Eifelgebergte in Duitsland

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Survival
Mountainbiker

Post by Survival »

Transalp en ik zijn net terug van een weekendje Bad Munstereifel....

In 1 woord: fantastisch!! :bounce:

De streek is echt een aanrader voor mountainbikers, zeker diegenen die graag wat hoogtemeters onder de wielen geschoven krijgen ;-)

Een verslagje volgt later :-)
Dino
Mountainbiker

Post by Dino »

Hallo iedereen.
Heeft iemand al eens de MTB route gedaan rond Nurburgring (circuit). Dit is zo een 22km ten noorden van Daun. Op de map van het circuit staat er een mtb route uitgetekend.
Weet iemand welke ondergrond dit hoofdzakelijk is en de hoogteverschillen?
Bedankt.

Ik ben nieuw hier maar heb al wel de zoekfunctie gebruikt vooraleer te posten :lol:
davy
Mountainbiker

Post by davy »

Ben net terug uit de Eifel.

Zeer mooie streek om te biken.

Zelf verbleef ik in Landscheid (ligt aan rand van Eifel iets dichter bij moezel).
Daar heb ik een tocht gedaan m.b.v. wandelkaart. Dat je op wandelwegen rijd daar is geen probleem want er zijn voldoende wandelwegen zodat je bijna niemand stoort.

Later heb ik dan een tocht gedaan samen met Duistse bikers van Daun (zoals hier al eerder vermeldt) dat was een zeer mooie tocht met het voordeel dat ik niet op kaart hoefde te kijken.

Ze wisten mij ook te vertellen dat begin September (met Vulkan bike marathon) er te Daun een vast parcours komen.
ronald07
Mountainbiker

Post by ronald07 »

In augustus gaan we 2 weken op verlof naar het Eifelgebergte, meer bepaald naar Bad Neuenahr-Ahrweiler. Tijdens die periode (16/08/06) heeft de Nurburgring MTB Marathon plaats. Heeft er al iemand deze marathon gereden ? Indien ja, graag wat info a.u.b. Kent iemand de omgeving ? o.m. GPS-tracks uit de buurt zijn welkom.
Dank
Leeuw07
SteveHillen
Mountainbiker

Post by SteveHillen »

Ik ga deze zomer naar landscheid en had graag geweten of daar veel mtb routes zijn, omdat Davy sprak om te gaan rijden op basis van een wandelkaart. Op sites vind ik vooral info rond manderscheid e.d. maar niet rond landscheid
Dirty Daddy
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)

Post by Dirty Daddy »

Wij zijn zinnes om met ons clubke er op uit te trekken naar de Moezelstreek in het verlengde week-end van mei(22-23-24)
Nu zijn wij op zoek naar een(budgetvriendelijke) verblijfplaats voor ongeveer 25 personen( vrouwen,kinderen de hele rimram) en liefst ook niet te ver verwijderd van de routes die daar aan of omtrent liggen....
Kan er iemand daar mee helpen....

PS: moest er iemand opzoek zijn naar logies( vanaf 10p tot 25p) in de streek van Vielsalm aan een spotprijsje weet ik nog een goe adreske...iedereen helpt iedereen nie waar :wink:
crash biker
Mountainbiker

Post by crash biker »

Ben ook ooit eens op zoek geweest naar een dergelijke "grote" verblijfplaats; maar eigenlijk niks interessants (budgetvriendelijk) gevonden.
Alternatief : camping !
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

Dirty Daddy wrote:Wij zijn zinnes om met ons clubke er op uit te trekken naar de Moezelstreek in het verlengde week-end van mei(22-23-24)
Nu zijn wij op zoek naar een(budgetvriendelijke) verblijfplaats voor ongeveer 25 personen( vrouwen,kinderen de hele rimram) en liefst ook niet te ver verwijderd van de routes die daar aan of omtrent liggen....
Kan er iemand daar mee helpen....

PS: moest er iemand opzoek zijn naar logies( vanaf 10p tot 25p) in de streek van Vielsalm aan een spotprijsje weet ik nog een goe adreske...iedereen helpt iedereen nie waar :wink:
spreek je nu over de Moezelstreek, de Eifelstreek of Vielsalm?
mssh best dat je een paar steden op noemt waar je ongeveer wilt zijn qua lokatie

in de Eifel weet ik wel iets
Dirty Daddy
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)

Post by Dirty Daddy »

We hebben het wel degelijk over de moezelstreek...klusserath(of schrijf je da)
crash biker
Mountainbiker

Post by crash biker »

Via deze site is misschien iets te vinden : http://www.moselissimo.de/
Post Reply