21/04/07 Peter van Petegem classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
gustavomtb
Mountainbiker

Post by gustavomtb »

vandaag meegereden tot de 30km dan koprolleke in afdaling en velg en zadel geplooit plezant is anders :(
sleery
Mountainbiker
Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Post by sleery »

Vond het een zwakke rit. Ik reed deze voormiddag een tochtje met de koersfiets en zat zo ineens te denken aan die 70 km van gisteren. Het was precies een striptease-act: schone streek (schone madam), langzaam wordt het interessanter met een aantal hellingen zoals boigneberg en volkegemberg (ja,ja er wordt al iets zichtbaar ;-) ) en dan plots na 40 km knal gedaan: bijna alleen nog maar asfalt en weg mountainbikerit eigenlijk (alles is uit en de madam verdwijnt vlug van het podium)

Kortom: mij zien ze daar niet meer terug.
wiet4all
Mountainbiker

Post by wiet4all »

Door tijdsgebrek had ik voor de rit van 30 km gekozen. Nergens een splitsing gezien en na 38 km heb ik besloten: zo snel mogelijk terug naar de aankomst zodat ik niet teveel te laat kom op mijn volgende afspraak.
Het is de eerste maal dat ik deze toertocht doe en het zal ook de laatste zijn.
Zwaar betalen en dan nog bedrogen worden, dat kan niet.
Suggestie voor de organisatie: aangezien jullie toch het adres van de VTT'ers kennen, kunnen jullie bij wijze van compensatie, een waardebon van € 5,00 toezenden of een bewijsje voor gratis deelname in 2008.

Opm: veel dank aan de seingevers. Ze hebben knap geleverd.
edse
Mountainbiker

Post by edse »

samen met lokske de 70 gedaan en de man was inderdaad mijnen lokomotief :oops: .Meerendeel in zijn wiel geplakt op de stukken waar het voor mij ietske te rap ging.Gelukkig hebben we geen koppelingsbreuk gehad en zijn we samen terug oudenaarde binnengereden met een toch teleurgesteld gevoel. :(
Zoals reeds aangegeven te veel road voor mensen zoals wij die komen voor den off-road,maarja.Den ename smaakte achteraf toch wel samen met een hotdog. =P~
Dan hebben we lichterveldenaare met volle moed zien vertrekken nadat we hem verteld hebben hoeveel beton er hem te wachten stond. :^o
Op naar de volgende.
The Exe-cutioner
Mountainbiker

Post by The Exe-cutioner »

moviestar wrote:Ook de 70km gereden ondanks de felle rugpijn, eerste deel was pittig en mooi, eerste bevoorrading in de roman brouwerij viel mee, tweede deel was goed maar naar het einde toe veel weg. De tweede controle was goed maar kon uitgebreider van dan af aan enorm veel baan met als toe maatje een slecht bepijlde tocht met de laatste 4 km totaal geen pijl meer gevonden met 5 bikers dan maar rechtstreeks naar Oudenaarde (finish) gereden.

Gelukkig genoten van de vergezichten in de vlaamse ardennen en het zonnetje.

Organisatie kon beter.

Greetzzzz
moviestar 8)
Hey moviestar,

Ik denk dat wij samen die laatste km's rechtstreeks naar Oudenaarde gereden hebben.
Ik was daar eigenlijk ook alleen, maar na de 1e povere bevoorrading heb ik me aangesloten bij een andere biker uit het Ieperse, die bij de Kodo's aangesloten is.
Ik vond de TT uitermate slecht, voor €8,- had ik toch meer verwacht.
betere bevoorradingen, betere bepijlingen er was zelfs geen afspuitplaats voorzien. OK, het was nu wel droog dus geen modder, maar toch had dit er moeten zijn.
alain
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Post by alain »

Zoals zovelen zwaar ontgoocheld over deze TT
In het begin een paar pittige klimmetjes en dito afdalingen maar na de bevoorrading armoe troef !!
Pijlen op de hots en de bots geplaatst
Bevoorradingen waren ook genen vette ( bevoorrading 1 - een rijsttaartje +cola ) ( bevoorrading 2 : een banaan + extran energiedrankje ) als je dit vergelijkt met de bevoorrading op een 'gewone ' TT
Gelukking had ik de Camelback mee
Als kers op de taart bij thuiskomst gezien dat er een nagel in de achterband zat maar omwille van tubelesssysteem geen last van gehad.
De twijfel groeit om te blijven bij tubeless ipv over te schakelen naar no tubes of no flats.

Volgende keer zal ik wel ergens anders gaan biken !!!!
bonachi
Mountainbiker

Post by bonachi »

Zoals al de reactie hiervoor moet ik beamen dat het tweede deel (vooral na de 2de controle) een wegrit was.
Positief was organisatie, bepijling (in tegenstelling tot anderen nergens gemist of getwijfeld) en snelle manier waarop ik mijn deelnemingsbewijs kreeg gezien onze vrienden van de post het met de post van vandaag hebben bezorgd. Afgestempeld op 18/04 in Gent en op 23/04 in Knesselare met een prior zegel dan nog wel. Te voet gebracht zeker vanuit Gent #-o .
Gelukkig hebben we de km's beetje kunnen opdrijven zaterdag.
petanker
Mountainbiker

Post by petanker »

Zie commentaren hierboven.
Het was de derde keer dat ik de PVP-classic reed, en ik denk dat ik er nu wel genoeg van heb.

Niet tot volgend jaar.
Jan B.
Mountainbiker

Post by Jan B. »

En mijn verslag staat online!

http://www.janbailleul.be/mtb/ (Via het blog-bericht kan je doorklikken naar de exacte pagina!)

Lees eveneens mijn verslag van de Zewieties Chrono, te vinden dezelfde site! Link daarvoor in hetzelfde blogbericht.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Ik vond de 70km in het begin prachtig maar na 45km werd het ondermaats.
En ik vraag me nog steeds af waarom we 10€ moesten betalen.
De massage waar je een uur kon aanschuiven? De povere bevoorradingen?
De slechte bepijling? Of de bikewash die er niet was?
Deze tocht bood geen meerwaarde in vergelijk met een TT van 3€!! Integendeel.

Een verwittigd man is er twee waard en mij zien ze er niet meer terug.
#-o #-o #-o

Was wel blij dat ik een stuk heb kunnen meerijden met een drietal van Geeraarsbergen. :wink: Dat babbeltje was welgekomen na al dat asfalt. :-)
Post Reply