ben op slag depri ... 2u55 min rijden ... dat is ver
ik denk dat ik in een hotelleke in de buurt zal overnachten de zondag al vertrekken ...
à motorbiker ... gogogogogoggooooooo laat u niet kennen, doodgaan doe je ooit toch eens ...
Serge,serge wrote:Bedankt voor de info, maar deze keikop gaat dat toch proberen.julie wrote:serge wrote: Mijn banden keuze is, vooraan een Conti Explorer 2.1 en achteraan een Maxxis TT larsen in 2.0, en dit in NoTubes.
Serge.
PS Serge, ik weet niet of een maxxis TT larsen wel zo'n goede keuze is, die loopt gelijk vol met wat modder.
Ik heb er vorige week een testrit mee gereden, en daar was ook modder bij, en het viel al bij al mee. Ik ga de Larsen op 1.9 bar zetten.
Ik blijf natuurlijk wel hopen op niet teveel modder.![]()
Serge.
Toen ik 2 jaar geleden aan de start stond van AT was mijn enige Ardennen-ervaring tot dan toe 2 dagen rondtoeren op de vaste routes van La Roche, in de vakantie het jaar voordien.julie wrote:Eindelijk eens een verstandig iemand hier !!serge wrote:Als ik dat hier lees, dat er bikers zijn die nog nooit in de Ardennen hebben gereden, en dan direkt deze rit kiezen, frons ik toch mijn wenkbrauwen.
Schrik moet je nooit hebben, maar dit is toch een rit waar je het nodige respect moet voor opbrengen. Je moet hier gewoon goed voorbereid aan de start komen, en dit zeker niet onderschatten.
Mijn banden keuze is, vooraan een Conti Explorer 2.1 en achteraan een Maxxis TT larsen in 2.0, en dit in NoTubes.
Serge.![]()
Ik wil zeker geen schrik aanjagen maar als iemand mij de vraag stelt of hij klaar is voor de ardennes trophy waarbij hij aangeeft dat hij vorige week 55 km heeft gereden met een hoogteverschil van 800 m en aangeeft dat hij op was, dan zeg ik nee, jij bent niet klaar voor een dergelijke tocht ! Begin eens rustig met een rit in de ardennen, elke zondag is er eentje ! De ardennes trophy is een van de zwaarsten die hier worden georganiseerd en geen aanrader om mee te beginnen. Zeker als het modderig wordt, want dat zal het ook wel worden, dan wordt dat echt afzien, maar goed, het is een vrij land, iedereen moet doen waar hij zin in heeft.
PS Serge, ik weet niet of een maxxis TT larsen wel zo'n goede keuze is, die loopt gelijk vol met wat modder.
Verder nog over de speedkings... die zijn redelijk fragiel, een meer geschikte band is de continental explorer.
@ Swannie,Swannie wrote:Ik heb Waimes gedaan met de combi die Serge aangeeft, nl. vooraan de explorer supersonic, achter de Larsen TT (de 1.9 kevlar). Miste toch regelmatig grip en liep idd vol met modder, voor Theux ga ik me achteraan ook een explorer steken.