LCMT 2006

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Ivo L wrote: Heeft er iemand tips om droog te blijven ?
de enige tip is binnenblijven... :wink:

gisteren in Spa rondgereden: hier en daar een baggerstukske, voor de rest ligt het er wel nat bij, maar 't is wel te doen...vuil zal je toch worden

8)
mtb grietje

Post by mtb grietje »

Laten we hopen dat het net zo'n slecht weer wordt als deze zondag voorspeld was. Het is pas 's avonds beginnen regenen...

Natuurlijk, liever droog en zonnig, maar als de ondergrond erbij ligt zoals gisteren op de Meerdael ben ik al meer dan tevreden...

Wil de organisatie anders het parcours niet overdekken? :lol: :lol:

Kzal maar een paar extra regenvestjes voorzien...
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Ivo L wrote:Bij het inschrijven enkele maanden geleden dacht ik ook "het kan nooit zo slecht weer zijn als vorig jaar". FOUT GEDACHT.

Heeft er iemand tips om droog te blijven ?

Alleszins van plan om dit jaar niet op te geven :oops:

Ivo,

Ik ga Geert en Dany onder mijn vleugels meenemen zodat zij droog blijven.
Maar ja, zoals je gisteren zei....jullie zijn van die andere kamer hé :lol:

Als wij die voetpomp ook mogen gebruiken, zal ik er eens over nadenken zenne....
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

steph wrote::-D Weet er iemand hoe de omstandigheden momenteel zijn in "de ardennen" ???? Welke bandjes dien ik te monteren om de LCMT te doorworstelen ?? Nu ligt er een stel Michelin Mud's op mijn fiets ,of zou ik toch een "droger-weer-profiel" op leggen ???
:roll:
Vorige zaterdag rit 3 verkent tussen de hagel en regen door.
Ondergrond was vettig, maar niet van die aard dat je met (extreme) modderbanden moet gaan leggen à la 'black shark mud'.
peir de worst
Mountainbiker

Post by peir de worst »

We gaan het parcours niet overdekken maar kan wel al melden dat er een verwarmde tent zal staan aan de aankomst.
De mecaniciens aan de aankost zullen ook meer banden, remblokken, der., kettingen enz bijhebben.
Voor mensen die pech hebben stellen wij een reserve mtb ter beschikking, alleen even de pedalen overzetten.
Bmweke
Mountainbiker

Post by Bmweke »

peir de worst wrote:We gaan het parcours niet overdekken maar kan wel al melden dat er een verwarmde tent zal staan aan de aankomst.
De mecaniciens aan de aankost zullen ook meer banden, remblokken, der., kettingen enz bijhebben.
Voor mensen die pech hebben stellen wij een reserve mtb ter beschikking, alleen even de pedalen overzetten.
Ook voor discs? (bv magura martha's)

:wink:

Heb 1 paar reserve bij, maar ge weet nooit hé #-o
mtb grietje

Post by mtb grietje »

Bmwke,

als het is zoals vorig jaar... Neem dan maar voor elke dag een reservepaar mee #-o . Voor het geval dàt...

Tis niet dat het verloren geld is en je ze daarna niet meer kan gebruiken, he...
Bmweke
Mountainbiker

Post by Bmweke »

Voor elke dag?
Ik weet niet hoeveel gij remt maar das toch wa overdreven hé.
Heb al veel int slijk gereden (tegen mijn goestin), rond de 100kms en mijn remblokskes waren belange nog niet op.

Ge moet ook uw remblokskes ook "tegoei" inrijden hé, doede dat niet verkleinde de levensduur van uw remblokskes...
Als ge bv op de LCMT uw remblokskes vervangt en ge rijdt ze niet tegoei in......

We zullen zien :-D
peir de worst
Mountainbiker

Post by peir de worst »

Wij nemen alle meest voorkomende rem en schijfremblokjes mee.
Na wat we vorig jaar meemaakten nzullen het er een 200 tal paar zijn.
Groetjes en ik zie jullie wel bij de start .

www.mobibikes.be
mtb grietje

Post by mtb grietje »

Bmweke wrote:Voor elke dag?
Ik weet niet hoeveel gij remt maar das toch wa overdreven hé.
Heb al veel int slijk gereden (tegen mijn goestin), rond de 100kms en mijn remblokskes waren belange nog niet op.

Ge moet ook uw remblokskes ook "tegoei" inrijden hé, doede dat niet verkleinde de levensduur van uw remblokskes...
Als ge bv op de LCMT uw remblokskes vervangt en ge rijdt ze niet tegoei in......

We zullen zien :-D
Ondanks zeer goed inremmen en al wat ge moet doen, zat ik in de onfortuinlijke situatie dat ik na dag 2 én dag 3 mijn blokken heb moeten vervangen.

Dit jaar zal ik wel minder moeten vervangen :-D aangezien ik al wat beter kan biken en dus minder moet remmen....... [-o<
Post Reply