Het vrekkenhoekje

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

@ Jerommeken,

Op een duikfles staat een goeie ontspanner hoor, maar ge kunt idd. uw banden laten ontploffen als ge dat zou willen.

En met uw gasfles kunt ge wel wat banden oppompen, maar ik gebruik een compresseur ook om perslucht te hebben, in de winter blaas ik mijn fiets (vooral de bewegende delen) ermee droog na de bike wash (fiets staat in een garagebox), ik spuit er mijn shifters en de remote-lockout wel eens mee uit, .....
Dan zal 500 liter snel op zijn.

Voor de weight wienees; kunt natuurlijk helium in uw banden kiepen, dan hebt ge weer 20 gram gewonnen! :wink:
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

nothing 's impossible wrote:@ Jerommeken,

..., maar ik gebruik een compresseur ook om perslucht te hebben, in de winter blaas ik mijn fiets (vooral de bewegende delen) ermee droog ...
Profi Tipps : die gereinigte Kette nicht mit Druckluft abblasen - das druckt tiefer sitsenden Schmutz noch weiter in die Gelenke ...

Also sprach der Thomas Castelani, Mechaniker der Nationalmannschaft ...
nothing 's impossible
Mountainbiker

Jerommeken, zijn dat diezelfde mannen die ontvetter afraden???:lol:

Der zal trouwens echt niet veel vuil meer in de ketting zitten nadat ik ze onder handen genomen heb :evil:

Ofwel de ontvetter in en dan onder stromend water uitspoelen, ofwel de hogedruk erop en dan met perslucht de laatste restjes eruit
:drunk:
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

nothing 's impossible wrote:Jerommeken, zijn dat diezelfde mannen die ontvetter afraden???:lol:

Der zal trouwens echt niet veel vuil meer in de ketting zitten nadat ik ze onder handen genomen heb :evil:

Ofwel de ontvetter in en dan onder stromend water uitspoelen, ofwel de hogedruk erop en dan met perslucht de laatste restjes eruit
:drunk:

De profi's raden aan : geen ontvetter gebruiken op je ketting en ook geen perslucht. Wat doet NI ? Net het omgekeerde ! Eerst ontvetter en dan de compresseur er op ! 8)
Het is zo keihard tegen 'professioneel' advies in dat het wel eens goed zou kunnen werken. :wink:
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

ne compressor hoeft niet zoveel geld te kosten, wij hadden er ene da ooit met den tour de france meegeweest is, maar die is stuk gegaan, en nu hebben we een zelfgemaakt geval van mijn grootvader, wat onderdelen van 't stort, ne cilinder van ne motor, nokkenas voor de kleppen een beetje aangepast, en da werkt ook perfect en is zeer betrouwbaar.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Voor 10 € of minder koopt ge zo'n klein draagbaar compresseurke op 12 volt, met een klein batterijke erin en een transvo voor het net.
Kijk eens in den blokker of zo.

Om autobanden en rubberboten op te blazen zijn die spullen meestal ontoerijkend (oververhitting) maar fietsbanden lukken perfect.
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

mja onze compressor word gebruikt voor fiets en auto banden, grasmachien uitblazen, verf spuiten (gebeurt niet veel) en nog een paar prullen.

dit geval heeft ook een zeer groot luchtreservoir. Enkel verbruikt de elektromotor enorm veel stroom.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Dingo wrote:Je mag me gierig vinden, [-X maar ik noem dat creatief denken. Het bespaarde geld gebruik ik om kleding te kopen. \:D/
En wat heb je nu bespaard? Niks! #-o :drunk: :lol:

Sorry, BP, kon het niet laten :oops:
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

nothing 's impossible wrote:Voor 10 € of minder koopt ge zo'n klein draagbaar compresseurke op 12 volt, met een klein batterijke erin en een transvo voor het net.
Kijk eens in den blokker of zo.

Om autobanden en rubberboten op te blazen zijn die spullen meestal ontoerijkend (oververhitting) maar fietsbanden lukken perfect.
Sorry maar da is brol. Ik heb er zo eentje liggen en dat werkt dus zo traag dat ge dat na 2 minuten afkoppelt en uw voetpomp bovenhaalt.
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

das zo eentje da van links naar rechts davert en meer lawaai maakt dan dat het lucht steekt :-) dat ligt hier ook nog ergens te wachten op zijn 2e leven :-)
Post Reply