Tielt-Winge

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Kort genoeg laten komen, en plat op de bek stampen. Bij een Jack Russel kan je eventueel stoppen en terugblaffen. Gaan ze meestal ook van lopen.
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

Hoe ligt deze route er momenteel bij?
Al een verbetering ivm de bewegwijzering?
Iemand een idee waar een gedetailleerd kaartje te krijgen/downloaden is?
Roja
Mountainbiker

Post by Roja »

Als je naar de sportdienst van Tielt-Winge belt, heb je binnen enkele dagen een stratenplan waarop de route staat aangeduid.

http://www.mountainbike.be/Vasteroutes/ ... commentaar
serre
Mountainbiker

Post by serre »

Ik ben van Rillaar en heb absoluut geen problemen met het vinden van de route. Er staan pijltjes waar ze moeten staan, volgens hetzelfde principe als de Blosoroutes
Ik vindt het een van de mooiste (bewegwijzerde) routes uit de streek. De route had mooier kunnen zijn door via het kasteel van st pieters rode te rijden (wat minder asfalt). Het stuk in het troostenbergbos kan er bijzonder vettig bijliggen als het enkele dagen geregend heeft.
Je kan ook een stuk asfalt vermijden door via het Walembos te rijden als het droog is (leuk met al die boomstammen op de weg, dan weet je of je vering nog werkt) . Als het geregend heeft is het daar bijna een moeras.
Ook bij de wijngaardberg had men een mooie afdaling & klim kunnen inlassen. Al bij al een aanrader, ik ga er regelmatig mijn conditie bijwerken.
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Heeft er iemand misschien nen GPS-track van deze route, dan kan ik die eens gaan rijden zonder dat ik me zorgen moet maken om te bepijlingen.
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

Trevorken wrote:Heeft er iemand misschien nen GPS-track van deze route, dan kan ik die eens gaan rijden zonder dat ik me zorgen moet maken om te bepijlingen.
Zéér goed idee, wij hebben deze route gisteren gereden en het is echt wel héél moeilijk om NIET verkeerd te rijden. Paaltjes staan opgesteld op de meest ondenkbare plaatsen. Als je niet van de streek bent of de route nog nooit gereden hebt moet je gewoon verkeerd rijden.
den Tomme
Mountainbiker

Post by den Tomme »

fennek wrote:
Trevorken wrote:Heeft er iemand misschien nen GPS-track van deze route, dan kan ik die eens gaan rijden zonder dat ik me zorgen moet maken om te bepijlingen.
Zéér goed idee, wij hebben deze route gisteren gereden en het is echt wel héél moeilijk om NIET verkeerd te rijden. Paaltjes staan opgesteld op de meest ondenkbare plaatsen. Als je niet van de streek bent of de route nog nooit gereden hebt moet je gewoon verkeerd rijden.
Allee manne , wa zegde gelle na . Ik vind deze route juist heel goed bepijld , beter zelfs dan een blosoroute waar van die kleine houte paaltjes staan die ge dan tss het struikgewas moet gaan zoeken . En als er al is geen bordje staat , gewoon rechtdoor maar dat zal met sommige andere routes ook wel het geval zijn ( geen bordje rechtdoor principe ) .
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

Een voorbeeld van een onbegrijpelijke bewegwijzering:

De klim aan de Houwaartseberg, in de buurt staan allemaal weekendhuisjes, daar staat een wegwijzer héél links in het bos, juist op de plaats waar het pad een scherpe bocht naar rechts maakt.

Hier kan je onmogelijk de juiste route volgen want dit pijltje staat eigenlijk in uw rug wanneer je het passeert. Wij zijn dus helemaal naar beneden gereden, om daar tot het besef te komen dat we weer verkeerd zaten.
Fredje
Mountainbiker

Post by Fredje »

Idd, ik ben vandaag de route gaan rijden.
Vaak toch moeten zoeken:
Voor de snelweg staat een pijtje zo schuinweg naar links.
Wij dus da veld in daar de kant op door serieuze slijk !! dan blijven rechtdoor rijden, (want omkeren doen we niet al te rap, gedacht van der zal wel een pijtje komen) hebben een eind langs de autostrade blijven rijden over een gras weg die serieus zuigde. Uiteindelijk rechtsomkeer gemaakt tot aan dat pijltje, kwam er nog nen biker af die dacht dus naar de andere kant...niet dus. Enfin twas dus op den duur gewoon naar rechts rijden en daar de steenweg over !!
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

ff gekopieerd van mtbroutes.be, maar wel exact weergevend wat wij hebben meegemaakt met zo'n schuin pijltje. Zelfs de oplossing was dezelfde.
De pijltjes schuin de lucht in geven inderdaad aanleiding tot verkeerde interpretatie ; niet heel ver na het vertrek op de 25 km staat er zo een bord dat je van de straat op de hoek van een bos en een villa rechts stuurt. Ik interpreteerde die pijl als uiterst rechts en dat stuurde mij een verschrikkelijk modderige stukgereden bosweg in met diepe geulen en moerasgrond ernaast. Ik was blijkbaar niet de enige want er stonden reeds mtb sporen. Blijkbaar zagen die mannen het halverwege niet meer zitten en zijn teruggedraaid. Ik ploeterde met natte voeten erdoor en kwam dan op straatstenen en aan een kruising. Daar stond er geen bordje meer en ben dan langs de voetbalvelden rechtom teruggereden. Het bordje moest geïnterpreteerd worden als rechts de lange brede grindweg op...
Post Reply