26/11/2006 Genk (Winterslag)- Inclusief Mijnterril.

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

In naam van de organiserende club "De Heidetrappers Boxbergheide" wil ik de talrijk opgekomen bikers (+1500) bedanken voor de complimenten en de sportieve inzet, en de Clarissen voor het mooie weer!! De afwezigen hadden inderdaad ongelijk.
Alleen spijtig dat een iemand ongelukkig ten val is gekomen is gekomen in de buurt van de moskee in Winterslag (bad waves!?) #-o , met een open pols of armbreuk tot gevolg.
Onze tocht is op sommige punten nog vatbaar voor verbetering zoals bvb., opname van de 30km in de mijnterril, met keuze "met of zonder terril", verplaatsen van de bevoorrading naar een betere locatie, een nog betere bepijling op sommige pijnpunten, en proberen hier en daar nog wat meer off road. Dus vrienden, er zit zeker meer muziek in de organisatie voor volgend jaar.---------Bedankt---------- =D> =D> =D>
Op 21 January is er in het Genkse nog een mooie TT inclusief de mijnterril, maar die zit dan wel meer aan de andere kant van Genk, en is qua sportief karakter even moo, zo niet nog mooier dan vandaag. :wink: Doen!!
Last edited by Jolyrodger on Sun 26 Nov 2006 22:20, edited 1 time in total.
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Jan B. wrote:
Headshot wrote:hoeveel hoogtemeters zijn dat eigenlijk extra zo een terril?
Die van Winterslag is tot 265 hoogtemeters, afhankelijk welk pad je volgt.

Het is de zelfde terril als die van tijdens de Grote Prijs Roel Paulissen, dit jaar in september gehouden.
Dat zou me toch verbazen. Het hoogteverschil van onder tot boven is maar iets van een 100m en zoals we er vandaag opgereden zijn kunt ge toch niet aan 265m geraken. Als ge het parcour van de GP Roel Paulissen volgt kan dit wel kloppen...
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Fons Moors wrote:
rakkermans wrote::-D ben terug van de toertocht. Ik weet niet of de bikers alleen naar de grond hebben gekeken bij het klimmen of ook eens een moment hebben genoten van het prachtige uitzicht boven.
Kwas er ook en maakte van dat terilleke wat filmbeelden.
Zal begin van de week op het net komen.
Voorlopig enkele fotokes.
En ik sta er weer op :p Tis precies ofdat ze da laatste weken staan te wachten totdat ik passeer voor ne foto/film te maken :P
prometheus
Mountainbiker

Re: crossvelo

Post by prometheus »

g-works wrote:als het ech technisch is met vele up-hill/downhill zoals in de ardennen zullen ze de crossfiets snel terug hangen , met alle respect voor de ciclocrossers maar mountainbike is nog altijd "mountain" bike
En het is een "veld"toertocht. Dus het maakt niet uit of je met een MTB of cyclocrossfiets rijdt, laat gewoon iedereen in zijn waarde ipv zo te generaliseren.
Ghostrider 1
Mountainbiker

Post by Ghostrider 1 »

Zeer mooie tocht , we moeten hier in limburg echt niet verder gaan om van
een prachtig landschap te genieten en zo een mooie zondag voormiddag te hebben. :-D
proficiat met jullie tocht en tot de volgende keer.=D>

WTC De Wringers
Neeroeteren
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Liberodger wrote: Alleen spijtig dat een iemand ongelukkig ten val is gekomen is gekomen in de buurt van de moskee in Winterslag (bad waves!?) #-o , met een open pols of armbreuk tot gevolg.

Dat was dus mijn neef, die komt hier af en toe wel eens piepen onder de nick 29er. Hij heeft dus een open onderarmbreuk opgelopen en is inmiddels met succes geopereerd, en hem wacht nu een revalidatie van een maand of 3 :( . Hij is blijkbaar ten val gekomen op een rechte dreef, ze reden in groep met een man of 5. Toen hij afgelost werd op kop van het groepje is de biker die hem voorbij kwam over een wortel of iets dergelijks dat onder het bladerendek lag tenval gekomen en mijn neef is er toen los overkop overheen gegaan, met het gekende gevolg. Volgens de dokters zou alles onder normale omstandigheden wel deftig herstellen. De hulpdiensten waren redelijk snel terplaatse =D> =D> waarvoor dank al zijn we over hetgeen in het ziekenhuis van Genk gebeurde niet echt te spreken :evil: Om 11u werd hij gehaald om naar de operatiezaal te gaan, mijn schoonbroer (zijn vader dus) begeleid hem tot aan de deur en gaat vervolgens terug naar de kamer. Mijn Zus lost hem daar af om een uur of 12 zodat hij naar huis kan om zich te douchen en om te kleden. Wanneer om 4 uur er nog geen nieuws is gaat mijn zus, toch een beetje ongerust informeren bij een verpleegster waarom het zolang duurt, 5 uur is toch wel heel lang. Deze gaat informeren en komt 10 minuten later aandraven met het nieuws dat haar zoon is overgebracht naar Waterschei voor de operatie #-o dus mijn zus heeft daar 4 uur gezeten op een kamer in Genk terwijl haar zoon geopereerd werd in Waterschei :-? Na duizend excuses snel naar Waterschei dus waar de operatie zoals eerder vermeld dus gelukkig succesvol was verlopen. Biken zal er voor hem wel enkele maanden niet meer inzitten.
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

@ GFbiker: Wens je neef, heel veel beterschap toe!
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

.::Andy::. wrote:@ GFbiker: Wens je neef, heel veel beterschap toe!
Zaaal ik doen Thx :wink:
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

Gf biker wrote:
Liberodger wrote: Alleen spijtig dat een iemand ongelukkig ten val is gekomen is gekomen in de buurt van de moskee in Winterslag (bad waves!?) #-o , met een open pols of armbreuk tot gevolg.

Dat was dus mijn neef, die komt hier af en toe wel eens piepen onder de nick 29er. Hij heeft dus een open onderarmbreuk opgelopen en is inmiddels met succes geopereerd, en hem wacht nu een revalidatie van een maand of 3 :( . .
Spijtig voorval Rudy, ge zoudt eerder denken dat er iets op de terril zou gebeuren, en dan gebeurt het op een recht stuk weg. Jaa, bladeren en verborgen boomwortels zijn in de winterperiode een te duchten tegenstander.
Wens je neef van onzentwege een spoedig herstel toe, en zijn blij dat alles met de goede zorgen van dokters en verplegers tot toch nog een goed einde is gebracht. We hopen dat hij na een niet al te lange revalidatie weer terug op de mtb kan.
Last edited by Jolyrodger on Sun 26 Nov 2006 22:15, edited 1 time in total.
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

@ Andy

Ben je geweest?? En zo ja, hoe is het meegevallen

Rapport!! :bounce:
Post Reply