den wakkere bakker gits wrote:het profiel van de ontmaagdingsrit gisteren
Heuvelland - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- den wakkere bakker gits
- Mountainbiker
- Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Post by den wakkere bakker gits »
Om jullie een idee te geven van de hoogte meters met de besproken afdaling erin
en een extra lus naar de catsberg
Voor zover ik het van buiten weet maar twee: kemmelberg, rode berg. Maar vergis je niet, het is een heel heuvelachtig parcours, de term "heuvelland" slaat niet alleen op de bekende heuvels, maar ook op de wegen tussenin! De groene route is trouwens lang niet zo goed als de rode vind ik persoonlijk; de rode is echt top, de groene kent wat saaiere stukken in het Franse gedeelte vind ik. Let op: het landschap is er prachtig, maar veel uitdagende mountainbike gedeeltes zijn er niet...op het rode parcour heb je niets anderst'klimmerke wrote:welke beklimmingen zitten er in de groene route?
(en dan zwijg ik van de vele weggetjes die niet in het parcour zijn opgenomen, mensen uit de streek kennen ze maar vreemden spijtig genoeg niet)
- patje
- Mountainbiker
Hallo bikers,
Wij zouden met onze club ons jaarlijks WE doorbrengen in Heuvelland.
Na 2 jaar de Ardennen lijkt dit ons eens een nieuw alternatief.
Heeft er soms iemand een gps track van routes ginder. Der worden daar veel toertochten gereden zowel aan Franse en vlaamse kant en de trackx van toertochten zijn meestal wel uitdagender dan Blosoroutes.
Ik dacht dat de toertocht van X2POP van Bailleul langs daar ook passeerde.
Graag wat info.
En kent er iemand in de buurt een leuke camping waar men met een grote tent van +- 20 personen mag staan.
Patje
Wij zouden met onze club ons jaarlijks WE doorbrengen in Heuvelland.
Na 2 jaar de Ardennen lijkt dit ons eens een nieuw alternatief.
Heeft er soms iemand een gps track van routes ginder. Der worden daar veel toertochten gereden zowel aan Franse en vlaamse kant en de trackx van toertochten zijn meestal wel uitdagender dan Blosoroutes.
Ik dacht dat de toertocht van X2POP van Bailleul langs daar ook passeerde.
Graag wat info.
En kent er iemand in de buurt een leuke camping waar men met een grote tent van +- 20 personen mag staan.
Patje
combinatie groen, blauw ,rood
Hey iedereen,
op 1 mei ben ik in het Heuvelland en zou ik graag die bloso-route eens rijden. Ik vroeg mij af of het mogelijk is om de drie routes aan elkaar te rijden? Heeft hier iemand ervaring mee ?
vele groetjes
steven
op 1 mei ben ik in het Heuvelland en zou ik graag die bloso-route eens rijden. Ik vroeg mij af of het mogelijk is om de drie routes aan elkaar te rijden? Heeft hier iemand ervaring mee ?
vele groetjes
steven
-
GeertBeuselinck
- Mountainbiker
Kemmel rode route
Post by GeertBeuselinck »
Vorig jaar groene route, donderdag rode route gereden: prachtig, zeer goed bewegwijzerd. (pijltje aan Rode Berg is aangepast) Zeer gevarieerd parcours!! Ik keer zeker terug!!!!
-
bruceprintscreen
- Mountainbiker
Post by bruceprintscreen »
Net terug van de rode route. Ik ken de omgeving redelijk goed, dus enkele keren een extra lusje gedaan (o.a. door het bos dat start aan de Kosmos; het onverhard stuk op de Scherpenberg). Ook de Kemmelberg meegepakt langs de draaiende kant. Eerste keer met de mountainbike: op het kleinste tandwiel en stoempen!
Heel leuk, gevarieerd parcours. Goed onze route gevonden, maar ik kan me voorstellen dat als je niet van de streek bent een kaartje geen overbodige luxe is.
Na het toertje had ik er nog zin in, maar de wind van Loker naar Elverdinge heeft bij mij de veer gebroken. :) Helemaal leeg terug thuis, voldaan. Een serieuze aanrader!
Heel leuk, gevarieerd parcours. Goed onze route gevonden, maar ik kan me voorstellen dat als je niet van de streek bent een kaartje geen overbodige luxe is.
Na het toertje had ik er nog zin in, maar de wind van Loker naar Elverdinge heeft bij mij de veer gebroken. :) Helemaal leeg terug thuis, voldaan. Een serieuze aanrader!
Momenteel opletten als je de routes rijd, veel wegenwerken in de buurt. Bij de rode route bijvoorbeeld moet je het laatste gedeelte afleggen door Kemmel dorp dat momenteel open ligt. Passeren is geen enkel probleem, afstappen van de fiets indien ze aan het werken zijn is hoogst waarschijnlijk noodzakelijk. Ook nabij de Zwarte Berg zijn er werken maar deze vormen ook geen grote belemmering.
Wel oppassen bij het rijden van de rode route. Bij de Zwarte Berg ga je niet over de grote weg waar de winkels ed liggen maar neem je een parrallell wegeltje (dat met kasseien begint). Even verderop eindigt de verharde weg in onverhard en zo'n 50 meter verder kom je rechtopstaande treinbiels tegen waar je door moet. Daar hangen waarschuwingsborden aan voor verzakkingen (en verboden toegang). Doorrijden is mogelijk maar inderdaad oppassen, op 1 plaats is er weinig plaats om door te rijden, enige voorzichtigheid geboden.
Ik zal binnenkort de groene route nog eens rijden en kijken of er extra aandachtspunten nodig zijn.
Wel oppassen bij het rijden van de rode route. Bij de Zwarte Berg ga je niet over de grote weg waar de winkels ed liggen maar neem je een parrallell wegeltje (dat met kasseien begint). Even verderop eindigt de verharde weg in onverhard en zo'n 50 meter verder kom je rechtopstaande treinbiels tegen waar je door moet. Daar hangen waarschuwingsborden aan voor verzakkingen (en verboden toegang). Doorrijden is mogelijk maar inderdaad oppassen, op 1 plaats is er weinig plaats om door te rijden, enige voorzichtigheid geboden.
Ik zal binnenkort de groene route nog eens rijden en kijken of er extra aandachtspunten nodig zijn.
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
http://www.bloso.be/public/bloso/Docs/M ... dRoute.pdf
of morgen starten in bailleul, juist over de grens voor een rit met zwarte, cats- en casselberg
of morgen starten in bailleul, juist over de grens voor een rit met zwarte, cats- en casselberg