, en het viel al bij al mee. Ik ga de Larsen op 1.9 bar zetten.
Ik blijf natuurlijk wel hopen op niet teveel modder. [-o<

Serge.
Serge,

Langs achter verwacht ik geen problemen met die band, heb er vorig jaar de cristalp mee gedaan en bovenop de Mandelon presteerde die buitengewoon goed, je zal de verhalen wel gehoord hebben van de weersomstandigheden op die memorabele dag.

Vorige donderdag waimes gedaan met een python tubeless, en ik denk dat ik maar één keer heb moeten afstappen door de band, waar ik dus met een conti wel iets verder had kunnen rijden. En ik denk dat de larssen TT toch wel iets beter scoort dan de python. Nu, na een 45km heb ik wel moeten opgeven met remproblemen.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Ik heb Waimes gedaan met de combi die Serge aangeeft, nl. vooraan de explorer supersonic, achter de Larsen TT (de 1.9 kevlar). Miste toch regelmatig grip en liep idd vol met modder, voor Theux ga ik me achteraan ook een explorer steken.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

explorer 2,1 vanachter...vanvoor nn 2,1
die nn moet mijn voorwiel iets beter op de baan houden op lossen brol (daar ligt het enige zwakke punt van de explorer)
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

julie wrote:
serge wrote:Als ik dat hier lees, dat er bikers zijn die nog nooit in de Ardennen hebben gereden, en dan direkt deze rit kiezen, frons ik toch mijn wenkbrauwen.
Schrik moet je nooit hebben, maar dit is toch een rit waar je het nodige respect moet voor opbrengen. Je moet hier gewoon goed voorbereid aan de start komen, en dit zeker niet onderschatten.

Mijn banden keuze is, vooraan een Conti Explorer 2.1 en achteraan een Maxxis TT larsen in 2.0, en dit in NoTubes.

Serge.
Eindelijk eens een verstandig iemand hier !! =D>

Ik wil zeker geen schrik aanjagen maar als iemand mij de vraag stelt of hij klaar is voor de ardennes trophy waarbij hij aangeeft dat hij vorige week 55 km heeft gereden met een hoogteverschil van 800 m en aangeeft dat hij op was, dan zeg ik nee, jij bent niet klaar voor een dergelijke tocht ! Begin eens rustig met een rit in de ardennen, elke zondag is er eentje ! De ardennes trophy is een van de zwaarsten die hier worden georganiseerd en geen aanrader om mee te beginnen. Zeker als het modderig wordt, want dat zal het ook wel worden, dan wordt dat echt afzien, maar goed, het is een vrij land, iedereen moet doen waar hij zin in heeft.

PS Serge, ik weet niet of een maxxis TT larsen wel zo'n goede keuze is, die loopt gelijk vol met wat modder.

Verder nog over de speedkings... die zijn redelijk fragiel, een meer geschikte band is de continental explorer.
Toen ik 2 jaar geleden aan de start stond van AT was mijn enige Ardennen-ervaring tot dan toe 2 dagen rondtoeren op de vaste routes van La Roche, in de vakantie het jaar voordien.

Toch heb ik de 80km uitgereden, weliwaar in 07h30, maar ik nam toen ruim de tijd aan de bevooradingen en heb op het einde nog een lekke band gehad. Een beetje doorzettingsvermogen en graag biken zijn de belangrijkste facyoren om dit te kunnen. Dit jaar zal ik er wegens een examen dinsdag spijtig genoeg niet bij zijn. Succes aan iedereen.
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

Willy D wrote:explorer 2,1 vanachter...vanvoor nn 2,1
die nn moet mijn voorwiel iets beter op de baan houden op lossen brol (daar ligt het enige zwakke punt van de explorer)
Idd, das wel het gevaar als ge den explorer te hard opblaast.
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Swannie wrote:Ik heb Waimes gedaan met de combi die Serge aangeeft, nl. vooraan de explorer supersonic, achter de Larsen TT (de 1.9 kevlar). Miste toch regelmatig grip en liep idd vol met modder, voor Theux ga ik me achteraan ook een explorer steken.
@ Swannie,

We zullen wel zien wat het geeft, Iegienie is toch iemand die spreekt uit ervaring.

Serge.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

modder, tot daar aan toe, zolang het maar niet te is, maar voor regen pas ik, wegens niet te combineren met een sportbril, voorlopig zitten we met twee uiteenlopende voorspellingen:

http://www.skynet.be/index.html?l1=actu ... ew_lang=nl

http://www.bdb.be/nl/rubriek/weerbericht/meteo/

al kun je ook stellen dat ze mekaar aanvullen: er is 100% kans dat er 0.4 mm regen valt
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

'k heb hockai afgelopen weekend met Michelin's XR-dry gereden.
Niet echt last gehad van schuivers, of doorspinnen.

Is de ondergrond gelijkaardig of echt af te raden met deen dry band.
K'heb nie veel zin om deze eraf te doen en de no-tubes eruit te halen.
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

Zeg mannen hoe lang duurt da voor je u naam krijgt te zien in de lijst van de deelnemers?? Heb betaald en al, maar den deze staat er nog ni tussen....
Post Reply