olne spa olne

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Queef
Mountainbiker

Post by Queef »

Wat een tocht! Dit is mountainbiken!
Genoten van begin tot einde :P

Mooie klimmen, singletracks, bos, veld, uitzichten en dan't voornaamste... prachtige afdalingen :drunk:
Die laatste doen je in 3 tellen vergeten hoe je eerst moest afzien om boven te geraken.

Bevoorrading uitstekend en idem voor de uitpijling. =D>
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

A d r i wrote:Hmm HH, als dat is waar ik denk dat dat is (*) , dan moet je daar 1) al serieus technisch aangelegd zijn om daar bergaf te durven rijden en 2) zeer goed de streek kennen want het is er 1) zeer steil en 2) voor hetzelfde geld heb je aan het eind van je doorsteek een talud.. en als je dat daar niet kent is dat redelijk zelfmoord. #-o
(*) is dat die afdaling die in de Rode van Theux zit en aan de Hoegne uitkomt - Tancrémont - Forges thiry ) ?
Yep, da was em. Is overigens bullshit hoor dat sommigen daar 1km zouden gepikt hebben. Da's ondoenbaar, enkel in de eerste bochtjes kan je een beetje een hoek afsnijden, nadien wordt dat onmogelijk.
Ge moet overigens nogal nen oen zijn om daar gaan af te snijden, da's begot een van de schoonste afdalingen in het parkoers.
Ik had trouwens de indruk dat het over het geheel iets minder technisch was dan vorige edities. Ik vond vooral dat aflopend padje langs die prikkeldraad in het begin nogal tricky.
Enfin het was toch weer een prachtig toerke, wel spijtig dat ze er alweer dik naast zaten met hun afstand, ik had 59.94 km en 1749 hms.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Als ouwe rakker ben ik dan ook nog maar eens een chrono rit gaan rijden,vooraal dat het de eerste marathonrit is met men Litespeed Sewanee en wou eens weten wat het verschil zou zijn met men Trek fuel.Ook was het voor mij de eerste maal dat ik eens deftig met schijfremmen ging rijden.Om 8u30 vertrokken met de eerste groep en onmiddellijk al in die blubber van de koeien,maar gelukkig was dat dan ook de enige modder want ik had me Pythons steken en verwachte toch een redelijk droog parcours,toch was het zo dat bij bepaalde klimmen en afdalingen de Pythons niet de ideale band was.Op zeker ogenblik ben ik ik in volle afdaling op een recht stuk onverwachts onderuit gegaan en vrij hard in een doornstruik terecht gekomen,gelukkig zonder erg voor mene Litespeed maar wel vol schrammen op mezelf maar dit geneest wel na enkel dagen.Nadien toch wat voorzichtiger geweest.Toch nog wat moeten zoeken naar de hoogte van het zadel en daardoor wat tijd verloren.Voor de rest hoorde ik veel mensen klagen over de zwaarte van het parcours maar ik antwoordde daarop" da valt te zien hoe rap je rijdt ".Voor mij een schitterende dag,bepijling was in orde maar je moest toch goed opletten,ravitaillering enkel de 2°en 3°gestopt was meer dan voldoende en het pacours was prachtig voor het begin van het seizoen.Was 33 min rapper dan vorig jaar maar of dat iets met de fiets te maken heeft "da geloof ik niet".Wat betreft de schijfremmen daar kan ik alleen maar lof van zeggen,ik die altijd tegen schijven was ben nu de eerste om dit toe te geven dat het de max is.Op zeker ogenblik in volle afdaling een groep mountainbiker tegen gekomen na een bocht waar deze mooi langs hunne kant naar boven gingen maar waar ik in de fout ging om bij het uitkomen van de bocht op hun rijrichting kwam en dan ook hevig in de remmen moest gaan en dank zij men remmen is dit goed afgelopen.Dacht er de laatste 10 km alles uit te halen maar tot men verbazing kwamen die er niet en stond ik plotseling aan de aankomst met 60,6 km. op 4u16 min.
Niet echt moe en met een goed gevoel voor de toekomst.
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

Voor mij was het mijn eerste test van het marathoenseizoen! En moet zeggen hij is geslaagd! Was op 3u27 binnen. De tijd kon wel 10 min scherper omdat ik 2x verkeerd gereden ben, ma das geen erg. Ik weet hoever ik sta en das het belangrijkste.
Twas mijn eerste deelname en heb ervan genoten amai :-D :-D .
Ze gaan mij daar komende jaren nog zien. Twas wel ook even wennen voor de eerste maal op de mtb op zo een parcours, maar dat was ik wel snel weer gewoon.

Ik heb me geamuseerd mannen :-D :-D

En nu nog een nen uitslag ze en het spel is compleet!
TEAM SAFETY JOGGER
Mountainbiker

Post by TEAM SAFETY JOGGER »

Onze eerste chrono van het jaar in de Ardennen. We hadden graag gestart om 8h30, maar bie bie had zich verslapen. Op^zich geen erg dan vertrokken we maar om 9h. Wij met z'n 4en op weg naar de startblok....... En opeens 3 - 2 - 1 START. Doemme toch, de start gemist.
Toch maar doorgereden en op het einde van de weide waren we al bij de laatste van de groep aangesloten. Wij maar met zijn allen wat gas geven aan het begin om de gemiste start goed te maken, om dan tot de conclusie te komen dat we verderop een tijud stil stonden, eerste technische stuk op een single track en iedereen stil.
Het parcours was vettig, ik had achter een Racing Ralph steken, omdat ik wist dat er veel geklommen werd op de baan. Maar in het bos viel dit wel een beetje tegen. Een mens moet keuzes maken in zijn leven. Mark, was er in het begin al vandoor. Maar een paar kilometers later viel hij plat, net voor de camera van Fons. Kwestie van wat publiciteit te maken voor onze nieuwe Sponsor "Safety Jogger". De eerste keer terug op mijn fully, dewelke terug gelakt en voorzien was van allemaal mooie spullen, waarvoor mijn oprechte dan aan de Steffe en Daniel.
Het was mooi, leuk en zwaar en meer moet dat niet zijn.
We waren moe maar voldaan, nu zaterdag RVV en dan maandag MTB challenge te Genk.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

roger wrote:Als ouwe rakker ben ik dan ook nog maar eens een chrono rit gaan rijden,vooraal dat het de eerste marathonrit is met men Litespeed Sewanee en wou eens weten wat het verschil zou zijn met men Trek fuel.Ook was het voor mij de eerste maal dat ik eens deftig met schijfremmen ging rijden.Om 8u30 vertrokken met de eerste groep en onmiddellijk al in die blubber van de koeien,maar gelukkig was dat dan ook de enige modder want ik had me Pythons steken en verwachte toch een redelijk droog parcours,toch was het zo dat bij bepaalde klimmen en afdalingen de Pythons niet de ideale band was.Op zeker ogenblik ben ik ik in volle afdaling op een recht stuk onverwachts onderuit gegaan en vrij hard in een doornstruik terecht gekomen,gelukkig zonder erg voor mene Litespeed maar wel vol schrammen op mezelf maar dit geneest wel na enkel dagen.Nadien toch wat voorzichtiger geweest.Toch nog wat moeten zoeken naar de hoogte van het zadel en daardoor wat tijd verloren.Voor de rest hoorde ik veel mensen klagen over de zwaarte van het parcours maar ik antwoordde daarop" da valt te zien hoe rap je rijdt ".Voor mij een schitterende dag,bepijling was in orde maar je moest toch goed opletten,ravitaillering enkel de 2°en 3°gestopt was meer dan voldoende en het pacours was prachtig voor het begin van het seizoen.Was 33 min rapper dan vorig jaar maar of dat iets met de fiets te maken heeft "da geloof ik niet".Wat betreft de schijfremmen daar kan ik alleen maar lof van zeggen,ik die altijd tegen schijven was ben nu de eerste om dit toe te geven dat het de max is.Op zeker ogenblik in volle afdaling een groep mountainbiker tegen gekomen na een bocht waar deze mooi langs hunne kant naar boven gingen maar waar ik in de fout ging om bij het uitkomen van de bocht op hun rijrichting kwam en dan ook hevig in de remmen moest gaan en dank zij men remmen is dit goed afgelopen.Dacht er de laatste 10 km alles uit te halen maar tot men verbazing kwamen die er niet en stond ik plotseling aan de aankomst met 60,6 km. op 4u16 min.
Niet echt moe en met een goed gevoel voor de toekomst.
Nou Roger, dan hebben we vlak bij elkaar gereden, want die groep mannen, die heb ik net kunnen ontwijken ! Die zaten idd in de binnenbocht en ik zag ze op het laatste moment !

Verder heb ik ook de 60 km in 4h 14 min gereden .... maar niet als chrono, gewoon op mijn teller..

Ik heb ook net als jij getwijfeld of ik met mijn epic of mijn nieuwe titaan, de demonchaux, zal gaan rijden en uiteindelijk voor de titaan gekozen, en daar geen moment spijt van gehad!
FLEE77
Mountainbiker

Post by FLEE77 »

Ook naar olne geweest.

Wilden met 2 de 65km doen maar tot onze verbazing maar 48,5km afgelegd,waarschijnlijk ergens gemist #-o .

Parcour was dik in orde,hier en daar ewa vettig maar da viel wel mee.

Toch 2 keer afgestapt bij een afdaling, leek me iets te gevaarlijk(iedereen stapte daar

af toen ik daar passeerde)
Toch nog 1200hm overwonnen
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

Palmboy wrote:Uitslag staat blijkbaar online: http://www.raidvttolne.net/resultats2007/index.html
Ik krijg daar toch geen uitslag te zien ze!!!
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

Stijnie wrote:
Palmboy wrote:Uitslag staat blijkbaar online: http://www.raidvttolne.net/resultats2007/index.html
Ik krijg daar toch geen uitslag te zien ze!!!
Euh... ik wel.

Arrivée Nom - Prénom Temps moyenne
1 VERMEULEN NICOLAS 2:39:16 24,49
2 HENDERIECKX KRIS 2:42:07 24,06
3 HERTSENS KRIS 2:43:23 23,87
Post Reply