De eerste valpartij

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

Vallen en niks hebben is geluk hebben,als ge iets raakt hebt ge het zitten en dan ben je niks met judo of ander kungfu gedoe. ](*,) Alleen een helm is absoluut noodzakelijk,kan er van meespreken. :oops: Ben 4 keer gevallen telkens overkop =D> :oops: de eerste keer had ik mijn helm aan mijn stuur gehangen toen ik bijna thuis was [-X :oops: lint gelost en in mijn wiel dus met mijne bol tegen de beton en dat geeft niet mee #-o Veel geluk gehad aan beton was niks aan en mijne kop was na 10 dagen genezen,de andere keren had ik mijne helm op en dat was nodig =D> :lol:
Joe Banana
Mountainbiker
Location: Cube reaction 2008, On One Scandal 29'r (in opbouw)

Post by Joe Banana »

In't bos ben ik nog nooit gevallen (...effe hout vasthouden...).

Maar vorige winter 's morgens onderweg naar het werk over nen darm van de ruimingsdienst 't Ruimerke getuimeld (....en da geeft ook nie mee...).
Ooops nie zien liggen in den donkere!!
Er was ook niks aangegeven er stond zelfs geen kegelke en die kamion stond verstopt achter de boskes waardoor ze dien darm hadden gestoken, die liep dan veredr over het fietspad en voetpad recht naar den beerput.

Ikke geschaafd en gekneusd en mijne fiets: vork gebarsten, zadel kapot en achterderallieur en pad naar de genoe..... (allee genoeg kosten)

Ik was juist rechtgekropen en ...... patat, den tweede sportieve pendelaar gelanceerd en hard neergekomen.....die man kwam er iets slechter vanaf: een beetje lak van zijne fiets maar pols en kaak gebroken....

Komt plots die vent van't 't Ruimerke naar buiten vanuit zijne beerput en zegt stomverbaasd....seg, hedde golle da nie geroke??

Polis erbij, ambulance erbij en PV opgesteld.

Beide hebben nog geen schadevergoedingen gezien. Is nog steeds in proces.

BTW die andere fietser is nu volledig hersteld.
Scary
Mountainbiker

Post by Scary »

Heb gisteren nog iemand zien vallen...ketting had doorgeschoten.... op asfalt

stuur in ribbekast ....waarschijnlijk gekneusde ribben

over stuur gevallen op schouder...waarschijnlijk sleutelbeen gebroken

en op hoofd gevallen...ferme snee in zijn hoofd...en tamelijk veel bloedverlies

had wel geen helm...nog maar eens een pleidooi om de helmen te dragen...zouden ze moeten verplichten en zeker in de mbk tochten

Btw met judo te doen kom je er niet...mss een hulp maar ik denk niet dat je in de judo vasthangt in klikkers [-X . Handschoenen, helm, en goede onderhoud van de fiets ...veel meer kan je niet doen denk ik

Greetz

Scary
Scary
Mountainbiker

Post by Scary »

mtbhurricane wrote:Niet de zwaarste maar wel de domste val. Ik reed nog maar juist met klikpedalen. Toen ik thuis de oprit wou opdraaien wandelden daar 2 knappe meisjes. Ik wou dus met een showtje de oprit opdraaien, door mijn achterwiel te blokkeren en daarna een stoppie op mijn voorwiel. Ik was nu wel glad vergeten dat ik vast geklikt zat zeker? #-o
Gevolg was dus dat ik daarna (nog steeds vastgeklikt) op de oprit lag.
Wat die deden die meisjes daar nu ook vlak voor mijn deur. :roll:
domme valpartijen bestaan niet...probeer nooit een wheelie met klikkers op asfalt....ik kan er van meespreken

Scary
Genius
Mountainbiker

Post by Genius »

Scary wrote:
Btw met judo te doen kom je er niet...mss een hulp maar ik denk niet dat je in de judo vasthangt in klikkers [-X .
Je moet gewoon je klikkers wat harder aanspannen. Dan schiet je er niet uit.

En die judo is toch wel een hulp hoor!!!(althans voor mij toch).
Als je valt weet je hoe je moet vallen. Ik ben al veel harder gevallen als mijn pa, maar het zelden iets. Terwijl als hji valt heeft hji altijd wel een verstuikte pols ofzo.
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

Genius wrote:
Scary wrote:
Btw met judo te doen kom je er niet...mss een hulp maar ik denk niet dat je in de judo vasthangt in klikkers [-X .
Je moet gewoon je klikkers wat harder aanspannen. Dan schiet je er niet uit.

En die judo is toch wel een hulp hoor!!!(althans voor mij toch).
Als je valt weet je hoe je moet vallen. Ik ben al veel harder gevallen als mijn pa, maar het zelden iets. Terwijl als hji valt heeft hji altijd wel een verstuikte pols ofzo.
IK denk niet dat je met judo leert vallen met een mtb tussen je benen , ](*,) #-o tegen 20 of30 km per uur en dan nog vast geklikt #-o Pas op ik heb niks tegen judo het is ook een sport :wink:
Nico
Mountainbiker

Post by Nico »

Er zit wel waarheid in. Ik heb ook gevechtssport gedaan en dan weet
je wel hoe je moet vallen en met je arm de val breken.
En ja, ik ben ook al gevallen met snelheden >30 zonder blikschade.
Genius
Mountainbiker

Post by Genius »

Genius wrote: En het klinkt raar maar ik mijn valtechniek al kunnen gebruiken hoor: bij een afdaling(toch een 30/per h)=>uit spoor geraakt en wiel 90 graden gedraaid
gevolg: ik word goe gekatapulteerd , maar dankzji mijne zempo kaiten schoon terecht gekomen zonder ook maar een schrammetje(mijne vlo daarentegen: die was daarna goe naar de ...)
Ik kan begrijpen dat als je nog nooit judo hebt gezien dat je er inderdaad niet in gelooft dat het helpt. Maar de judo die je op training doet is heel wat anders dan de judo die je ziet op tv waar ulla ofzo bezig is. Tjidens de training leer je vallen. Geloof het of niet!
goendi
Mountainbiker

Post by goendi »

Genius wrote:
Genius wrote: En het klinkt raar maar ik mijn valtechniek al kunnen gebruiken hoor: bij een afdaling(toch een 30/per h)=>uit spoor geraakt en wiel 90 graden gedraaid
gevolg: ik word goe gekatapulteerd , maar dankzji mijne zempo kaiten schoon terecht gekomen zonder ook maar een schrammetje(mijne vlo daarentegen: die was daarna goe naar de ...)
Ik kan begrijpen dat als je nog nooit judo hebt gezien dat je er inderdaad niet in gelooft dat het helpt. Maar de judo die je op training doet is heel wat anders dan de judo die je ziet op tv waar ulla ofzo bezig is. Tjidens de training leer je vallen. Geloof het of niet!
ik bevestig, wel niet geleerd in de judo maar bij de ju-ju-tsi of hoe het ook uitgesproke/geschreve mag worden :oops:
thijs
Mountainbiker

Post by thijs »

ik ben zo eens tegen ne schuine boomwortel gereden ik had niks gebroken maar mijn knie deed een beetje pijn :oops:
Post Reply