Live in Spa Francorchamps: HEREN ELITES

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Geachte
Dat tegenwoordig zelfs de stomste kermiskoers integraal en live word uitgezonden kan ik nog iet of wat verstaan, maar dat er in een journaal ook maar geen woord gerept word over de WERELDBEKERMANCHE MOUNTAINBIKE in ons eigen land en waar bovendien Belgen meedraaien met de wereldtop (en dan spreken we niet over 3 landen zoals in cyclocross)daar kan ik niet bij. Mountainbike is in België de snelst groeiende vrije tijdsbesteding, er zijn elk weekend duizenden bikers die een tocht gaan rijden en wereldwijd imens populair maar daar hebt u blijkbaar geen oog voor. Integendeel.
Goe bezig mannen, deze houding is er ene voor amateurs.

Knockaert Kenny
steph
Mountainbiker
Location: C'dale Scalpel 29 carbon2, F2000Lefty+CAAD2 , +Tandem Lapierre

Post by steph »

[-X Ook mailtje doorgestuurd ,heb 't nog beleefd gehouden.
By the way /Proficiat Flip Meirhaeghe!!De come-back loont toch,niet?!
:-D

tav Sporza
Geachte ,
Als fervent sportliefhebber stem ik geregeld af op Sporza .Hier komt er een redelijk scala van sporten aan bod ,waarbij het accent duidelijk ligt op wielrennen en voetbal (leve de kwantiteit…) .
Tot dusver geen vuiltje aan de lucht ,want als recreatief fietser kan ik me ook terugvinden in het aanbod van wielrennen . Maar wanneer men het plaatje van op enige afstand gadeslaat ,merk je al snel op dat het “fietsaanbod” zich beperkt tot één bepaalde soort van fietsen! Bij Sporza is men blijkbaar alleen van het bestaan op de hoogte van “de-fiets-met-koehoornstuur” (wegrennen ,veldrijden ,piste ,…)
Dit onderwerp ligt al een tijdje te sudderen ,maar vandaag gaf de doorslag om toch maar ’s te reageren! Dit weekend streek namelijk op en rond het circuit van Spa-Francorchamps het MTB-wereldbeker-circus neer. Als fervent mtb-er en liefhebber van spectaculaire sporten hoopte ik ergens op Sporza of ander net enige beelden te vinden omtrent deze wereldbekerwedstrijd . Helaas ,tevergeefs…..
Hoeveel Belgen moeten er op ’t podium staan vooraleer er en beetje aandacht komt ??
Als je ziet welke groeiende groep van mtb-liefhebbers Sporza hier links laat liggen ,dan kunnen we dit enkel en alleen maar als vernederend en wraakroepend ervaren?!
Het is bekend ;de middelen (lees geld) ontbreken jullie soms om iedere ,al dan niet marginale sport, in beeld te brengen maar het is genoegzaam bekend dat het bij de VRT niet aan talent ontbreekt om dit op een kwalitatieve manier in beeld te brengen (zie veldrijden). Als we ons op de Heilige kijkcijfers beroepen dan vermoed ik dat mtb duidelijk betere cijfers scoort dan vb BK snooker op zondagmiddag .
Hopend op een beetje mindere stiefmoederlijke behandeling ;
Steph
    roy
    Mountainbiker
    Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Naar welk E-mailadres hebben jullie dit gezonden?
    steph
    Mountainbiker
    Location: C'dale Scalpel 29 carbon2, F2000Lefty+CAAD2 , +Tandem Lapierre

Post by steph »

:-D via de link op de site van Sporza!

Link: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
    farmer/cowboy
    Mountainbiker

Post by farmer/cowboy »

Troost U mannen, ik heb bijna twee uur breedbeeld, het beste hiervan zal met voorrang op dvd komen. Ik probeer m af te krijgen alvorens naar Fort William te trekken, samen met Manitou.
    En Fonske heeft ook beelden, want ne gegeven moment kwam hij recht voor mijn lens staan. :evil: :wink:
    A d r i
    Mountainbiker

Post by A d r i »

knap van de Filip, op zo'n supertechnische parkoers is er toch geen betere =D>

trouwens merci mannen voor de live berichtgeving.
    en wat die mail aan sporza betreft, laat maar komen =D>
    scott racer
    Mountainbiker

Post by scott racer »

=D> =D> straf wat Filip doet vandaag en wat een sfeer rond het parcour . =D> =D>

En zoals Adri al aangeeft ,technisch komt hij er bovenuit =D>

Op naar de volgende :wink:
    Rikske
    Mountainbiker
    Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Guest

Post by Guest »

filip was technisch inderdaad zeer sterk. hij reed op plaatsen naarboven waar menigeen moest afstappen.

Een reactie.....

"Dit had ik echt niet verwacht. Een vierde plek op de wereldbeker is zeker boven alle verwachtingen die ik had gesteld.
    ik lag vierde en dacht nog dat de achtervolgende groep met Roel en Bart me zou inhalen, zij lagen ook niet zover achter. In bepaalde klimmen kwamen ze zelfs in mijn wiel rijden, maar in de daarop volgende afdaling kon ik weer tijd winnen."
    Last edited by Guest on Sun 21 May 2006 22:26, edited 1 time in total.
    XeRpiO
    Mountainbiker
    Location: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson

Post by XeRpiO »

maurice wrote:filip was technisch inderdaad zeer sterk. hij reed op plaatsen naarboven waar menigeen moest afstappen.

Een reactie.....

"Dit had ik echt niet verwacht. Een vijfde plek op de wereldbeker is zeker boven alle verwachtingen die ik had gesteld.
    ik lag vierde en dacht nog dat de achtervolgende groep met Roel en Bart me zou inhalen, zij lagen ook niet zover achter. In bepaalde klimmen kwamen ze zelfs in mijn wiel rijden, maar in de daarop volgende afdaling kon ik weer tijd winnen."
    Moet dat niet vierde zijn? :wink:
    Post Reply