Boerhovenroute ( Kortrijk - Zwevegem - Spierre Helkijn )

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Het was een tijdje geleden dat ik de rode route heb gereden.
Vandaar dat ik ze gisteren opnieuw bereden heb mijn conclussie was dat deze route nog steeds een onderhouden route is. Ze heeft een snoeibeurt gekregen waardoor het een echt plezier is deze route te rijden. Na 28km had ik het gevoel dat een vrachtwagen vol rode keien me voor is geweest, een strook van toch een goeie 500m ligt vol met grote, kleine, irritante rode keien. Waardoor de rode route toch wel heel erg letterlijk genomen wordt. Zoals gewoonte een mooi uitzicht als je omhoog rijdt naar een wit kappelletje waar ik toch altijd even blijf staan. Deze route is aan te raden voor iedereen, off-road percentage bedraagt 38% dus dat is iets minder.

Nu de planten gesnoeid zijn moet je zeker eens langsgaan !
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

timothyd wrote:Het was een tijdje geleden dat ik de rode route heb gereden.
Vandaar dat ik ze gisteren opnieuw bereden heb mijn conclussie was dat deze route nog steeds een onderhouden route is. Ze heeft een snoeibeurt gekregen waardoor het een echt plezier is deze route te rijden. Na 28km had ik het gevoel dat een vrachtwagen vol rode keien me voor is geweest, een strook van toch een goeie 500m ligt vol met grote, kleine, irritante rode keien. Waardoor de rode route toch wel heel erg letterlijk genomen wordt. Zoals gewoonte een mooi uitzicht als je omhoog rijdt naar een wit kappelletje waar ik toch altijd even blijf staan. Deze route is aan te raden voor iedereen, off-road percentage bedraagt 38% dus dat is iets minder.

Nu de planten gesnoeid zijn moet je zeker eens langsgaan !
Om misverstanden te voorkomen : je hebt het dus wel degelijk over de rode route die in het "vaste route"-deel van deze site "Tonteroute" wordt genoemd hé ? 38 km van Zwevegem naar St-Denijs en terug ? Want die zouden we dit weekend eens overwegen dan...
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Ja de Tonterrroute ;-)

Als je dit weekend gaat ga je beter zondag, dan is het weer namelijk beter ;-)
Sacha
Mountainbiker

Post by Sacha »

Om in dezelfde streek te blijven, heb gezien dat er een " blauwe route " door de gavers loopt, maar onder de vaste routes hier op de site vind ik geen terug in Harelbeke. Iemand een idee waar ik hier info over vind ?
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Sacha wrote:Om in dezelfde streek te blijven, heb gezien dat er een " blauwe route " door de gavers loopt, maar onder de vaste routes hier op de site vind ik geen terug in Harelbeke. Iemand een idee waar ik hier info over vind ?

Deze routes zijn al reeds enkele keren besproken geweest;

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... =harelbeke

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... e&start=36

.
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Morgen rijden we met enkele Steenbakkers de rode Boerhovenroute, afspraak om 8.20 aan 't staande beeld in Moen platse :wink:

Liefhebbers mogen altijd meebiken =D>

Gr,
Casper :lol:
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Vandaag de Boerhovenroute rode lus gereden, vetrekkend vanuit Zwevegem. Vind ik persoonlijk iets minder uitdagend dan de Groene route die vertrekt aan de Lange-Munte in Kortrijk. Op sommige plaatsen is het nodig dat het gras en dergelijke gesnoeid wordt.

Het hoogteprofiel van deze route in volgend grafiekje;

Image

Image
casper
Mountainbiker

Post by casper »

casper wrote:Morgen rijden we met enkele Steenbakkers de rode Boerhovenroute, afspraak om 8.20 aan 't staande beeld in Moen platse :wink:

Liefhebbers mogen altijd meebiken =D>

Gr,
Casper :lol:
Morgen 17/08 idem voor groen en blauw

Gr,
Casper :-D
Giacomo
Mountainbiker

Post by Giacomo »

De groene gedaan zondag ll.

Stuk tussen de twee stukjes Brucqstraat in St.-Denijs is opgegoten met steengruis; zelfde voor stuk tussen kooigembosstraat en driehovenstraat ik Kooigem.

Behalve waar je bovenkwam bij de laatste was alles goed berijdbaar. jammer. tussen Brucqstraat was nochtans een geestig stuk.

Hopelijk worden er niet meer stukken opgegoten.

Giacomo
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Peterschap over de Boerhovenroute met 2 jaar verlengd :bounce: :bounce:

Gr,
Casper :-D
Post Reply